27 maj 2010

På fönsterkarmen.

Det händer saker inomhus ochså i växtriket. Clivian blommar det blev en riktig överraskning för jag har tittat tidigare om det skulle komma någon blomstängel men inte sett något. Men i veckan hade det kommit upp en stängel med många knoppar och den slår ut snabbt. Riktigt roligt för jag hade inte väntat mig det. Hos grannen blommade den i mars månad så jag hade inte en tanke på någon blommning. Och någon speciell skötsel har den inte fått. Gödselvattning en gång i veckan inget mera.

Vi har gråmulet idag och regnar gör det som det har gjort nu i flera dagar. Nu vill jag ha värme.

Ha en riktigt bra dag

Kramen/Gunilla

14 kommentarer :

  1. Vacker blomma!
    Min envisas med att inte bjuda på en enda blomning på flera år!!
    Ha en bra dag! /Bea

    SvaraRadera
  2. Den är riktigt trevlig när den blommar, Clivian.
    Ha en toppendag!
    Camilla

    SvaraRadera
  3. Underbar blomma! Jag tycker det är svårt att "få upp" stängeln, min vill blomma nere vid jorden.
    Kram Anne-Lie

    SvaraRadera
  4. Som en "vitaminkick", både den oranga färgen och den långa väntan på dessa gammeldaxa växter gör att man blir glad. Det finns några olika namnsorter som om man har "samlarläggning" kan leta efter....

    SvaraRadera
  5. Ååh, så lekker den er! Utrolig moro at du har klart å få den til å blomstre :)

    SvaraRadera
  6. Mönjelilja? Ja i vilket fall som har jag en den.Är det inte sen blomning? Men i år verkar alt vilja blomma på en och samma gång ;-) Vacker är den!!!! Så då är det bara att tacka och ta emot!

    SvaraRadera
  7. Grattis, vilken trevlig överraskning. Jag väntar också på värmen,imorse var det inte många grader på termometern.

    SvaraRadera
  8. Jättefin är den! Jag har också en clivia, som jag har haft i många (!) år. Så länge vi bodde i Lund (nu 13 år sedan) blommade den litet då och då men sedan vi flyttade hit har den inte blommat. Hur står din, soligt, skuggigt eller?
    Ha en skön kväll, kram, Monica

    SvaraRadera
  9. Vacker blomma!
    Ha en skön kväll!
    Kram!

    SvaraRadera
  10. MIn klivia bjuder alltid på sommarblomning. Och då är jag naturligtvis inte i stan, så jag ser den i princip aldrig. Bara den torra stängeln.. Vacker är den! Hälsn Mimi

    SvaraRadera
  11. Jättevacker blomma! Min blommar också, men det blir aldrig någon stängel, utan blommorna kommer nere i bladvecket!
    Ha en skön kväll!!
    //Margot

    SvaraRadera
  12. Härligt med en så fin blomma! Gratulerar.
    Jag gillar clivia eftersom jag tycker baldverket är så himla grannt. Och blir det mycket blad så det väller lite över krukkanten då är det riktigt bra. Och som du säger anspråkslös!
    Kram
    Agneta

    SvaraRadera
  13. Min clivia var nog som din grannes, den blomstrade för länge sen. Därför är det ännu vackrare att se din nu :)

    SvaraRadera
  14. En sån finns det på jobbet, inne alltså och den blommar hur fint som helst och ofta och den får nog bara vatten...

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62