3 maj 2010

Vårtecken- utmaningen----Signs of Spring


Pionens röda skott har börjat kika upp ur marken.
Spansk Ramondan är frisk och grön hoppas att jag får se blommor i år.
En ovälkommen besökare har lämnat sitt visitkort.
Kryptujan har fått fina små skott.
Här har täckningen inte fallit än för vårstädningen har inte börjat och marken är nog lite frusen ännu.
Så här långt har det kommit i min trädgård ute på sommarstället.
Flera bidrag i vårteckenutmaningen hittar du hos Humlebacken

Ha en fin vårdag
Glöm inte att jag tycker om era kommentarer, jag gör gärna besök hos dig ochså.
Kramen/Gunilla

23 kommentarer :

  1. Att stå och titta på det som börjar komma upp ur jorden är lycka. Det ska bli spännade att följa dina pioner.

    SvaraRadera
  2. Fint! Ser att du gör spöken som de jag visade från allmän plats för ett tag sedan!
    :)

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Visst är det roligt att gå ut på vårteckenjakt. Man hittar alltid något nytt som kommit upp.
    Kram Anne-Lie

    SvaraRadera
  4. For en lykke å se de første peonspirene på vei opp av jorden! Spesielt når våren er så sen som hos deg, da setter man så ekstra stor pris på hvert lille vårtegn :)

    SvaraRadera
  5. Ser att våren börjar komma hos er i norr oxo, spännande att se vad som kommer upp!

    Caroline

    SvaraRadera
  6. Se där, nu börjar det spira hos er i norr, härligt!/Kram Merja

    SvaraRadera
  7. JOdå, framåt går det och så ordentlig du varit med täckning! Imponerad.
    Agneta kram

    SvaraRadera
  8. Nu börjar det titta upp saker i trädgårdarna och en härlig tid stundar.
    Ha en trevlig vecka
    Camilla

    SvaraRadera
  9. Här har vi haft en kall natt. Till och med en av fuchsiorna i växthuset har tagit lite stryk. Hoppas att det var den sista natten med minusgrader.
    Kram
    Kerstin

    SvaraRadera
  10. Det går framåt iallafall. Efter vintern är man svältfödd på allt som växer så man blir så glad för minsta lilla...

    SvaraRadera
  11. Härligt när våren kommer och allt börjar titta upp ur jorden!!
    Man hittar nåt nytt varje dag!!
    Ha det så gott!
    //Margot

    SvaraRadera
  12. Hej såg att du var från Rundvik, själv bor jag i Nordmaling....rätt nära.
    Fin blogg du har.
    Och snygga ripslöpare du vävt.

    Ha d gott.

    SvaraRadera
  13. Jag har så roligt åt dina fågelläten på bloggen mina katter blir helt konfysa av ljudet, men dom börjar vänja sig.
    ha det bra Lena

    SvaraRadera
  14. Vårtecknen är som presenter som väntar att upptäckas. En ny skatt-jakt varje dag....

    Ha' det gott!
    /Charlotte

    SvaraRadera
  15. Visst är det underbart när det börjar titta fram saker ur jorden. Här i Skåne är pionerna redan ca 30 cm, men ni hinner snart ikapp - och förbi.

    SvaraRadera
  16. Varje vår är som Julafton, lika spännande att se vad som händer dag för dag.vad vore livet utan årstiderna.
    Elisabeth

    SvaraRadera
  17. Å så skjønne vårteikn du viser :)

    SvaraRadera
  18. Våren är den bästa tiden, lite vemodig också
    tänker på karin Boyes dikt: visst gör det ont när knoppar brister!
    Vi har haft fint väder här i Gästrikland med sol och värme även under valborg, det hör inte till vanligheterna
    det var en ovanlig spöklik klädnad :)

    SvaraRadera
  19. Men nu - har våren kommit till er - äntligen! Härligt!
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  20. Ja her titter våren frem, i både bilder og lyd! :) Jeg elsker de fuglesangene du har lagt inn her, både jeg og katten min! ;)) Ha en fin tirsdag, klem fra meg! :)

    SvaraRadera
  21. Så härligt att se alla vårtecken !
    Igår fick jag se att min Bergenia blommar ! :0)
    Ha en fin dag ! Kram , Helen :0)

    SvaraRadera
  22. Tack för din fina kommentar i min blogg!
    Ser att du har Pioner i din trädgård, det är min absoluta favoritblomma, den är oändligt vacker tycker jag!
    Pioner och de allra första vårtulpanerna förståss.......

    SvaraRadera
  23. Just nu små pionskott men sen, är korgen ett stöd för den fullväxta plantan? Och du får gärna berätta hur du gör den.

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62