24 maj 2010

Vårtecken- utmaningen----Signs of Spring

Mitt bidrag till Vårteckenutmaningen denna vecka.
Snart kan jag kalla det för försommar för nu är allt i gång i växtriket.
Kabbelekan lyser gul i mängder vid åkanterna och häggen har slagit ut i full blom.


Vill du se mer av vad bloggare i Sverige och våra grannländer 
har att visa
i Vårteckenutmaningen  så gå in och titta hos

Jag vill även Tacka alla Ni som varit inne hos mig i Pingst och lämnat en hälsning.
Vad vore bloggandet utan fina bloggvänner.

Kramen/Gunilla


18 kommentarer :

  1. Hej!
    Kabbelekan lyser som en sol där den står.
    Kram Anne-Lie

    SvaraRadera
  2. Fina bilder!
    Hoppas du har haft en fin pingsthelg. Kram Åsa.

    SvaraRadera
  3. Kabblekan är härlig! Hälsn Mimi

    SvaraRadera
  4. Ja, nu har vi nästan försommar här men den här veckan ska det bli lite lägre temperaturer. Bra så det inte går så fort.
    Kram
    Kerstin

    SvaraRadera
  5. Heggen blomstrer nydelig her også nå, og dufter aldeles himmelsk!

    SvaraRadera
  6. Mellan hägg och syren...just där är vi nu ;)

    SvaraRadera
  7. Hej!

    Vilke härliga bilder.
    Du vann tredje pris i min tävling.

    Kram Åsa

    SvaraRadera
  8. Fina bilder du lagt upp. Det är skönt att det är försommar, så grönt ute överallt och så blommor förstås. Jag har inte gjort i ordning på min balkong ännu :)
    men har lovat mig själv att i år skall jag ha fint där!

    SvaraRadera
  9. Vad härligt gul kabbelekan är.
    Jättefin hägg, men hur länge blommar den?
    Ha de gott
    Kram Britt

    SvaraRadera
  10. Härliga bilder! Ja, nog är det nästan försommar nu!
    Sjömanshjärtat i förra inlägget var läckert, det har jag varken hört om eller sett förr!
    Ha det gott!!
    Kram Margot

    SvaraRadera
  11. Hej Gunilla
    vilka underbart vackra bilder.
    allt gott önskar jag dig.
    kram Catthie

    SvaraRadera
  12. Oj vad vackra bilder!
    Vi har också kabbelekan och häggen som blommar!
    Men tyvärr har sommarvärmen försvunnit!
    Bara ca 10 grader nu på dagarna :/

    Ha det gott!
    Kram Viavn

    SvaraRadera
  13. Hej! Nu har vi en ljuvlig tid framför oss med mycket grönska och ljuset som har återvänt till oss.
    Jag har sådana problem med att kommentera. Vissa bloggar går bra.
    Roligt att du vill vara med i min utlottning.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  14. Hej, det gick bra med awarden. tack for hjalpen. Och nu blommar haggen, vad undertbart. Ha det sa bra. -- inger

    SvaraRadera
  15. Kabbeleka gillar jag.
    har du vatten i trädgården, jag glömde titta efter...? I så fall blir jag väldigt avundsjuk....
    Mysiga bilder!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  16. Hej Gunilla!
    Så skönt att sommaren är på gång ordentligt. Nu gäller det att njuta, det går så fort med allt som blommar. Nu slår syrenerna ut här.

    Önskar dig en bra dag.
    Kram

    SvaraRadera
  17. Hej igen!
    Har du två dammar? Oooohh, det vill jag också ha, eller rättare sagt, jag blir glad om jag får en till att börja med. Sen en till!
    Läckert!
    Har du visat bilder på dom, tro? Det kanske kommer om inte annat!
    God dag till dig
    Kram
    Agneta

    SvaraRadera
  18. Det måste lukta sagolikt nu hos dig, med hägg som blommar. Skulle önska jag hade en..

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62