30 maj 2010

Vårtecken- utmaningen----Signs of Spring

Nu går våren mot sitt slut. Sista inlägget på Vårteckenutmaningen.
Den övre bilden visar Häggmispelen i full blom, Körsbärsträdets blommor har slagit ut, den gula vallmon som frösått sig har fått blommor men Syrenens knoppar är hårt slutna ännu men det är något som vi får se framemot och känna doften av.
Gå in till Viveca som startade Vårteckenutmaningen och hälsa på henne samt titta in hos de övriga deltagarna så får ni se hur långt våren har kommit.


Ha en riktigt fin vecka
Kramen/Gunilla

20 kommentarer :

  1. Fina bilder! Jag väntar också på att våra syrener skall slå ut. Vi har massor av dem och jag hoppas det kommer riktigt mycket blommor i år. Det är roligt att ha mycket av dem så att man kan plocka in stora buketter! Ha det så bra!

    SvaraRadera
  2. Tack för alla fina vårtecken hos dig! Men man behöver ju inte sluta att lägga ut trädgårdsbilder, bara för att vårteckenutmaningen är slut...
    Fast hur jag ska få ihop några vårtecken tills i morgon, förstår jag inte! Här regnar det och regnar!
    Och det ska regna i morgon också.
    Ja, ja, det ordnar sig, väl?!
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  3. Mycket vackra bilder på vårtecken, hos dig kan man verkligen njuta av fina bilder - bara doften som saknas.
    allt gott
    kram Catthie

    SvaraRadera
  4. Hello,
    Beautiful picture.

    SvaraRadera
  5. Superhärligt med alla vårbilder.... Nu är det otroligt att tänka sig in i att vi är på väg in i sommaren.......

    Ha' det gott!
    /Charlotte

    SvaraRadera
  6. Helt underbart i naturen nu, man ser alltid något nytt som slår ut varje dag.Hos mig är syrenerna utslagna.
    Kram Anne-Lie

    SvaraRadera
  7. Vilka fina vårbilder...
    Gula vallmon var så fin.
    Sådde frön till en vit i går.
    Har varit så kallt så jag har inte haft lust att sått något ännu...
    Kramen.

    SvaraRadera
  8. Nu får vi njuta av den blomsterfägring som kommer en efter en och hoppas den varar läääänge!
    Ha en fin dag!
    Kam /Bea

    SvaraRadera
  9. Beautiful and delightful!

    SvaraRadera
  10. Ljuvligt att se så mycket vår hos dig..
    Nu är det sommar alltså.. eller?
    Ha det gott
    Annika

    SvaraRadera
  11. Fint, ja det är sista utmaningen för i år .... :)

    SvaraRadera
  12. Härliga bilder...nu när sommaren står för dörren. Det är en härlig tid nu!
    Ha en underbar sommar.
    Kramen.

    SvaraRadera
  13. Tack för din snälla kommentar!
    Nej, jag har inte sått frön, det har julrosen ordnat alldeles själv och jag har bara grävt upp de små självsådda plantorna och flyttat dem till en kruka. Jag har tagit bort massor av små plantor!
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  14. Vackra bilder hos dig!
    Här slår syrenerna ut överallt, även i vår trädgård, det doftar så gott!

    Caroline

    SvaraRadera
  15. Härliga bilder! Hälsn Mimi

    SvaraRadera
  16. Hej Gunilla

    Vilka fina bilder, titta in i Ericas nya blogg adressen är http://www.ericanorrman.blogspot.com/ då blir hon jätte glad.

    SvaraRadera
  17. Vilka härliga bilder!
    Jag blev speciellt förtjust i den gula vallmon! Har aldrig sett en gul förut! Den är jättefin!

    Här blommar syrenen för fullt i Sörmland! Det doftar ljuvligt!

    Ha en skön vecka!
    Kram! Iréne

    SvaraRadera
  18. Då tackar jag för alla fina bilder du visat upp under våren!

    Härligt att fått följa.

    SvaraRadera
  19. Vackra vårtecken hos dig. Här vid kusten har det varit lite kyligt. Det växer dåligt.Inne i Stockholm står syrenerna i full blom, men här har de inte slagit ut ännu. Vi ligger ca 14 dagar efter här ute.
    Elisabeth

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62