3 juni 2010

Lite av varje.


Corutosa Matthioli blommar med ljuvligt rosa klockblommor. Klockviva. Jag har den även i vitt.
Haquetia Epipactis variegata, Gullflocka.
Brunnera Macrophylla. Kaukasisk förgätmigej.
Jack Frost
Här växer en "Variegata"

Lite av det som pryder sin plats nu i trädgården.
Fina blad på växterna gillar jag de behöver inte blomma för att vara dekorativa.


Ha en riktigt fin fortsättning på den första veckan i Juni.
Jag önskar dig som tittar in en riktigt trevlig helg ochså för nu kommer jag att gå som en vinkel och gräva i rabatterna ute på sommarstället där jag riktigt njuter av livet.

KRAM
Gunilla

23 kommentarer :

  1. Ja, fint är det och visst skall man titta även på blommornas blad!
    :)

    SvaraRadera
  2. Ja, jag har också börjat titta mycket mer på både form och färg på bladen, som man ju har mycket längre än blommorna...
    Ha det så skönt vid sommarstugan!
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  3. Jag föredrar ju bladen och det finns ju så mycket vackert! Hoppas helge bjuder på vackert trädgårdsväder - det behöver vi alla / kram gittan

    SvaraRadera
  4. Önskar dig oxå ett trevligt veckoslut!
    Kram!

    SvaraRadera
  5. For en herlig hage! Så vakre stauder! Ha en nydelig sommerhelg!
    Klem fra bestemor!!

    SvaraRadera
  6. Visst är också "gröna" växter vackra! Härligt att sommarn kom tillbaka!
    Ljuvliga bilder!

    Ha en skön "vinkel" i helgen :)

    SvaraRadera
  7. Vilka fina bilder !
    Ha en underbar helg på ditt sommarställe !!
    Kram , Helen :0)

    SvaraRadera
  8. Visst är klockvivorna söta! Härligt med växter med vackra blad!
    Ha en fin helg! / Irene

    SvaraRadera
  9. Tack för namnet på klockvivan, har letat i minnet senaste dagarna, men inte har det hjälpt. Min står också i blom. Vilken härlig tid vi har nu.
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  10. Jack frost är en favorit...från tidig vår till frosten kommer ;))

    SvaraRadera
  11. Underbara bilder från din trädgård. Men hur kommer du ihåg vad alla blommor heter?
    Passa nu ryggen i helgen och kom ihåg att ta ordentliga pauser.
    Elisabeth

    SvaraRadera
  12. Bladen är viktigare än blommorna tycker jag idag. Men visst fina blommor är inte fel ;-)
    Ha det gott
    Birgitta

    SvaraRadera
  13. Klockvivan är ju helt underbar.... FIna växter du har!

    Ha' det bra!
    /Charlotte

    SvaraRadera
  14. Härligt när det äntligen börjar blomma! Men håller med om att det är minst lika viktigt med vackra blad.
    /Annika

    SvaraRadera
  15. Takk for søt kommentar hos meg :) Det er alltid koseig å lese det du skriver :) Din variegerte Haquetia var slående lekker! Wow! Den har jeg adlri sett før. Ser du har mye annet nydelig variegert også, Jack Frost bl.a er helt skjønn
    Ønsker deg en deilig og sommerlig helg!

    SvaraRadera
  16. Blad är en ny upptäkt för mig, har alltid varit en blomtjej! Planterade precis en massa alunrot som ju bara är för de fina bladens skull i alla möjliga nyanser1

    Ha en skön helg i solen!

    kram louise

    SvaraRadera
  17. Du har så fina rabatter och blommor! Jag önskar dig en trevlig helg att njuta av allt det vackra.

    SvaraRadera
  18. Både Cortusosa och Brunnera är så fina. (Och Tolvguda.... som sagt....;-)...
    Klart du får fylla din AC-samling med även frimärken!;-) Grattis till alla vinster!

    SvaraRadera
  19. Bladen är ju det man oftast ser mest utav så det är ju viktigt och roligt att välja efter bladens former och färger.
    Ha det skönt med spaden under helgen.
    Kramar:)

    SvaraRadera
  20. Härliga bladväxter allihop, och fina blommor:-)
    Klockvivan måste jag skaffa!

    SvaraRadera
  21. Hej!
    Så mycket vackert. Ha en fin helg.
    Kram/Helen

    SvaraRadera
  22. Är säker på att du har en härlig helg i vinkel på sommarstället!
    Så kul med dina foton på bollpilen ;))
    Må gott!
    Kram Allis

    SvaraRadera
  23. Beautiful flowers! I also like the foliage, even without flowers.
    Happy weekend, dear!

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62