15 juni 2010

Stenrik

Någon brist på sten har jag inte.
All denna sten och mer därtill har vi tagit upp på mitten av detta projekt där skall det bli en liten sittplats.
Sedan har vi grävt utanför de röda stolparna en meter bred och ca 60 djup hela vägen runt en bred rabatt så då fick vi ännu mera sten att brottas med. Under den svarta plasten ligger grästorv sedan ifjol och det har vi tagit bort nu. Där blir det en plantering ochså.
De växter som är inhandlade är Clematis och pioner.
Fortsättning följer......

Nu blir det lite glest med inläggen för semestern närmar sig men innan jag tar ledigt så förhoppningsvis så kommer det fler bilder på mitt projekt.
Doftande pionberså med clematis.

HA DET GOTT
KRAMEN/Gunilla

16 kommentarer :

  1. Så mye flott sten! Kanskje dere skal bruke den et annet sted i haven? For en stenelsker som meg ser dette ut som gull :)
    Det blir spennende å følge prosjektet, det blir nok en idyllisk sitteplass til slutt :)

    SvaraRadera
  2. Nu blev jag avundsjuk, här letas febrilt efter stenar. Använder dem runt rabatterna och de räcker aldrig till. Fina och runda var de också, helt perfekta.
    Kanske blir det ett stenparti samtidigt?

    SvaraRadera
  3. Så store flotte stener!
    Har lenge ønsket meg store stener i noen av mine bed. Da de er så tunge har jeg som erstatnig brukt store rabarbrablader og lagt sement over og fått mine store dekorasjoner i noen bed.Gleder meg til å se plassen og dine pioner samt clematis i blomst.
    Ha en fin uke!:)

    SvaraRadera
  4. Så är det i min trädgård också, var jag än sätter ner spaden så är det sten, men så bor jag ju i Småland också. Roligt med nya projekt, det blir säkert jättefint när det är klart.
    Kram Anne-Lie

    SvaraRadera
  5. Så är det i min trädgård också, var jag än sätter ner spaden så är det sten, men så bor jag ju i Småland också. Roligt med nya projekt, det blir säkert jättefint när det är klart.
    Kram Anne-Lie

    SvaraRadera
  6. Ja du kan skicka på posten lite sten åt mig, jag hamnar att importer alla mina stenar...
    Vilket stort projekt ni påbörjat?

    SvaraRadera
  7. Stenar värda sin vikt i guld..alltid bra att ha..ha det
    Maria

    SvaraRadera
  8. Oj, vilket arbete det måtte vara att gräva upp all denna sten! Här på sydkusten har vi sten c:a 60 cm ner i sandjorden, men det är den gamla havsbotten och består av mindre stenar, 5-10 cm.
    Det ska bli mycket spännande att se ert nya projekt!
    Ha en skön kväll, kram, Monica

    SvaraRadera
  9. Oj vilket projekt!
    Väntar med spänning på slutresultatet :o)

    Ha en skön semester när den kommer!
    Kram!

    SvaraRadera
  10. Jag skulle inte ha nåt emot att ha de stenarna i min trädgård ... :) Ska bli spännande att se hur sittplatsen blir i kommande inlägg :)
    Tjingeling
    Monica

    SvaraRadera
  11. När stenarna ligger så vackert passar stenrik.Det ska bli roligt att se slutresultatet

    SvaraRadera
  12. Ja livet är inte rätt vist alla gånger = ), vilka vackra stenar tänk så mkt fint man kan göra.

    Men jag för står att så kul kan det inte vara om det kommer upp så mkt sten varje gång man ska gräva.
    mvh Lena

    SvaraRadera
  13. Men så mycket fina stenar! Här får jag leta överallt efter de stenar jag vill ha runt rabatterna! När jag gräver hittar jag tyvärr bara blålera!
    Vilket projekt det måste vara att gräva upp all denna sten, ska bli spännande att se slutresultatet! Blir säkert jättefint!
    Ha det gott!
    /Margot

    SvaraRadera
  14. Visst är det härligt att ha projekt o drömmar.... kommer att bli fint där i din vrå.... o massa sten är inte fel... har en dröm ja mä men det går saaaakta.... måste bearbeta lite först.... ja sambon o sonen alltså...:) en stoooor sten vill jag ha... traktorn behövs... vi får se om jag får till det.... väntar nu spänt på mera bilder men som du säger.... nu har man ju inte tiiiid...:) Kram Annika

    SvaraRadera
  15. Vilket härligt projekt! Clematis och pioner att sitta mitt i och njuta av. Här är vi också stenrika. Varje gång vi sätter ner spaden klingar det till.
    Skön sommar på dig!
    Kerstin

    SvaraRadera
  16. och det är vackra stenar också!
    alltid bra att ha!

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62