11 juni 2010

Trevlig Helg---Have a nice weekend

Ännu en frösådd planta, ni får inte tro att jag lyckas med allt jag frösår för jag misslyckas ganska ofta.
Denna Lewisia Tweedy blommar nu andra året och jag blir lika lycklig varje vår när jag ser att den överlevt vintern. Den blir mycket större än den vanliga Lewisian. Synd bara att den verkar inte fröså sig själv som de övriga sorterna .

Jag önskar er alla en riktigt trevlig helg.
Tack för alla fina kommentarer. Och alla superbra tips som jag får.
Väderprognosen lovar ju regn i helgen så jag får nog en liten vilopaus från trädgården men man vet ju aldrig det finns ju inget dåligt väder bara dåliga kläder.

Somriga Kramar
Gunilla

21 kommentarer :

  1. Fin!
    Ja, väderprognoser ... inte stämde det igår men idag, då de sa regn så ... bidde det regn. Men jag slapp vattna som jag behövde göra *ler*!

    SvaraRadera
  2. Hei, hei!
    Titter innom og ønsker deg også en trivelig helg:)
    Mange fine innlegg fra hagen din siden sist jeg var innom deg:)
    Vi får håpe på sol i helgen, klem Hanne

    SvaraRadera
  3. Tack de samma.... har varit inne o njutit av alla vackra blommor en stund i regnet...:) Kram Annika

    SvaraRadera
  4. Jag har en likadan Lewisia, den får lätt nya rosetter som man kan dela och föröka på så vis. Jag har många plantor utanför garaget de står i gruset där och är stora och fina.
    Kram Anne-Lie

    SvaraRadera
  5. Nu fick jag litet habegär igen... älskar Lewisia, men har bara lyckats med en vit med gul mitt, som blommar så fint i stenpartiet! men inte har den frösått sig...
    Ha en fin helg, här regnar det idag - IGEN!!!
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  6. Vi får hoppas på det bästa vädret..man har ju lite att påta med där ute..Må så gått..Maria

    SvaraRadera
  7. hej vännen
    ja toppen väder vill vi ha :O)
    blomman är jätte vacker.

    ha en toppen helg
    kram Catthie

    SvaraRadera
  8. Lewisian var jättefin!
    Här blev det en regnig dag också, gissar att växterna blev glada, för det började bli torrt! Nu hoppas jag på lite sol i helgen!
    Ha en trevlig helg!

    SvaraRadera
  9. Den Lewisian är ju faktiskt helt underbar! Hälsn mimi

    SvaraRadera
  10. En trevlig helg till dig med och lycka till med rabardrickan.Här regnar det just nu och de stackars studenterna frysernog på sina flak.

    SvaraRadera
  11. Lewisior som är så fina, vilken himla tur du har (eller skicklighet) som får så mycket frösådda småplantor.
    Ha en skööön helg!
    Camilla

    SvaraRadera
  12. Det var ju super söt.
    REgn vill vi inte ha mera.
    Kom säkert 30 till idag.
    Är så trött på det... kan inte jobba liksom.
    Ha en skön helg.
    Annika

    SvaraRadera
  13. Va kul om nån lyckas med lewisian för min dog i vinter, trist och nån ny har jag inte kommit mig för att skaffa.
    Ha en trevlig helg!
    Lotta

    SvaraRadera
  14. Idag har vi det blåsigt här hos mig, har varit ut på snigeljakt såhär på morgonen. Det vimlar av dom just nu. Fin blogg. Ha en fin helg/Gela

    SvaraRadera
  15. Hej
    Tack för att du vill vara med i min utlottning. Ha en jättemysig helg
    Kram Agneta

    SvaraRadera
  16. Vacker Lewisia! "Vill ha" begäret växer ;)
    Trevligt veckoslut till dig med! /Bea

    SvaraRadera
  17. Hej Gunilla, en blogg van till mig vill veta om Lewisia Tweedyi vaxer vilt i Sverige. Jag vet forstas ingenting om blommor. I gar bloggade jag om fantastiska moln - manga trodde de sag ut som norrskenet. Det vet jag inte men det var en upplevelse. Om du laser kommentarerna, sa far du se fragan om blomman. Trevlig helg till dig med.--Inger

    SvaraRadera
  18. Vacker och ren vit ser det ut som. Du får nog till det mesta och just du fick mig till att försöka med Lewisia igen, får hoppas det går bra :)

    SvaraRadera
  19. Lewisa, en favorit! Älskar mina ylletröjor, tur i detta väder.

    Hälsningar
    Ingela

    SvaraRadera
  20. I have been experimenting with Lewisias as well... managed to get one through the winter. I'm planting them in tuffa. I'm looking forward to following your blog! Larry

    SvaraRadera
  21. Så moro med Lewisia som du har sådd selv!
    Takk for koselig kommentar hos meg :) Sortsnavnet på busken i innlegget mitt er etter all sannsynlighet Deutzia gracilis - småstjernetopp, i tilfelle du skulle ha notert den ned. D. magnifica er dobbelt så stor og har fylte blomster. Min busk var nok feilmerket... Om du gir busken en lun og varm vokseplass, kan den klare seg - det er jo bare å prøve :) Den er verdt det, jeg kan virkelig anbefale den.

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62