30 juli 2010

Frökapslar

Idag är vi hemma för att jag skall vara hos Frissan för att bli snygg. Hi Hi.
Jag kikade in på min blogg och jag bara älskar alla era kommentarer som ni lämnat, jag blir så himla glad.
Ett litet tecken från växtligheten i trädgården , några växter har bildat riktigt fina frökapslar den översta är från Fotbladet de blir riktigt röda stora frukter när de mognat. Den andra är Blodörtens frukter som blir fulla av frön , riktigt dekorativt.

Nu är jag i full gång med att finputsa i bland växterna för många har redan blommat färdigt och skall klippas , rosorna står nu i full blom och det doftar ljuvligt i trädgården.

 Denna vecka har deet åskat och regnat i omgångar så det känns som i tropikerna fuktigt och varmt. Vi är ju inne i rötmånaden så det är väl som det skall vara.


Ha en riktigt fin fortsättning och jag tycker så mycket om din kommentar. Det förgyller mitt bloggande.
Ha det gott
Vi hörs.

Kramen/Gunilla

22 kommentarer :

  1. Coola frökapslar! Det kan vara minst lika dekorativt som blommor.

    kram louise

    SvaraRadera
  2. Jättevackra frökapslar! Jag brukar klippa av alla blomstjälkar när blommorna har vissnat; jag trodde att växterna fick mer kraft när dom inte behövde bilda frö...Det är kanske fel, när man ser hur fina dom kan bli?
    Blev du snygg i håret?
    Ha en skön fredagskväll, kram, Monica

    SvaraRadera
  3. Din trädgård låter så härlig. Vad härligt att få gå till frissan, det är det bästa som finns, skönt och avkopplande.
    Kram/Helen

    SvaraRadera
  4. Jag tycker att frökapslarna från växterna är minst lika fina som växterna. Speciellt de från pioner.
    Kram Anne-Lie

    SvaraRadera
  5. Hej vännen!
    Long time no see. ;)
    Fina frökapslar.
    Så nu är du en riktig snygging efter dagens besök hos frissan.
    Synd att du bor så jättelångt bort annars skulle jag besöka din trädgård, den är sevärd antar jag.
    Kram från mig.

    SvaraRadera
  6. Hei!
    Frøkapsler er sååå dekorative:)
    Titter innom for å ønske deg en nydelige helg, klem Hanne

    SvaraRadera
  7. Vilken underbart härlig trädgård du ser ut att ha.
    Såg att du skulle ha visning 8 augusti, ska försöka komma och se den "live". Bor "nästgårds" i Vännäs, inte allt för många mil bort alltså :)

    Häller med det är något speciellt med frökapslar också !

    Ha en fortsatt skön semester /Stina

    SvaraRadera
  8. Vilka urläckra frökapslar... Skönt ändå med värme.... Ha det gott!
    Kram Charlotte

    SvaraRadera
  9. Vilken grönska och trevliga frökapslar som kan vara riktigt dekorativa.
    Ha en fortsatt skön somamr!
    Kram /Bea

    SvaraRadera
  10. Hade kommit om det inte varit så långt. Undrar hur fin du blev i håret?
    Min tur nästa lördag.
    Ha det gott
    Annika

    SvaraRadera
  11. Otroligt snygga frökapslar! Riktigt fina dekorationer i trädgården. Hälsn mimi

    SvaraRadera
  12. Med alla nya vackra frön så är nästa år säkrat. Naturen är fantastisk och det ser vi inte minst i din trädgård. Trevlig helg!

    SvaraRadera
  13. Hejsan !
    Visst e det gott att slå sig ner hos frissan och bara bli ompysslad ! :0)
    Igår var jag hos en ny frissa. Min vanliga hade semesterstängt , och denna hade drop-in , så jag chansade. Först blev jag lite orolig för jag såg försent att hon tog ganska mycket mer än jag hade sagt , men det blev ganska bra ändå. Det växer ju fort nu . *smile*
    Ha en fin dag ! Kram , Helen

    SvaraRadera
  14. Ja, det är nog inte bara hår som måste klippas för att hålla sig fint, här regnar många plantor sönder, är det sån hos dig också? Hela tiden går åt till att binda upp och klippa bort det som är fult..men då försvinner oftast frökapslarna, suck..
    Ha en fortsatt fin sommar :)

    SvaraRadera
  15. Frökapslarna är så vackra, det är som med en del blommor.Dom är vackrast när dom håller på att ge upp.Får du frön över kan du lägga dom i ett kuvert;-)
    Tänk vad pengar jag har sparat genom åren.
    Det är över 11 år sedan jag var hos frissan....
    Elisabeth

    SvaraRadera
  16. Hi,iºam Raul from Madrid,Spain,you did a nice job with this website,i like your articles and you photos,i will visit you again soon to see the new post.bye bye,adios
    Nehoiu online Marketing Asesinos seriales Directorio web SEO

    SvaraRadera
  17. Riktig stiliga frökapslar.
    Kramar!

    SvaraRadera
  18. Frissan får nog spunk när jag äntligen får tid att gå dit. Jag klipper av luggen lite själv ibland och det hatar hon.Grönt och fint i din trädgård. Här börjar det skifta från brunt till grönt nu efter sista veckans regn.
    Kram
    Kerstin

    SvaraRadera
  19. Så grönt och fräscht det ser ut i din trädgård! Tänk så vackra och dekorativa många frökapslar kan vara!
    Ha en fortsatt trevlig sommar!
    Kram Margot

    SvaraRadera
  20. Very interesting seedpods. I've never seen them before.
    I hope you are having a nice summer, Gunilla!

    SvaraRadera
  21. Så häftigt, vad är det för blomma?
    Ser ut som något från en stjärnonaskrig film.
    // Rosa

    SvaraRadera
  22. Så fine frökapsler! Fin plass du har laget i haven også, der blir det nok fint å sitte med kaffekoppen!
    Blir i så godt humør når jeg går inn på bloggen din, den fuglesangen er bare så herlig!
    Ha en fin helg!

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62