16 juli 2010

Projektet. Ett rum till i trädgården.

Nu har projektet som startades i fjol blivit så här. Det blev rätt så bra jag är nöjd. Nu är det bara att vänta på att pionerna och clematisplantorna skall klara sig och växa till nästa år. Jag köpte clematisplantor från Estland. Tio stycken, två har redan dött bort så jag hoppas att de övriga klarar sig. Det blev en uppskattad plats för fåglarna för det finns mycket att sitta på och det lilla fågelbadet är välbesökt i sommar för nu har vi riktigt fint och varmt.
Gruset som blev markbeläggning är krossat av rosa sten så när det är blött så blir det riktigt fin färg. Passade bra till det rostiga och den röda färgen på stolparna.

Tack för att du hälsar på mig i sommarvärmen jag hoppas att du har det bra. Jag njuter av min ledighet.

Ha det gott
Kramen/Gunilla

27 kommentarer :

  1. Himmel, så snyggt! Älskar att se andras projekt. Jag blir såååå inspirerad och min man blir sååå nervös;)
    Ha det gott i sommarvärmen,
    Charlotta

    SvaraRadera
  2. Hur många rum ryms i ditt paradis?

    SvaraRadera
  3. Så flott dette ble! Lekkert :)

    SvaraRadera
  4. Så otroligt fint det blev!
    Ha det gott!
    Kram Margot

    SvaraRadera
  5. Underbart!!!!!! Det där MÅSTE du vara nöjd med!

    SvaraRadera
  6. Det ser jättefint ut - förstår du är nöjd! Blev snyggt med gruset.... Spännande att se hur dina klematisplantor tar sig....

    Ha det gott!
    Kram Charlotte

    SvaraRadera
  7. Såå snyggt! Det ser verkligen inbjudande ut, att sätta sig i ditt nya hörn! Gör ni allting själva eller tar ni hjälp utifrån? Det är ju mycket tungt jobb med grus och sån't! Jag vill göra om nedre delen av vår tomt men jag vet inte riktigt hur? Önskar att jag hade någon som du att rådgöra med...
    Ha en skön helg, kram, Monica

    SvaraRadera
  8. Väldigt snyggt!! Håller tummarna för att dina klematisar klarar sig och växer precis som du tänkt dig :)
    Tjing
    Monica

    SvaraRadera
  9. Vad fint det blev! Det kommer bli så härligt sen med alla klematis...underbart!
    Ha en fin kväll! / Irene

    SvaraRadera
  10. vilken underbar plats du skapat.
    Som gjord för paus och eftertanke.
    Här på landet torkar allting bort. 16mm.regn på 5 veckor gör att den mesta tiden går till att vattna. Speciellt eftersom jag bara har krukodling. Hoppas att det fina vädret ändå håller i sig, för snö o kyla fick vi väl nog av i vintras?
    Ha det så gott
    Kram
    Elisbeth

    SvaraRadera
  11. Ser jättefint ut! Och så fantastiskt det lär bli att sitta där och bara lukta och titta på alla blommorna :-)
    /Annika

    SvaraRadera
  12. Där sitter man helt säkert skönt, Estländska clematisar, låter lite mer härdiga, kan inget om det där.. Fint ser det i varje fall ut :)

    SvaraRadera
  13. Så fint...projekt är alltid kul...
    Ha en fortsatt härlig sommar ;)

    SvaraRadera
  14. Blev ju jättebra,bakade Kullakakor igår ,som jag hämtade här på din blogg,de blev väldigt omtyckta/Carina

    SvaraRadera
  15. Vilken underbar plats. Här njuter vi också av vår ledighet.
    Kram/Helen

    SvaraRadera
  16. Ser mysigt ut! Man kan inte ha nog många sittplatser i sin trädgård, försöker övertyga maken om det...

    kram louise

    SvaraRadera
  17. Vilket underbart rum ni har fått i trädgården, mysigt!
    Härlig pion i förra inlägget, jag har en liknande men jag vet heller inte vad den heter, den fanns här när vi flyttade hit.

    SvaraRadera
  18. Vilken otrolligt mysig hörna!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  19. Blev jättefint:) Du vet väl att klematis kan komma upp efter flera år, ligger i marken och väntar. Gräv inte upp dem.

    SvaraRadera
  20. Det blir jättebra! Och clematis hör till trädgårdens guldkorn tycker jag. Håller tummarna för dina åtta återstående.
    Kram
    Kerstin

    SvaraRadera
  21. Ett riktigt finrum skulle jag vilja säga.
    Hoppas att allt är väl.
    Ha det gott i sommarvärmen
    Annika

    SvaraRadera
  22. Mycket fint, clematis från estland är ofta ympade och har känsliga "halsar". Vissa odlar dem i krukor första året för att ha bättre koll på vattning och rotsystem.

    SvaraRadera
  23. Fint rum i trädgården.
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  24. Rosa sten....oj, det gillar jag !!! Va snyggt det blev!

    SvaraRadera
  25. Va mysigt det ser ut! Älskar din vita jättevallmo också!

    Mvh
    Frida

    SvaraRadera
  26. Guud, vilken snygg hörna du fixat.
    Ha det bra!
    Camilla

    SvaraRadera
  27. Vad jättefint rummet blev!
    Hoppas du njuter av din semester och utav sommaren!

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62