22 augusti 2010

Blomdax


Nu är det dax för blommningen tycker Syringa meyeri "Palibin"
Syrenen blev hårt nedbiten i vintras av haren så det återstod bara ca en dm. av kronan ovanför ympstället. Jag trodde inte att den skulle klara sig men det började grönska och den blev riktigt tät och fin .
Döm om min förvåning när den började visa blomknoppar.
Och nu har de börjat slå ut.
Alltså den skulle blomma oavsett när. Normalt blommar den ju i Juni.

Hoppas att du har haft en riktigt fin helg. Här har det varit regnigt och grått men jag har börjat gräva och flytta lite växter. Alltid roligt med lite förnyelse.

Tusen tack för din kommentar.Tur att ni finns.
Ha en fortsatt fin dag.

Kramen/Gunilla

10 kommentarer :

  1. Hej Gunilla, jisses vad det var länge sedan jag besökte dig! Jag måste ha missat alla dina senaste inlägg pga mitt lilla datahaveri. Så härligt att syrenen orkade blomma trots allt. Man blir ju glad bara de överlever efter en sådan pärs men desto gladare när de dessutom glädjer en med blommor. Ha en fortsatt fin kväll / kram gittan

    SvaraRadera
  2. Lilac in August?! Very interesting! I am glad it survived!

    SvaraRadera
  3. Visst blir man glad när växter som man tror det inte kommer att bli något av, sätter igång och visar sig från sin bästa sida.Har varit hos bror min i Jämtland en vecka, och dom sa att allting blommar mycket senare i år.Dom hade en mycket kall vår.
    Ha en god vecka
    Elisabeth

    SvaraRadera
  4. Så roligt att din syren klarade sig! Fantastiskt och litet konstigt, men jättekul, att den ska blomma i slutet av augusti!
    Ha en fin vecka!
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  5. Grattis! Förstår precis hur glad du blev! Kände likadant när en ros i våras visade livstecken:)
    Ha det gott,
    Charlotta

    SvaraRadera
  6. Vilken härlig överraskning!
    Kul med en syren så här på senssommaren det är du nog ganska ensam om.
    Ha det gott
    annika

    SvaraRadera
  7. Det kan man kalla 'comeback'..... Sådana överraskningar är lätta att ta.... Kul att den levde över....

    Kram Charlotte

    SvaraRadera
  8. Ibland blir man imponerad över naturens växtkraft, hur omöjligt det än ser ut så kommer sig plantorna. Så kul att det gick bra med din syren. Något av det bästa på hösten är väl gräva och dela och drömma om nästa år :)

    SvaraRadera
  9. Vilken underbar livsvilja din syren har.
    Kram!

    SvaraRadera
  10. Hej, det är jag igen! Tack för din rara kommentar i min blogg!
    Min trädklättrande clematis heter
    Clematis Vitalba, det är allt jag minns, tyvärr. Jag ska visa blommor på när den blommar sen.
    Kram, Monica

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62