24 augusti 2010

Klätterväxter. och lite matnyttigt.

Visst är den söt med sina fint formade klockor.
Clematisen "Rooquchi" Jag köpte plantor från Estland i våras och nu har några börjat blomma , några har blomknoppar så jag väntar med spänning på att få se hur de ser ut.
Denna clematis heter Salomon.
En annan klätterväxt som planterades i fjol.
Cordonopsi viridiflora en klättrande Porslinsklocka som får gröna klockor med mörkare ådring.

Idag började dagen med soligt väder men det räckte bara till mitt på dagen sedan har det varit grått och blåsigt riktigt höstlikt.
Jag har kokat Drottningsylt av blåbär och hallon som jag hittade i frysen så nu får jag fylla på med nya bär.
Inte nog med det jag har bakat limpa ochså så nu klarar vi oss denna vecka med mjukt bröd. ( Är visst lite skrytig :o)
Det känns bra att ha gjort lite nytta idag på min lediga dag.

Ha det fortsatt mysigt.
Kramen/Gunilla

13 kommentarer :

  1. Jag hann ... precis vattna pelargonerna så kom regnet och vips ... måste jag in *ler*!

    SvaraRadera
  2. Visst är det kul att skicka efter klematis från Estland, och billigt:) Jag har även besökt Kivistiks och handlat:)

    SvaraRadera
  3. Drottningsylt mmmmmmmmm! Vackra trädgårdsbilder som vanligt. Just nu rasar stormen utanför fönstren och det är höstlikt.

    SvaraRadera
  4. Vilken underbart vacker klockformad klematisblomma! Sådan måste jag leta efter!! Estland låter lockande ur trädgårdssynvinkel! Hälsn mimi

    SvaraRadera
  5. Vackra klockor på klematisen ;)

    SvaraRadera
  6. Så vackra clematisar!
    Och så duktig du är, både sylt och brödbak samma dag! Härligt!
    Ha en fortsatt bra vecka, kram, Monica

    SvaraRadera
  7. Como sempre belas flores lindas fotos! Um grande abraço do Brasil.

    SvaraRadera
  8. Mmmm, drottningsylt. saknar att kunna gå ut i skogen och plocka egna blåbär. Ska till Tjeckien och då tänkte jag botanisera lite på blommor där.
    Kram Pella

    SvaraRadera
  9. Vilken söt clematis. De är verkligen ljuvliga.
    Inte är det skryt att berätta vad du gjort, det är väl härligt att kunna glädja sig över vad man gjort.
    Önskar dig en riktigt bra dag.

    SvaraRadera
  10. Ojoj vad flitig du varit! Då känner man sig nöjd med sig själv. Jag önskar jag vore hos dig och fick smaka lite drottningsylt :)
    Härliga clematisar! Jag är så glad att jag fick med mig en från min trädgård när vi flyttade. Hoppas bara den överlever vintern på balkongen.
    Må så gott!
    Kram Ninni

    SvaraRadera
  11. Nydelig klematis!
    Jeg får aldri nok av disse nydelige plantene, skal kjøpe flere til neste år:)
    Ha en fin kveld, klem Hanne

    SvaraRadera
  12. Vackra klematisar!
    Jag har några gånger köpt sådana,men de lyckas inte för mig.
    Kram!

    SvaraRadera
  13. Jag är så avundsjuk på dig som har bakat limpa. Måste ta en "bakdag" snart.Jag är så förtjust i clematis. Den lilla blå klockan var fin.
    Kram
    Kerstin

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62