15 augusti 2010

Slut på semestern----Holiday is over.

Nu är semestern slut och jobbet väntar.
Sommaren har varit riktigt varm och skön. Vi har tillbringat ledigheten ute på sommarstället och bara njutit av att ha varit ledig  Jag har ju för det mesta varit ute i blomrabatterna och rensat, klippt och kikat efter ohyra. Njutit av alla dofterna.
Cykeln vid infarten har vuxit över av krasse så den har blivit riktigt omslingrad. 
Många trevliga trädgårdbesökare har vi haft i sommar.
Söndag den 8:e augusti hade vi Öppen trädgård , Tusen trädgårdar.
Besöksantalet var otroligt många jag skulle uppskatta att det var en bra bit över etthundra stycken. Otroligt roligt att det kom så många.
Jag syns i mitten på bilden i randigt linne och jeanskjol.
En bild vid tiotiden igår kväll (Lördag). Kvällen var varm och fuktig.
Det växer riktigt mycket nu och liljor, flox och clematisarna är i full blom. Synd bara att jag får vänta en vecka nu innan jag far ut igen till sommarstället.Jag trivs otroligt bara där och nu har jag kommit igång med att flytta om i rabatterna det är riktigt roligt.

Tusen Tack för alla era fina kommentarer de värmer gott och gläder mig jättemycket.

Jag gör ett besök hos dig så fort jag hinner.

KRAMEN/ Gunilla

12 kommentarer :

  1. Vad spännande med din öppna trädgård! Kul med så många besökare. Det ser fint ut i trädgården så nog fick de något att beundra! Här i stan fanns inte en enda privatträdgård att kika på. Bara de "kommunala", som i och för sig är jättefina men de är ju öppna jämt!
    Ha det så gott på jobbet. Det är alltid lite knixigt att börja efter semestern. Det minns jag allt, även om jag har varit hemma i snart fjorton år:-)

    /Anete

    SvaraRadera
  2. Cykeln är ju helt underbar!
    Visst blir man lycklig av att få gå runt i sin trädgård. Och göra som tjuren Ferdinand "bara få lukta på blommorna"
    Kram Anne-lie

    SvaraRadera
  3. Det ser underbart ut i din trädgård, förstår att många ville komma och beundra allt det vackra!
    Cykeln ser härlig ut med all krasse!
    Det är varmt och skönt än, men min semester lider mot sitt slut också, känns lite konstigt att man ska börja jobba igen!
    Ha det gott!
    Kram Margot

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Förstår att det var många som ville besöka din vackra trädgård.
    Härlig cykel, en sån har jag också vid infarten, trevligt och inbjudande.
    Ja, tyvärr går sommaren mot sitt slut och de flesta har väl så sått börjat återvända till jobben, men jag får suga på karamellen ännu två veckor :)
    Må gott! /Bea

    SvaraRadera
  5. Så fint du har i din trädgård. Förstår att det var många som ville titta där.
    Ha det gott.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  6. Det ser så fint ut i din trädgård. Jag har tittat lite på det engelska programmet om öppna trädgårdar. Du skulle säkert få vara med i "the yellow book"!

    SvaraRadera
  7. Du verden så fin hagen din ser ut. Den sykkelen var kjempe dekorativ, med de flotte blomstene omkring. Skjønner at det var mange som ville titte på hagen din!
    klem

    SvaraRadera
  8. Der skulle jeg også ha vert!
    Nydelig hage du har, og for en flott sykkel da:)
    Ønsker deg en fin uke, kram Hanne

    SvaraRadera
  9. Hei Gunilla! Endelig er jeg på nettet igjen slik at jeg kan beskue din vakre hage ! Klem fra bestemor!

    SvaraRadera
  10. Så vackert du har det i din trädgård och vad trevligt att den blev så välbesökt.
    Ha en härlig vecka!
    Kram Allis

    SvaraRadera
  11. Glad to hear you've had a nice warm summer. Ours has not been so warm. Next year, perhaps. The temperatures seem to have suited your garden - it's looking gorgeous.

    SvaraRadera
  12. Så fint det ser ut i trädgårdenoch vad kul med så många besökare.
    Cykeln var ju för himla häftig måste jag säga.
    Ha det gott
    Annika

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62