19 augusti 2010

Trädlilja

Trädliljan som jag planterade i fjolhöst har vuxit riktigt bra alla lökarna har kommit upp och nu blommar de med riktigt stora blommor och har en fin söt doft som fyller luften runt planteringen.
Blommorna håller sig i flera dagar och det är ju bra för annars brukar ju liljeblommorna bara hålla någon dag.

Vi har lite kyliga nätter. Inatt var det plus 5,5 så det börjar närma sig hösten.Men idag får vi ännu en solig och fin dag.

Ha en fortsatt fin vecka och Trevlig Helg.
Jag kikar in till dig för jag älskar kommentarer.

Kramen/Gunilla

15 kommentarer :

  1. Så vacker Trädlilja!
    Ja,hösten närmar sig och vi hade endast ett par grader härom natten....!
    Kram / Bea

    SvaraRadera
  2. Den var lekker! Så flott den lyser opp mot det grønne :)

    SvaraRadera
  3. Trädliljan känner jag inte till sen tidigare, kul. Visst känns det som att sommaren nästan är slut:(
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  4. En för mig ny oh vacker bekantskap är din trädlilja - ska hålla utkik efter en sån vid nästa besök på plantskolan.
    Tack för din söta kommentar, det känns redan mkt bättre efter att ha "pausat" några dagar.
    Ha en härlig dag!
    Kram Allis

    SvaraRadera
  5. Vilken fin trädlilja. Skulle vilja få in mera liljor i min trädgård. Hoppas att du också får en fin helg/Gela

    SvaraRadera
  6. Den Trädlijaen var flott, jeg er så glad i liljer!
    Ja det går ubønnhørlig mot høsten nå, men høsten kan vare fin den og.
    takk for hyggelig kommentar på bloggen min, det setter jeg veldig stor pris på.
    Klem

    SvaraRadera
  7. Även för mig var trädliljan en ny bekantskap! Såå vacker! Hoppas att ni slipper få liljebaggar på dem!
    Vi har fått sådana röda "monster" på våra liljor och de är helt nerätna. Nu har vi klippt ner dem helt och strött massor av "Myrr" där. Hoppas, att det hjälper...
    Här har det varit ruskväder ett tag, men idag är det sommar igen!
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  8. Trädlilja var en ny bekantskap för mig, men den var väldigt vacker!
    Ha en trevlig helg!
    Kram Margot

    SvaraRadera
  9. En vacker blomma! Jag blev så förvånad över din termometer, här stod den på 28 igår men idag är det lite svalare. Trevligt veckoslut!

    SvaraRadera
  10. Vilken mysig stämning på bilden.
    Liljorna är fantastiska, jag planterade en massa nya färger i våras och hela sommaren blommar dem i följd och glädjer mig oerhört mycket. Ha en fin helg, Petra B.

    SvaraRadera
  11. Roligt med en lilja som står lite längre. Vad fin den är. Hösten vill vi helst inte tänka på än!!
    Kram Anne-Lie

    SvaraRadera
  12. Hej vännen!
    Kul att höra från dig igen. :D
    Hoppas du mår riktigt bra. Din trädgård ser välmående ut.
    Kram från mig

    SvaraRadera
  13. Hmmmm, så kallt på nätterna redan.... Jag skulle vilja behålla sommaren lite till!
    Väldigt fina liljor, doften är ju fantastisk på dem!
    Ha en skön söndag önskar Växthusmadam

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62