27 augusti 2010

Trevlig Helg---Have a nice weekend

Den självsådda vallmon hittade verkligen en passande partner.
Berberis thunbergii "Rosie Glow"

De fröer av vallmo som jag strödde ut i vintras på snön grodde ingenting. Jag lämnar någon frökapsel så får de självså sig  

Den ljusrosa dubbla vallmon blev ny för iår. Den har mörkare rosa lite större blomblad med riktigt ljusrosa fylld mitt en riktigt fin vallmo. Jag vet inte om de korsar sig med varandra för det dyker upp både enkla och dubbla blommor och som denna rosa en ny variant. Men fina är de och lyser upp, det är bara att klippa bort fröställningarna nu så att det inte blir millioner fröplantor.

Jag önskar Er alla trogna bloggvänner en riktigt skön helg.
Jag uppskattar verkligen just din kommentar och är du ny för mig så är det ju jättetrevligt för jag kikar in så fort jag kan.

Många av er kanske firar stugsista i helgen och tänder eldar.

TREVLIG HELG till Er alla

Kramen/Gunilla

17 kommentarer :

  1. Men hur lyckas ni med vallmon? Jag har t.o.m köpt plantor ... de tar sig inte alls :(
    Jättefina de du "korsat" fram!
    :)

    SvaraRadera
  2. Härligt med så fin Vallmo.

    Hösten bjuder på mycket vackert.
    Luktärtorna som Jag hade i landet och som inte alls ville växa där stoppade Jag ner i en Zinkhink och Vips!
    så växer de och blommar.Kul.

    Önskar Dej en...
    Trevlig Helg!

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Så mycket vackra blommor, naturen är verkligen fantastisk. Jag önskar dig en fin helg.
    Kram/Helen

    SvaraRadera
  4. Önskar dig också en trevlig och skön helg. Här skall vi bränna en gammal träbåt som har tjänat sitt! Hälsn mimi

    SvaraRadera
  5. Jättefina vallmo! Men att de blommar så här sent? Mina är utblommade för länge sedan!
    Vilken vacker och välskött trädgård ni har!
    Antar att det är vid sommarstugan?
    Ha en skön helg, kram, Monica

    SvaraRadera
  6. Åh, jag gillar vallmo!
    Det är en av mina favoriter bland blommor!
    Jo vi firar "villaavslutning" här i Österbotten nu till helgen!
    Brasor, raketer och vänner ... och god mat!

    Skön helg till dig också!

    SvaraRadera
  7. Vackra bilder.
    ha en bra helg.
    kram
    Hanna

    SvaraRadera
  8. Njuter av din trädgård. Du har så fint. Hoppas du kommer igång med din väv. Jag kan lika gärna erkänna att här är startsträckan lång men lusten kanske kommer med höstmörkret. Trevlig helg till dig också och vi behöver inget mer regn eller hur?

    SvaraRadera
  9. Så vackra vallmon och trädgården ser underbar ut!
    Ha en trevlig helg!
    Kram Margot

    SvaraRadera
  10. Det är kul med självsådda växter och extra kul när det blir så lyckat ;)

    SvaraRadera
  11. Vilken vacker bild! Själv missköter jag förmodligen mina frösådder för vallmorna har lyst med sin frånvaro i år.
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  12. Vackra Vallmon och det frösår sig verkligen lätt.
    Trevligt veckoslut! /Bea

    SvaraRadera
  13. Så vackert med blommorna hos dej. Men nu är hösten på gång, iaf här. Det regnar mest varje dag, så det är bra väder för vävstugan.
    Ha en skön helg.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  14. Hej Gunilla!
    Fina vallmon kan man inte få för många av, de kan ändra utseende med tiden...
    Jag planterar mina klematis med minst 20-30 cm mellanrum. De får benmjöl på våren, men i år har jag inte hunnit.
    "Stugsista" låter som typiskt Västerbotten för mig:)
    Ha en fin söndag!

    SvaraRadera
  15. Det var verkligen vackra bilder! Jag satte pionvallmo i en tunna men det var inte tillräcklig dränering under det stora regnet så de drunknade allihop. Ska prova igen nästa år med lite större hål i tunnan.
    Kram
    Kerstin

    SvaraRadera
  16. Vad fint med vallmon.
    Hoppas att du har haft en härlig helg.
    Vilka fina klängväxter du har i förra inlägget.
    Kramar:)

    SvaraRadera
  17. Fin trädgård och en super blogg:)

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62