19 september 2010

Ännu är det inte slutblommat

Rhododendron Cunninghams White visar ett sista livstecken innan den går i vintervila. Rosa knoppar och vita blommor ,riktigt fint.

 Idag har jag grävt och grävt på en ny rabatt som jag bara fick för mig att göra. Ni vet ju att jag är stenrik så det är riktigt mycket jobb. Men skam den som ger sig. Vad det skall planteras i den får jag fundera på men flyttning av en vingad benved blir det och då får jag utgå från den.

Tusen Tack för alla snälla kommentarer jag får, ni vet ju att jag blir riktigt glad för det.

Ha en fin Valsöndag.
Vi hörs, Kramen/Gunilla

9 kommentarer :

  1. Lycka till med din rabatt. Ibland är det inte såå roligt att vara stenrik, men visst kan det komma till användning någon gång. Jag vill också göra en ny rabatt, men är inte så bra på att gräva får invänta maken tills han tycker som jag, kvinnlig list eller? *fniss*
    Ha det gott
    Kram Birgit

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig fajter den blomman är som blommar fortfarande.
    Ja stenrik jord är ju tungt som bara den att gräva i, men vad skönt när det är klart.
    Kramar;)

    SvaraRadera
  3. Rhodedendron som blommar på hösten har jag aldrig sett. Jag har också grävt idag men det var dahlior som fick komma in för vintervila och pelargoner som jag är rädd om. Här ska det också valvakas, trevlig kväll!

    SvaraRadera
  4. Så fint med en rhododendron, som blommar om! För jag förmodar, att det inte är en höstblommande sort?
    Kul med en ny rabatt, men det låter jobbigt...
    Ha en fin, ny vecka, kram, Monica

    SvaraRadera
  5. VA? en rhoddis som blommar såhär års, har den blivit helt råddig :)
    /Nina

    SvaraRadera
  6. Nej minsann, ännu blommar det i våra trädgårdar:)
    Ha en bra vecka!

    SvaraRadera
  7. Det är skönt att det finns något som blommar fortfarande...ny rabatt är alltid kul att planera och plantera ;)

    SvaraRadera
  8. Ja, ibland är det en belastning att vara stenrik, det är likadant här. Var man än sätter ner spaden...sten...och åter sten.
    Vilken fin Rhododendron som blommar på hösten eller har den blommat om?
    Ha en bra dag

    SvaraRadera
  9. Hej raring!
    Vad kul att den blommar nu, det gör min också.
    Såg hos Bea att du hoppades att din höstanemon skulle överleva vintern. Vad jag vet så tar de tid att riktigt etablera sig och att det kan vara bra att täcka dem första vintern. Granris kanske?
    Ang. min blogg så fixade jag en ny mall och försökte göra den så neutral som möjligt.
    Hur har det gått med att formklippa tujor?
    Ha det gott,
    kramisar i massor.

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62