26 september 2010

FJÄRIL--Butterfly.

Kärleksörten älskas av fjärilar och när solen tittar fram så kommer de och landar på denna fina höstblommande växt.
***
Jag hade tre lediga dagar och de tillbringade vi ute på sommarstället. Vilket vi gör nu på helgerna fram till November.
***
Hoppas att ni har haft en lika fin dag som vi hade idag.
 Efter två dagars ihållande regn så tittade solen äntligen fram.
***
 Det var små insjöar på gräsmattan, men energi får sig en riktig kick och spaden kom fram. Lite omplaceringar och kompostjord i rabatterna .

***
Den gångna natten var det plus 1 grad så morgonen bjöd på en vit frostig gräsmatta ute på sommarstället.
 Inget har frusit ner ännu men i skrivande stund har vi plus 3,7 så det är risk för nattfrost här där vi bor.
***
Jag blir fantastiskt glad för era fina kommentarer så nu skall jag kika in så fort som möjligt till er.
***

Ha en fin början på veckan.
Ta väl vara på de fina dagarna.
***
Vi hörs snart
Kramen/Gunilla


16 kommentarer :

  1. Temperaturen kryper neråt även här i söder...snart dags att ta in pelargonerna mm....

    SvaraRadera
  2. Härliga fjärilsbilder! Jag hoppas att vi ska klara oss från nattfrost ett tag till här, har kvar lite perenner i krukor, som jag borde plantera ut i rabatten! Ska bli skönt när allt är fixat i trädgården inför vintern!
    Ha en trevlig vecka!
    Kram Margot

    SvaraRadera
  3. Här nere har vi förhoppningsvis ganska långt till nattfrost!
    Tänk, att jag har aldrig märkt att sedumen drar till sig fjärilar...
    måste nog vara litet mer uppmärksam!
    Ha en fin ny vecka, kram, Monica

    SvaraRadera
  4. Du har lyckats fånga sommarens sista fjäril tror jag. Här har fred.lörd. varit underbara. +18 grader och sol.
    det är för vi ligger så nära havet, som fortfarande är varmt. Så här på hösten kan det skilja upp till 5-6 grader mellan huvudstaden och här vid kusten.
    I dag söndag är det höstväder igen n/o vind och +11.
    En vecka kvar på landet!!!!
    Elisabeth

    SvaraRadera
  5. Definitivt höst med andra ord. Jag har redan gjort det Ann-Charlotte har på gång för här har det också varit en vit morgon men inte den här helgen. Det märks varje måndagmorgon vad som väntar för då tänker man på att ljuset kommer senare och senare. En skön vecka i väntan på nästa sommarstugeresa önskas.

    SvaraRadera
  6. Vilka fantastiskt vackra bilder du visar !!
    Ha en fin dag ! Kram , Helen :0)

    SvaraRadera
  7. Vilka fina bilder på fjärilarna. Jag försökte fånga några på bild i helgen, men misslyckades. De är ju så fina.
    Här har blivit kallare och blåsigt, men ännu ingen frost.
    Ha en bra vecka.
    Kram Birgit

    SvaraRadera
  8. Kul att du vill vara med i min utlottning. Det gjorde ju så att jag hittade hit också.
    Vilken otroligt fin trädgård du verkar ha. Hur lyckas du med det som dagbarnvårdare?! Min mamma var det när jag var liten och vår gräsmatta såg alltid ut som en fotbollsplan.
    Jag tittar gärna in här fler gånger. Kram, Karin

    SvaraRadera
  9. Hos oss har vi ruskväder idag men ingen risk för frost ännu. Hela Öland laddar just nu för den stora skördefesten under veckoslutet så här är det full fart!
    Kram
    Kerstin

    SvaraRadera
  10. Hallå där.
    Så vacker fjäril.
    Känns lite trist att den vackra hösten faktiskt är på väg mot vinter. Så mycket fint det är att se den här tiden.

    Här var det frost i natt. Maken hade premiärskrapet när han for iväg till jobbet i morse...
    Så nu är det på gång.
    Kramen Synnöve.

    SvaraRadera
  11. Glömde fråga....
    Kan man ha pelargonerna inne hela vintern eller MÅSTE man vinterförvara dom?

    SvaraRadera
  12. Hej!
    Nu har frosten skördat mina blomster med två frostnätter i rad och Kärleksörten står obruten kvar.
    Fladdrade några fjärilar här idag hos mig också i det ljuvliga höstvädret som rådde.
    Ha det gott i höstsolen!
    Kram / Bea

    SvaraRadera
  13. Så vakker den er Admiralen som vi kaller den sommerfuglen! Herlig bilder! Klem fra bestemor!!

    SvaraRadera
  14. Hej Gunilla!
    Hoppas det är bra med dig.
    Vilka fina bilder på en härlig duo.
    Nu är det rätt varmt här vi hade nästan 9 grader varmt kl:7.
    Brittsommar.
    Men vi har också haft frostnätter.

    Önskar dig en riktigt fin vecka.
    Kramar i massor.

    SvaraRadera
  15. Ååå disse bildene er nydelige Gunilla! Den sommerfuglen er så vakker, min yndling! :) Om du blir glad for kommentarer, så blir jeg glad når jeg ser dine vakre bilder! Så herlig det må være med helgene på hytta!! :)Fin dag til deg! Klem fra meg! :)

    SvaraRadera
  16. Kärleksörten gillas av mig också;-)
    Här har vi ännu inte haft någon frost så fortfarande kan jag plocka luktärter.
    Ha det gott
    Birgitta

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62