23 september 2010

Höstfärger -Autumncolours

Höstfärgerna är så otroligt vackra nu i trädgården. Vildvinet slingrar sig upp i den stora tallen och täcker även pergolan och en del av huset.
Bilderna är tagna för en vecka sedan.
Alla funkior syns väldigt bra nu med sina fina blad en växt som jag tycker om och pryder sin plats nu när mycket har blommat över.

Idag är det Höstdagjämningen så det är bara att njuta av tiden innan allt har lagt sig till vintervila.
Här regnar det som vanligt men igår fick vi se solen hela dagen då var det utevistelse som gällde för att piggna till.

Ha en fortsatt bra dag
Kramen/Gunilla

19 kommentarer :

  1. Hösten är vacker....trots allt ;)

    SvaraRadera
  2. Det är så vackert! När jag tittar ut genom fönstret ser jag en lönn nästan "brinner". Nu skulle man hinna vara ute och fota men oj vad mörkret kommer snabbt redan.

    SvaraRadera
  3. Vilken otroligt vacker trädgård med höstfina färger!

    SvaraRadera
  4. Verkligen en vacker och fin trädgård.
    Kram Birgit

    SvaraRadera
  5. Vilken fantastiskt vacker trädgård du har! Jag förmodar, att det är vid sommarstugan? Att ni kan ha det så fint där, när ni inte är där hela tiden, det är ett mysterium!
    Ha en skön höstdag, här har vi fint väder för andra dagen i rad!
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  6. Gunilla,
    wish you a winerful fall.
    Lovey pictures!!
    Kram Gisela

    SvaraRadera
  7. Hej!
    Åh ... vilken trädgård och vilka färger! Älskar hösten med allt det vackra i naturen!
    Vi har regn och gråväder just nu!
    Som ibland varvas med soldagar, precis som det brukar vara denna årstid ;)

    Njut av dagen ändå!
    Kram

    SvaraRadera
  8. Vildvinet är en av höstens primadonnor - såå vackert!
    Ha det gott
    Birgitta

    SvaraRadera
  9. Ja, visst blir det vackert nu på hösten. Ljuset är fantastiskt!
    Fina bilder på din trädgård:)
    Ha det gott
    Charlotta

    SvaraRadera
  10. Underbart vackert i din trädgård! Verkligen härligt med alla vackra mustiga höstfärger! Här har vi fått njuta av två soliga sköna dagar, så härligt efter allt regnande! Kul att du är med i min tävling, lycka till!
    Ha en trevlig kväll!
    Kram Margot

    SvaraRadera
  11. Vildvinet har en fantastiskt vacker färgprakt på hösten.
    Hmm..kanske man borde bereda plats för det..!?
    Kram /Bea

    SvaraRadera
  12. Vildvinet har en väldig framfart, därför tog jag bort mitt, men saknar det nu på hösten. Har aldrig samlat frö från blanknävan men ska kika om jag hittar några.
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  13. Hösten är så vacker, men det är tråkigt att det har varit så mycket regn. Din trädgård är lika vacker nu som i somras. Passa på att njut, Snart kommer kylan.
    Ha en skön helg!
    Elisabeth

    SvaraRadera
  14. Hej vännen!
    Fina färger är det nu, speciellt de dagar då solen lyser och det är vindstilla. Idag är det morgondimma här och ljuset finns bakom, så vackert.
    Önskar dig en fin helg.
    Kram

    SvaraRadera
  15. Vilka fantastiska höstbilder - visst är det vackert om hösten!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  16. så vackert jag bara älskar översta bilden. Det är verklig höst.
    Kramar:)

    SvaraRadera
  17. Ja dette kan man si var
    u-t-r-o-l-i-g vakkert, se på de skarpe høstfargene da! Nydelige! Klem og ha en god helg! :)

    SvaraRadera
  18. Älskar höstfärgerna! ..och vildvinet ser fantastiskt ut :)
    Tjingeling
    Monica

    SvaraRadera
  19. Å vad fint ni har det!! Hoppas allt är bra med er!
    Kram fam Skott

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62