21 september 2010

Hösttitt.


Nu blommar skogsastern för fullt.
Som små vita stjärnor.
Liljekonvaljen har fått röd/orange bär.
Det har blivit riktigt mycket av den växten runt dammen, den har inte planterats utan den har troligtvis följt med jorden som köpts in.
Här kikar Purpurklätten fram med sina cerisrosa blommor bland bladen på Kornellen "Ivory Halo"
En riktigt dekorativ buske som får röda stammar som den vanliga sorten. Den blir inte lika hög.

***

Här har regnet verkligen gett sig tillkänna i flera dagar men jag hoppas att solen snart tittar fram.

***
Ha en fin fortsättning på veckan.
***
Vi hörs kramen/Gunilla

15 kommentarer :

  1. Hej Gunilla!
    Vilken härlig bild på din Skogsaster! Fotade min idag men min planta är inte så omfångsrik ännu utan rätt liten.
    Här regnar det för fullt, har suttit i växthuset och 'myst' ett tag.
    Har kollat tillgången av mina Liljelökar av Notshka, har en liten lök som jag kan skicka i ett brev till dig. Den är inte så stor att den ännu blommar men den växer väl till sig. Maila mig din adress på 37nymanXtelia.com (byt X till @)
    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  2. Jodå, ännu kämpar nog vissa blommor att visa sig från bästa sidan!
    Vi har nästan sommar och höst varannan dag! Så man får väl anpassa sig därefter!

    God fortsättning av veckan!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Vilken ljuvlig växt skogsastern är.
    Skulle kunna sitta där länge och bara titta och njuta utav den.
    Kramar:)

    SvaraRadera
  4. Skogsaster har jag inte hört talas om tidigare! Det är så roligt att hitta växter, som blommar nu på hösten.
    Vet du vad den har för krav på jord, ljus, etc.?
    Så vackra höstbilder du visar!
    Du borde vara ju vara med på "I löv hösten", som Aggie med Snäckskalsdalen och jag har hittat på!
    Ha en fin kväll, kram, Monica

    SvaraRadera
  5. Så fin skogsaster! Den står så fint imot det hyggelige gjerdet. Misunner deg alle de fine blomstene du har.
    Ha det godt!
    klem Gunn

    SvaraRadera
  6. Din skogsaster föll jag som en fura för!

    SvaraRadera
  7. Vill mer och mer ha skogsastern:)
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  8. Så vakre høstbilder!
    De prøver alt de kan plantene, for å vise seg i den siste vakre drakten før vinteren!

    SvaraRadera
  9. Den är fin, Skogsastern. Jag har också den och det blir bara mer och mer för varje år....

    SvaraRadera
  10. Skogsaster är så fin... Jag fick för mig att utrota min ljuslila för några år sedan, men nu ångrar jag mig. Fast vit är finare.......

    Kram Charlotte

    SvaraRadera
  11. Tänk att hösten har så många vackra blommor!

    SvaraRadera
  12. Gunilla så vakkert!! :) Det først bilde med de hvite herlige blomstene og det gamle idylliske gjerdet, det gir meg minner.. noe fra fortiden langt tilbake..som jeg ikke kan sette ord på.. :) Og for en vakker liljekonvall! Og det uten at du har plantet den, men at den kom sammen med noe jord.. Gunilla, det er helt sikkert en GAVE til DEG! :)
    Klemmer fra meg og ha en god dag! :)

    SvaraRadera
  13. Skogsaster är en av mina favoriter.
    Tycker du att den sprider sig mycket?
    Ha det gott
    Birgitta

    SvaraRadera
  14. Skogsaster var en ny bekantskap för mig. Väldigt vacker. Men förmodligen inget för sandiga Öland låter det som. Jag får leta i trädgårdsböckerna.
    Kram
    Kerstin

    SvaraRadera
  15. Vad mycket fint du visar upp. Härligt med gamla redskap. Ger en sån fin känsla. Hoppas du får en fin fin kväll/Gela

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62