16 september 2010

Trädgårdsblickfång.

Jag tycker om trädgårdsinstallationer som man kan fästa blicken på.
Dessa ihopsamlade gamla redskap , och div. loppis prylar har fått pryda olika platser ute på sommarstället.
Det röda "huset" är nytt för iår. Ett plank som döljer vedbacken.

Där det inte går att plantera något så gör jag gärna någon form av blickfång. Ex. som jag visar , en liten gärdsgård och där har jag fått tag i gamla redskap. Den blir en avgränsning mot skogen och det som är där bakom.

Nu vill jag önska er en riktigt fin helg.
Vädret verkar inte bli det allra bästa här hos oss men det går bra att vara ute i trädgården iallafall. Jag skall plantera lite nyinköp.

Tusen Tack för alla fina kommentarer som jag får det gläder mig jättemycket.

Vi hörs, Ha det gott
Kramen/Gunilla

21 kommentarer :

  1. Härlig trädgård med massor av fina saker.
    Husväggen var häftig, tack för tipset.
    Ha en skön helg du också.
    Kram Birgit

    SvaraRadera
  2. Såna blickfång förgyller verkligen en trädgård. Kul plank du har fått satt upp. Den lilla hyllan/ bordet du har med kruka var riktig tuff, något som jag kanske får plats med också. Ska komma ihåg det till nästa år.
    Förresten, tordes du ha fiskarna ute så länge, min flyttade in för en månad sen. Hur kallt kan det vara ute i luften innan dom måste in, jag tycker det blev så tomt i dammen utan.

    SvaraRadera
  3. Jag håller med "Mor Tuta" om att "husväggen" var jättehäftig! Bara att komma på att dölja en vedbacke med ett plank, som ser ut som en liten röd stuga...fantastiskt!
    Verkligen kreativt!
    Och dina övriga utsmyckningar är också fina! Tyvärr saknar jag alldeles den sortens fantasi!
    Ha det så bra, kram, Monica

    SvaraRadera
  4. Så artig det var ! Virkelig en ide til etterfølgelse;) Klem fra bestemor!

    SvaraRadera
  5. Va kul att göra på det viset! Det ska jag tänka på till våren! Tack för det fin fina tipset! En fin hösthelg önskar jag dej!

    SvaraRadera
  6. Fint gör du, det där med planket var ingen dålig idé alls!
    :)

    SvaraRadera
  7. Roliga installationer...gillar den lilla hyllan som hänger i rep...
    Plantera är alltid kul ;) vare sig det är nytt eller gammalt.
    Ha en bra helg du också.

    SvaraRadera
  8. Fina installationer! Är precis som du väldigt förtjust i gamla trädgårdsrelaterade prylar.
    Ha det gott
    Birgitta

    SvaraRadera
  9. Jag gillade och kände igen hyllan i rep...kan det vara TV-Ernst som fått tips från dej eller tvärtom.

    SvaraRadera
  10. Vad kul du har gjort vid staketet.
    Gillar också blickfång.
    Ha det gott
    Annika

    SvaraRadera
  11. Du håller verkligen på i din trädgård. Lön för möda berättar dina bilder.

    SvaraRadera
  12. Gunilla, så vakkert!! Dette ga meg sjelero, faktisk! :) Herlig rett og slett! Ha en riktig god helg du også! Klem fra meg! :)

    SvaraRadera
  13. Väldigt vackert arrangerade blickfång.
    Ha en bra dag

    SvaraRadera
  14. Husgaveln var ju idealisk! Fast snyggast är helt klart gärdsgården

    SvaraRadera
  15. Jätterolig idé med husgaveln. Ska fundera på om jag kan ha ett litet "hus" någonstans. Trevlig helg!
    Kerstin

    SvaraRadera
  16. Hejsan !
    Verkligen jättefint att ha så många fina gamla saker i trädgården !
    Ha en underbar dag ! Kram , Helen

    SvaraRadera
  17. Så mycket fint du har i din trädgård. Jag blir så glad utav att titta runt i den.
    Ha en skön helg du med.
    Kramar:)

    SvaraRadera
  18. Jag håller så mycket med dig! Det ger en sådan stark känsla för liv i trädgården! Fina bilder!

    SvaraRadera
  19. Vackra blickfång du visar!
    Gillar alla, men gärdesgården med de gamla redskapen påminde om sommarens mödor med höbärgningen från barndomen - liten nostalgitripp :)
    Ha en fortsatt skön helg!
    Kram / Bea

    SvaraRadera
  20. Helt fantastiskt! "Huset" är en jättekul ide. Jag har några goda vänner som har en trädgård i ett villaområde. Dom har lite svårt att dölja komposten o jordsäckar osv. Nu har jag fått en ide´som jag kan ge till dom med hälsningar från dig!

    Vi kanske skulle kunna göra något liknande vid vår ute dusch. Enarna som annars skyler har torkat och blivit lite glesa;-)
    Ha en skön helg och glöm inte att rösta!
    Elisabeth

    SvaraRadera
  21. Glömde säga att dina installationer är underbara. Det är så viktigt att ha något vackert att vila ögonen på.

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62