5 oktober 2010

Färgfägring.

 
Ibland har en del bråttom att visa sig, denna kvist av Björkspirea var alldelens röd och den övriga busken grön så den syntes riktigt väl. Jag fotade den för två veckor sedan nu har den övriga busken ochså börjat bli röd.
Semu
Ruutel
Alide
Clematisarna köpte jag från Estland i våras och de blommar ännu så jag hoppas att jag får njuta några helger till innan de fryser ner.

***
TUSEN TACK alla snälla bloggvänner som lämnat kommentarer.
Datorn har varit på lagning så jag har inte kunnat komma in och hälsa på er men jag kikar in så fort jag kan.

***
Idag har det varit grått och rejält blåsigt.
Plus 10 grader och ingen nattfrost så än hinner vi njuta av höstfägringen men det har blivit ganska kalt på de lövfällande träden . Det ligger rätt så mycket löv på gräsmattan så snart blir det höststädning.

***

Varma Höstkramar
Gunilla

18 kommentarer :

  1. Super fina klematisar och visst har vi en härlig höst?
    Hoppas de får stå ett tag till.
    Annika

    SvaraRadera
  2. Vilken rolig björkspirea...undrar vad det var som fick den ena kvisten att ha så bråttom :)

    SvaraRadera
  3. Så fine klematiser du har!
    Og den bjørkspireaen... er det ikke bare fantastisk med disse høstfargene?

    SvaraRadera
  4. Vi har precis samma väder här :)
    Vissa träd är redan kala ... men vilka färger hösten visar!
    Fina blommor du har ännu!

    Ha en skön vecka!
    Kram Vivan

    SvaraRadera
  5. Nydelig! Varm høstklem fra meg også! :)

    SvaraRadera
  6. Fina klematis, jag har ingen av dem du visar.
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  7. Ja nå er det fargerikt! Vakker rødfarge på din b.spirea! Høsten er underbar, dine bilder også!! Klem!

    SvaraRadera
  8. Naturen är spännande med sina färger. Minns du Lasse Holmquist, tänkte på honom när jag såg det röda inslaget i det gröna. Hans vita hårslinga i det mörka var väl också gjord av naturen.

    SvaraRadera
  9. Finfina klematisar. Hoppas frosten dröjer ett tag till.
    Ha det gott
    Birgitta

    SvaraRadera
  10. Här nere i "södern" har det inte heller varit nattfrost än, men nu börjar det bli mycket löv och barr på marken, för vi har haft det blåsigt i flera dagar!
    Hoppas på litet brittsommarväder!
    Ha det så bra/Monica

    SvaraRadera
  11. Så där gjorde ett helt träd för oss! En hel gren var så mörkt röd att vi trodde att den höll på och dö eller nåt. Men den hade visst bara bråttom:)

    Vackra klematis du skaffat från Estland. Förstår att du måste vara nöjd med dem.

    Ha det gott,
    Charlotta

    SvaraRadera
  12. Jättefina klematisar........ Höstens färger är bara bäst... Man blir helt tagen faktiskt när allt är rött och gult..... Skoj när enstaka kvistar eller blad sticker ut med egen färg.... ;-)

    kram Charlotte

    SvaraRadera
  13. Det finns så många Clematisar, her var tre nya jag aldrig sett. Fina allihopa, estländska, är dom mer tåliga än andra?

    SvaraRadera
  14. Så fint klematisarna fortfarande blommar hos dig.
    Kram:)

    SvaraRadera
  15. Tack för hälsningen på min blogg! Tyvärr tror jag inte att solfjäderslönnen är så härdig, i böckerna står det zon 3, men man kan ju alltid testa! Vilka fina klematisar du har, och höstfärgerna är verkligen något att glädjas åt. /Katarina

    SvaraRadera
  16. Visst är det ett vackert skådespel när naturen håller på?
    :)

    SvaraRadera
  17. Verkligen vackra Klematisar du köpt. Björkspirean är då kommen betydligt längre med höstfärgen här hos mig men de lövfällande träden har nyss bladen börjat skifta färg på. Min spirea står inte så soligt så det är kanske det som gör det, din var kul med endast en röd gren. Ha det gott / kram gittan

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62