14 oktober 2010

Se det snöar -------It´s snowing

Idag har vi fått de första snöflingorna.
Det blåser rejält och det är snöblandat.
***
Idag för 40 år sedan föddes min son Pierre och när vi for till BB så var det minus 12 grader på morgonen när min man skulle fara hem.

***

Men jag hoppas och tror att snön inte ligger kvar.
Jobb återstår ute i trädgården på sommarstället, det skall täckas med granris och nätas runt buskarna så det får inte vara snö då.

***


Vi hörs



                                                        

15 kommentarer :

  1. Längtar inte alls efter vinter just nu men när den väl är här, om den nu kommer till oss i år, är den vacker. Hoppas det dröjer ett tag till innan den kommer till er på riktigt så du hinner med det du tänkt göra ute.
    Ha det gott
    Birgitta

    SvaraRadera
  2. Oj, det känns väldigt tidigt! Hos mig är det strålande sol och + 8grader :) ... men det har regnat i natt.
    Tjingeling
    Monica

    SvaraRadera
  3. Inte redan va....hoppas inte den blir liggande.

    SvaraRadera
  4. NU!!?? Inte redan=( Vi får tro att det var en engångs händelse=)
    Ha det gott
    Kram

    SvaraRadera
  5. Nej, fy! Inte än... Härligt med snö, men allra först i mitten på december:)

    SvaraRadera
  6. Fy attan så tidigt det börjar med snö...här skiner solen tack o lov mot en höstblå himmel
    Ha det..Maria

    SvaraRadera
  7. Hej Gunilla!
    Kul att du hittade till mig! Du får mer än gärna sno från mig! ;)
    Usch! Snöar det redan?!? Tycker nog att det kan vänta någon vecka till även om jag älskar första snön ...
    Nu ska jag kika runt på din blogg!
    Må så gott!
    Hälsar,
    Anna-Karin

    SvaraRadera
  8. Oj, snöar det redan? Men det försvinner nog snabbt igen...
    Ha en fin dag, kram, Monica

    SvaraRadera
  9. Jasså.. snøen er kommet.. minus 12 grader var kaldt på denne årstiden 40 år siden..!
    Gratulerer til din sønns fødselsdag! Håper han og dere får en fin dag!
    Klem herfra! :)

    SvaraRadera
  10. Snön får allt vänta ett bra tag till innan den kommer hit. Här har varit en fin höstdag med sol, blåst men plusgrader.
    Ha det gott
    Kram Birgit

    SvaraRadera
  11. Ja så olika..Här har solen lyst +12 gr. o vi har varit ute på höstpromis runt Vinslövs-sjön o BARA gottat oss. Har "stallat" in Pellisarna, men Fuchior står fortf. ute vid väggen.Visserligen kom det en "liten" hagelby vid 5-tiden, men solen sken under molnet o tempen höll sig vid +10.
    Vi bor verkligen i ett avlångt land.
    Hoppas att det blir lite mer fint väder hos dej också, JAg beundra den blå Riddarsporren. Den var su så fin igår? Ha det nu gott trots "snöyran"
    KRam Ninne

    SvaraRadera
  12. Nej men är det så illa, kan man inte stoppa tiden lite. Jag vill inte in i kylan än :-)

    Ha det gott/ Tyra

    SvaraRadera
  13. Oj har ni redan fått första snön? hoppas bara det inte kommer hit på ett tag. hihi. Kram

    SvaraRadera
  14. Oj, det blir så lååång vinter om det börjar redan nu. Jag hoppas på en lättvariant i år efter förra årets elände.Här nere har vi haft lite frost men inga snöflingor i sikte.
    Trevlig fredag.
    Kerstin

    SvaraRadera
  15. Hoppas inte den ligger kvar.
    Här har det inte snöat men vi har minusgrader i alla fall.

    Hoppas du hinner få gjort det ska på landet.
    Här återstår en del arbete oxå innan vi kan ta vinter.

    Ha en skön helg nu. Förhoppningsvis utan snö.
    Kramen Synnöve.

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62