15 oktober 2010

Trevlig Helg---Have a nice weekend

Calluna vulgaris.


Efter gårdagens snöande så har vi idag strålande sol.
Ingen snö finns kvar på marken och det känns riktigt bra.

***
Ljungen som är på den övre bilden har vuxit fast i torvblocken den har frösått sig från närbelägen skog.
Några stora plantor av den vilda ljungen växer lite här och där i torvkanten runt rabatten och det har jag inget emot för det är ju så fint den här tiden på året.
Den vita på nedre bilden har jag planterat som ett försök om den skulle överleva och det har den gjort nu i tre år .
Jag klipper ner ljungen tidigt  på våren så kommer den upp igen grön och fräch.


***

Idag blir det ett besök på höstmarknaden för att kanske göra några inköp och sedan bär det iväg ut till sommarstället för trädgårdsjobb.

***

Jag önskar er alla en riktigt fin höst helg.

Sköt om er.

Vi hörs.

15 kommentarer :

  1. Önskar dej också en fin och skön helg.
    Kram Birgit

    SvaraRadera
  2. Låter som om du får en trevlig helg.
    Camilla

    SvaraRadera
  3. Hej Gunilla!
    Tur att snön försvann fort.
    Visst är ljungen vacker, kul när den förökar sig själv hos dig. Jag har också en liten ljungplanta som satt sig i en torvbit. :)
    Önskar dig en fin helg
    Kram

    SvaraRadera
  4. Skönt att snön är borta igen...ha en skön helg i trädgården ;)

    SvaraRadera
  5. Fin helg på dig också.
    Här har det blivit vaktelbär istället för ljung men den har ännu inte fått sin slutgiltiga plats.
    Birgitta

    SvaraRadera
  6. Såå fint med egenväxande ljung i trädgården.... Skönt att snön är borta.. Liiite tidigt är det ju för det.....

    Ha det bra i helgen!
    Kram Charlotte

    SvaraRadera
  7. Så fint med ljungen, som har fröat av sig från "vildmarken"! Vi har ju "vild" ljung här omkring, men den jag har planterat i min nya surjordsrabatt är ju köpt, men just Calluna vulgaris! Hur mycket klipper du ner den och när?
    Ha en mysig helg, kram, Monica

    SvaraRadera
  8. Den første der er bare kjempefin!! Godt at snøen forsvant igjen sikkert.. Ha en fin helg du også! Take care! :)

    SvaraRadera
  9. Det var vackert med den ljungen hos dig.
    Har funderat på om man kan gräva ut en lite tuva i skogen och plantera hemma. Tror du det fungerar?

    SvaraRadera
  10. Alldeles föe tidigt med snö! Hoppas du får en fin hösthelg!

    SvaraRadera
  11. Tack för hälsningen på min blogg! Det ser ut som snön har försvunnit igen? Sköönt! Fortsatt trevlig helg! /Katarina

    SvaraRadera
  12. Vad skönt att snön är borta hos dig.
    Så fin ljungen är hemma hos dig, kul när det självsår sig och vill överleva.
    Låter som en skön helg.
    Kramar:)

    SvaraRadera
  13. Vilken vacker ljung. Ha en fin söndag.
    Kram/Helen

    SvaraRadera
  14. Vilka fina höstbilder från din trädgård. Skönt att snön försvann. Roligt att du vill delta i min utlottning. Lycka till!

    Kram Anna-Lena♥

    SvaraRadera
  15. Hej min vän!
    Hoppas din helg blev så bra som du önskade. Här var det strålande sol igår och rätt varmt, ca 8 grader. Grannen eldade och det luktade inte bara träd så den doften blockerade min näsa hela kvällen. Så kan det gå.

    Ang. tujorna så klipper jag kanske 2-3 gånger om året på de som är färdiga i formen. De som är på tillväxt kollar jag till och klipper de grenar som vill sticka iväg från form tanken. Mina tujor började bli lite brungula så det plockade jag bort ifall det var något sjukt med det. Vet inte vad det var, men det är bättre efter att jag tog bort det bruna.
    Önskar dig en fin dag och en fin vecka.
    Kramis

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62