18 oktober 2010

Visst är den fin

Denna primula köpte jag tidigt i våras för att ha inomhus och när den slutade blomma så planterade jag ner den i en rabatt.
Och se vad fint den blommar. Bilden tog jag den 9 oktober.
Primulan har blommat hela hösten.
Jag har ett par stycken till som har övervintrat och blommar så snällt ochså. Jag är lite dålig på att kasta bort blommor som slutat blomma så jag gräver ner dom i trädgården och överlever de vintern så är det en riktig bonus.

Ha en riktigt fin höstvecka.

Kramen/Gunilla

24 kommentarer :

  1. Nog är det fin, en liten sötnos,och vilken försmak på våren den bjuder på fastän det är höst!

    SvaraRadera
  2. Jättesöt...och fortfarande i oktober!! Jag planterar alltid ut mina primula på våren och de förgyller oftast rabatten hela sommaren ....och kommer tillabaka år efter år :)
    Tjing
    Monica

    SvaraRadera
  3. Så fin og så sent som nå! Du har nok riktig grønne fingre du.

    SvaraRadera
  4. Denne er kjempefin, og tenk at den blomstrer enda, så sent:)
    Her regner og blåser det, tenker snøen kommer snart nå. Men roser og klematis står fortsatt fint i hagen:)
    Ha en fin uke, klem Hanne

    SvaraRadera
  5. Vilken jättesöt primula, tänk att den blommar fortfarande! Visst blir man glad över allt som blommar den här tiden på hösten!
    Ha en trevlig vecka!
    Kram Margot

    SvaraRadera
  6. Ja, jag gillar färgen och älskar alla vivor.
    Är du fortfarande intresserad av blanknäva, i så fall kan du ge mig din e-postadress.
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  7. Tack söta snälla Gunilla för den fina kommentaren. Har varit lite krasslig i helgen och därav det fördröjda svaret. Så glad jag blev över din hälsning. Hoppas du haft en fin helg. Kram

    SvaraRadera
  8. Bra med blommor som inte har koll på årstiderna!

    SvaraRadera
  9. Det är så kul med primulorna som man köper och planterar för de blommar ofta en gång till på hösten.
    Alla mina gjorde det förra året.
    Fin den är.
    Ha det gott
    Annika

    SvaraRadera
  10. Vilken fin bonusblomning.
    Hoppas den överlever vintern ;)

    SvaraRadera
  11. Den var vakker den lille Primulaen din ! Tenk at den orker så sent!
    Ha en fin uke! Klem fra meg!

    SvaraRadera
  12. Verkligen fin.Jag trodde det var foto fr i våras!
    Här blommar en el ngr Gullvivor
    Man gläds åt naturens nycker
    KRam Ninne

    SvaraRadera
  13. Helt förtjusande liten vän! Och vilket löfte inför våren:)
    Ha det gott,
    Charlotta

    SvaraRadera
  14. De primulene er nok godvenner med deg..! Slik ser det ut for meg.. :) Klem til deg også!

    SvaraRadera
  15. Vackert! Jag gör också likadant (går det så går det) och har sedan flera år en vacker hortensia i trädgården :-) En anna bonus som brukar fungera är alla påskliljor och annat som köps i kruka på våren

    SvaraRadera
  16. Jag brukar göra likadant och visst är det en extra bonus när de klarar sig där ute? Och primulorna är ju så söta och tacksamma.
    Ha en skön dag!
    Kram Allis

    SvaraRadera
  17. that's a lovely delicate primula - I don't think I've seen one with such subtle shading.

    SvaraRadera
  18. Verkligen söt i både form och färg! Ska bli spännande att se om den blommar till våren igen!
    Ha en fin tisdag, kram,Monica!

    SvaraRadera
  19. Fin. :)
    Kul att den blommar om.

    Önskar dig en fin kväll.

    SvaraRadera
  20. Så fin... Riktigt söt färg på den.....Det där har jag också upplevt med mina. Fast de blommade om på sensommaren. Jag hoppas också att min ska överleva vintern.....

    Kram Charlotte

    SvaraRadera
  21. Hej Gunilla!
    Ja se du som har "gröna fingrar" lyckas med allt!
    Här är det för det mesta min man som sköter blommorna och trädgården ;)
    Glad för det ....

    Ha en finfin vecka!
    Kram Vivan

    SvaraRadera
  22. Tittat in igen, härligt med primulor även så här års.
    Jag har haft tur med dem som planterats ut.

    /Anette

    SvaraRadera
  23. Allt som blommar i oktober är bonusar. Här hade någon hittat en vitsippa för ett tag sedan. Visst är det ett misstag av naturen, men vad glada vi blir över det misstaget!
    Kram
    Kerstn

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62