12 november 2010

Blooming Friday--Blommig Fredag

                                            Armeria maritima "Varretu"
                             En liten strandtrift.
                                          Oxalis "Ione Hecker"
                                          En liten sort av Rhododendron Kelecticum
                                           Dessa små nyfödda fågelungar blir mitt slutbidrag till Blommig Fredag som har temat Pytteliten.
Gå in till Katarina som har Blommig Fredag och kika in hos andra deltagare vad dom har bidragit med.

                                        *****
                          
                              Tack alla snälla som lämnar
                               kommentarer hos mig. 
                              det förgyller mitt  bloggande
                            och jag blir så glad.


                                        *****
                              Och hittar jag en ny blogg som jag får
                              bekanta  mig med så är det
                              jättetrevligt.

                                        *****
                              Önskar dig en riktigt fin helg

                               Kramen/Gunilla

37 kommentarer :

  1. Så söta små fåglar...och blommor så klart ;)
    Ha en skön helg ,)

    SvaraRadera
  2. Så många olika små fina rosa växter du har, och fågelungarna var otroligt söta.
    Trevlig Helg!

    SvaraRadera
  3. Vilka fina bilder! Den lilla triften var fin. Jag har hela gräsmattan full av trift från vår till höst. De är försvunna något dygn när vi har klippt gräset, men sedan ploppar de upp igen.
    Trevlig helg!
    Kerstin

    SvaraRadera
  4. Dina småttingar är helt underbara - både de små fågelungarna och växterna.
    Önskar dig en trevlig helg!

    SvaraRadera
  5. Vad jag blir avundsjuk på din Oxalis. Gör själv tappra försök, men det vill sig icke! Överlever den vintern, ska jag försöka sköta om den lite bättre! ;-)
    Ha det gott!
    /Ruben

    SvaraRadera
  6. Här var det många och fina småttingar :)

    Oxalis - just det! De är väl för söta! Jag har en som liknar din och de är verkligen pyttesmå men förtjusande.

    Ha en skön helg :)

    SvaraRadera
  7. Fina och söta "pyttesmå" växter och fåglar. Jag får en längtan till vår när jag ser dessa, men dina snöflingor vittnar ju om att det är en annan årstid.
    Önskar dej en skön helg
    Vinterkramar från Birgit

    SvaraRadera
  8. Hej Gunilla.
    Søde billeder af både blomster og fugleunge.
    Ha' en god weekend.
    Kh Lone

    SvaraRadera
  9. Så härliga bilder att titta på när snön faller utanför fönstret.
    Vinden viner runt huset och man fryser om näsan.

    Ha det gott nu min vän.
    Go hälg.
    Kram Synnöve.

    SvaraRadera
  10. Pst, jag igen.
    Hur och vart fann du dina snöflingor?
    Vill ha dom jag med hihi.
    Kram igen.

    SvaraRadera
  11. Tänk vad mycket fint det finns.
    Fågelungarna var ju pyttesmå...
    Ha en skön helg
    Annika

    SvaraRadera
  12. Söta små pyttisar du har i din trädgård, både de levande och de "levande" En skön helg önskar Eva Linnea

    SvaraRadera
  13. Beautiful pictures - and the baby birds look so sweet!
    Have a good weekend.

    SvaraRadera
  14. Härliga bidrag på temat. Min önskelista växte något.
    /Anette

    SvaraRadera
  15. Det var mycket fint och pyttelitet.
    Jag älskar dina pyttesmå flingor!

    Trevlig Helg!

    Tyra i KÖKSTRÄDGÅRDEN

    SvaraRadera
  16. Den sista bilden på de pyttesmå fågelungarna är ju alldeles hjärtskärande tjusig!/Anja

    SvaraRadera
  17. Vilka fin blombilder och bilden på fågelungarna var sååå fin!
    Ha en fin fredag! / Irenedi

    SvaraRadera
  18. Söta små - både växter och fågelungar.
    Trevlig helg
    Birgitta

    SvaraRadera
  19. Åh, trift! Det har jag planterat för första gången i år. Hoppas på att den ska sprida sig mycket:)
    Ha en fin fredag,
    Charlotta

    SvaraRadera
  20. Att ligga på knä och ser blomsterna på nära håll är fantastiskt. Såna små underverk. Inte tar dom all världens plats heller, hade passat fint här. Vackert! och fågelungarna, pyttesmå men söta :)

    SvaraRadera
  21. Jättefina , söta blommor och fin bild på fågelungarna!
    Ha en fin helg /Stina

    SvaraRadera
  22. Hej! Hittade hit tack vare Blooming Friday.
    Det ser nästan ut som om du föder upp de där små fåglarna själv! Otrolig bild!
    Jag visste inte att det fanns så små rhododendron. Fin färg. Om de klarar sig hos dig borde de klara sig hos i Stockholms skärgård också. Skriver upp på kolla-listan!
    Ha det gott!/Laila

    SvaraRadera
  23. Söta bilder på pytteliten temat. Fågelungarna var kanon!

    SvaraRadera
  24. Dom små blommorna är verkligen rara. Trevlig helg!

    SvaraRadera
  25. Oj, va många vackra naturbilder!
    Så söta de små fågelungarna var, inte lätt att ta en sån bild...

    Ha en skön helg.

    Kram britt

    SvaraRadera
  26. Oh, så söta "pyttesmåttingar" på dina bilder :)
    Tjingeling

    SvaraRadera
  27. Så bedårande småttingar du visar.... Blir nyfiken på den lilla rhodendendron..... och fågelungarna var ju hur söta som helst... Åh.... vilken lycka att få se såna 'live'.....

    Du undrade om jag jobbar i en blomsterbutik... och det gör jag inte.... Men jag ville bli florist när jag var yngre... fniss... många år sen nu.... ;-) Har haft och har dragning till olika kreativa yrken hela tiden, men när det var dags för att utbilda mig, var det lärare jag blev. Jobbar dock inte som det längre.....

    Tack gulliga du för dina fina hälsningar hos mig... Värmer gott......

    Ha det fint i helgen!
    Kram Charlotte

    SvaraRadera
  28. Så vackra bilder! Fågelungarna är verkligen pyttesmå, så söta!
    Ha en trevlig helg!
    Margot

    SvaraRadera
  29. Gulliga växter och fåglar:)
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  30. Vilka snygga bilder du visar. Fågelungarna var så söta.

    Ha det bra, Kerstin

    SvaraRadera
  31. De små fågelungarna är ju helt bedårande - så små och hjälplösa...
    Må så gott!

    SvaraRadera
  32. Heeeeej!! Välkommen till min blogg,va roligt att du gillar den..:) Å vilka fina bilder du har på din..:) Ha en riktigt mysig söndag...Kram/Annelie

    SvaraRadera
  33. Tjoohooo igen..Här har jag hittat mina snöflingor..http://fixa-din.blogspot.com/...KRAAAM!!

    SvaraRadera
  34. Så fine bilder, spesielt moro med de nyfødte fugleungene!!
    Ha en fin søndag ettermiddag!

    SvaraRadera
  35. Oj vilka söta små fågelungar! Vilka vackra bilder!
    Ha en skön vecka!
    Kram Ninni

    SvaraRadera
  36. Vilka vackra växtbilder du bjuder på.
    Fågelungarna var SÅ söta.

    Önskar dig en fin vecka.
    Kram

    SvaraRadera
  37. Vilka underbart fulsöta små fågelungar, helt bedårande. Vill önska dig en fin vecka/Gela

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62