17 november 2010

Frösådder och vinst.

Jag hade bestämt mig att inte så några perenner denna vinter, men man kan ju ändra sig.
Tradera är ju en guldgruva att ösa ur om man vill ha tag i frön.
Enkelt och smidigt, brevet kommer hem i brevlådan efter några klickar på datorn.

Några av de jag har sått idag.
Fyra sorter av Trolldruva.
Actaea Erythrocarpa röd
Actaea Erythrocarpa f. neglecta vit.
Actaea Pachypoda vit med röda blomstjälkar
Actaea Asiatica svart.

Tre sorter av klockor.
Campanula Garganica
Campanula Aucherii
Campanula Persicifolia var. Planiflora.
                                        ********
Nu ställer jag ut krukorna och skottar snö över så får vintern och våren göra sitt. Jag blir glad om det inte blir så många plantor av varje , de skall ju skolas ut ochså.
                                        ********

Idag har vi haft minusgrader hela dagen fast rätt så soligt och fint.
Nu i skrivande stund har vi minus 6 grader.
                                         *******


Dessa söta värmeljus var tredje pris hos Carina
Som jag hade turen att vinna. Tack snälla Carina, jag tror att jag skall spara dom som dekoration.
********

Ha en riktigt fin fortsättning på veckan.

Kramen/Gunilla

8 kommentarer :

  1. Det är väl bara bra att vara flexibel!

    SvaraRadera
  2. Så dyktig du er !
    Når våren kommer får du din belønning!
    Ha en fin kveld! Klem!

    SvaraRadera
  3. Praktiskt att bara sätta ut sådderna...
    Gratis till vinsten ;)

    SvaraRadera
  4. Så söta vinster - Grattis!
    Det ÄR svårt att låta bli, att så... för det är ju så otroligt spännande att se vad som kommer upp sen ;))
    Kram Allis

    SvaraRadera
  5. Hej Gunilla- j här var det fint och både ögon och örongodis med.Jag tycker om fågelsången mycket den piggar upp en väldigt. Jaha du har sått och grejat de tär spännande att se vad som visar sig sen i dina såpytsar
    men de tär en hel del arbete med dem Jag gjorde sådant förr men har sk lutat nu min a fingrar lever lite sitt eget liv liksom och det är pillrigt med små fröer.Värmeljusen var ju jättesöta. Tänk så mycket roligt det finns numera.Ha en bra dag

    SvaraRadera
  6. Hej Gunilla!
    Oj, så mycket det blev fast du inte tänkte ha några från början. Summan av lasterna är konstant sa en chef till mig en gång, fast då handlade det om godis. :)
    Idag gäller det nog växter här också.

    Grattis till vinsten, du turgumma.
    Tack för gullig kommentar, du är för rar.

    Så önskar jag dig en riktigt härlig dag.
    Kram

    SvaraRadera
  7. Hejsan!
    Vad skoj du vill med och tävla hos mej!

    Lycka till!
    Jag älskar trädgård och blommor, nu fick jag se din blogg. Härliga!
    Mvh Lotta

    SvaraRadera
  8. Vilka fina vattenbilder o vad du kan.. så fröer nu Ni är verkliga trädgårdsentusiater
    KRam Ninne

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62