27 november 2010

VITT, VITT OCH ÄNNU MERA VITT

                                            Clematis Alpina Plena
                                                       Primula. "Dawn Ansell"
                                                          Plymspirea
                                                       Silverfryle --Luzula nivea
                                                    Filependula vulgaris plena---Brudbröd
                                   Vit Krollilja,   Kaukasisk klocka, Vit stjärnflocka.
                                                          Prickklocka
Sangunaria Canadensis Plena.
Denna bild får symbolisera en snöboll.

En utmaning hos Linda om att visa ute blommor som får mig att tänka på snö.
Jag har plockat ihop denna bukett av vita blommor som finns i min trädgård.
Har du några ute blommor som får dig att tänka på den vita årstiden som vi har nu så häng på utmaningen.


This will be my contribution for Today´s Flower.
Go and take a look at all the beautiful flowers from all over the world


Gunilla


33 kommentarer :

  1. Sååå vitt och vackert!!!!
    Gillar sommarens vinterblommor mycket mer än den kalla vintern vi har nu!
    Tack för att du hängde på!
    Jättekul!
    Linda

    SvaraRadera
  2. Den primulan hade jag mer än gärna, likaså prickklockan, min har dött.
    Trevlig första advent!

    SvaraRadera
  3. Visst är det fint med vitt....om det är grön samtidigt. Här är det snökaos. Skulle gärna vilja ha din fina Primula, och så ska det nog vara Sangunaria canadensis. Trevlig advent.

    SvaraRadera
  4. Vitt är det här också men snökristaller i stället för blommor. Trevlig advent!

    SvaraRadera
  5. Gillar dina vita blommor,kram Nette

    SvaraRadera
  6. A fantastic series of pretty and delicate flowers. Thank you so much for sharing these beauties with us today.

    SvaraRadera
  7. The white flowers in your garden are magnificent!

    SvaraRadera
  8. Pretty flower collection!

    SvaraRadera
  9. Gorgeous series of photos, thye all look beautiful in white.

    SvaraRadera
  10. Vilka skönheter. Jag älskar just vita blommor och din vackra bildkavalkad gör mig knäsvag...jag njuuuuter!
    Kram Randi

    SvaraRadera
  11. All the white is amazing and truly inviting... but that primula (an absolute favorite of mine) is spectacular! L

    SvaraRadera
  12. Beautiful!Flowers in white colour looks very dainty and elegant.

    SvaraRadera
  13. WOW vilka tjusiga vita växter du har....... Den där vita primulan blev jag tokkär i........... Fint att få se sommarljuva bilder nu när det är så kallt. -17° i kväll hos mig..... Not funny at all............. Men, in helgen har jag åtminstone hållit mig varm genom att baka tillsammans med barnen. Alltid lika mysigt och jag är glad så länge dom vill vara med.

    Ha en toppenvecka!
    Kram Charlotte

    SvaraRadera
  14. Wow, they are all gorgeous! Great shots.

    SvaraRadera
  15. Those are beautiful flowers. All so delicate and lovely.

    SvaraRadera
  16. Amazing collection of white flowers! I am not sure I could come up with so many!!

    SvaraRadera
  17. Oh such lovely flowers which I can never see in real life! Thanks for sharing and thanks for your visit to my blog.

    SvaraRadera
  18. Those are very lovely flowers...
    Thanks for dropping by :)

    SvaraRadera
  19. Beautiful white flowers. Amazing variety.

    SvaraRadera
  20. wow, these are all gorgeous blooms! my favorite is the Primula--it looks like a bride's bouquet. beautiful.

    SvaraRadera
  21. 'Jösses' så många vackra vita blommor! Primulan ser ut som en brudbukett! Underbart!
    Ha en fin vecka!

    SvaraRadera
  22. What a fabulous collection of whites!!!

    SvaraRadera
  23. Thanks for dropping a line on my blog. They are all white flowers. They are all beautiful!

    SvaraRadera
  24. Så många och fina blommor i vitaste vitt.
    Snyggt...
    Kramar:)

    SvaraRadera
  25. Thanks for your visit on my blog.
    Wow,i just say.
    Sensitive,feminine,elegant.

    SvaraRadera
  26. Hi Gunilla,
    I love your pretty blog, and your flowers are lovely. Hope to get to know you better,
    Rosie

    SvaraRadera
  27. Så vackra blommor i vitt. Men min favorit blir din primula den lyser upp så fint.

    SvaraRadera
  28. I love them all! Very beautiful!

    SvaraRadera
  29. Gostei muito de suas flores brancas!

    SvaraRadera
  30. wow, lots of beautiful white flowers.

    I will see them again when we come back there in Sweden.

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62