9 december 2010

Äntligen klar.

Äntligen har jag vävt ripslöparna klara. Det har tagit lång tid för jag tappade inspirationen.
3 st löpare och 4 tabletter har jag gjort.
Så äntligen är vävstolen tom.
Nu har jag tänkt sätta upp en mattväv, få se hur länge inspirationen håller i sig för våren kommer ju snart och då är det så mycket annat som kommer emellan.

*****

Här har vi minus 7 grader och mulet, det kom lite snö inatt så nu är allt nypudrat i vitt.

*****

Julbaket är överstökat och det blev några kaksorter som är ett måste.Drömmar, chokladkakor. Syltgrottor.
Några gokaker blev det ochså. Biskvier, frusen nougatrulle. Kullakakor, Potatisbakelser i långpanna.
Mjuk pepparkaka och Klenäter.
Så nu finns det fika om du har vägarna förbi.

*****

Ha det gott

Kramen/Gunilla 

23 kommentarer :

  1. Så snygga de blev Gunilla och härliga färger, duktiga du som är klar. :)
    Nu får de andra njuta av ditt arbete.
    För att inte tala om alla gosaker som du gjort, mmmmm, kommer nog över på en fika, sätter på mig vingarna.
    Önskar dig en fin dag.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Oj, vad du varit flitig, både i vävstolen och i köket med allt julbak.
    Kram Anne-Lie!

    SvaraRadera
  3. Åh, så duktig du är! Löparna blev verkligen snygga!
    Och så mycket gott du bakat! Hittills har jag bara gjort bondkakor men ikväll ska vi göra pepparkaksdeg tillsammans med äldsta dottern och just nu står leverpastejerna i ugnen!
    Sen blir det nog klenäter och struvor också, men struvorna bakas inte förrän på julaftonsförmiddag, för att vara riktigt spröda!
    Ha en fin dag, här snöar det för fullt idag!
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  4. Så trivelig at du har tittet innom min blogg. Mette som ønsker deg velkommen tilbake:)

    SvaraRadera
  5. Så fint du har vävt i härliga färger.
    hoppas att inspirationen gör att du väver mycket nu innan det är dags att för så m.
    Oj vad du har hunnit med att baka mycket olika goda sorter.
    Ja jag har haft tur på flera blogglotterier. Särskilt tomten blev jag så glad över.
    Kramar:)

    SvaraRadera
  6. Hej Gunilla1
    Så snygga löpare du har gjort! Vad duktigt att hinna med både julbak och vävningen. Önskar du kunde dela med dig lite av din energi till mig :=)

    SvaraRadera
  7. Vilka jättefina löpare du vävt! Imponerande...... Min mamma vävde en hel del och jag har faktiskt en liten vävstol som är nedpackad någonstans.....

    MEN vad du har bakat... Det var inte lite det...... Vad du hinner med! En fika hos dig låter riktigt inbjudande.... Jag kanske tar dig på orden ;-)

    Vad roligt att du har foton på alla dagbarn som varit hos dig genom åren. Förstår att det är populärt att titta på den ;-)

    Har jag berättat förresten att min bästa vänninas man kommer från Rundvik? De bor i Umeå föräldrarna bor kvar.

    Lite mildare väder här också.. skönt... men nu snöar det... och det kan jag vara utan.

    Ha en det fint!
    Många kramar från norrlandskompisen...
    /Charlotte

    SvaraRadera
  8. Oj så mycket godsaker du hunnit baka och löparna är jättefina!
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  9. Det känns så skönt när man avslutar sina projekt...och lika roligt som det är skönt att starta upp nånting nytt...
    Mycket du har bakat...
    Synd man bor så långt bort. Jag hade gärna tittat in på en fika ;))

    SvaraRadera
  10. Vad duktig du är, verkligen fina!
    Låter nästan värt en norrlandssväng med det julbaket ;))
    Ha en skön kväll! Kram Allis

    SvaraRadera
  11. Jösses! jag kommer direkt på kaffe, hade det bara inte varit så långt. Smaskiga kakor, trevligt sällskap och betraktligt mildare temperaturer låter lockande. Fin väv du har gjort också :)

    SvaraRadera
  12. Så vakre løpere du har vevd!
    Jeg beundrer alle som kan veve!
    Mye godt har du laget også!
    Ha en fin kveld!! Klem!

    SvaraRadera
  13. Snygga löpare du gjort , här har det varit -4 grader idagså det har varit många människor i rörelse,ha det bra ,Nette

    SvaraRadera
  14. Jag kommer gärna och provsmakar....
    oj, vad duktig du varit, det var inte lite du gjort.
    Fina dukar, lycka till med trasmattan sedan.
    Kram Birgit

    SvaraRadera
  15. Oj, vad fint och vad gott med så mycket fika! Borde ju titta förbi på en kopp;) Lite långt kanske... ;)
    Ha det fint och njut nu av resultatet av allt ditt flit!

    SvaraRadera
  16. Grattis! Kul att du gick i mål med väven. Det är rätt långt till våren så satsa på en matta också.

    SvaraRadera
  17. Så koseleg å kome inn på bloggen din og høyre fuglesongen :)

    Fine vevarbeid du viser her :)

    Ha det godt :)

    SvaraRadera
  18. Så fina löpare du har vävt! och oj vad du har bakat, låter gott, synd att det är väldigt långt:-) kram Sophia

    SvaraRadera
  19. Hej på dej! Läckra löpare! Vad trevligt och gott med en fika! När ska vi komma?

    SvaraRadera
  20. Så vackra färger på dina rislöpare.
    Tänk om man var lite mera händig...

    Du hade några sorters kakor man funderar över.
    Potatisbakelser i långpanna och kullakakor.
    Lät spännande.
    Är de svåra att göra?

    Här är det kallt idag med. Runt 20 minus. Men det är å andra sidan sett inget emot härom natten, då var det 37 minus.
    Så jag ska göra mig klar för en tur ut nu. Innan det blir kallt igen.

    Ha det gott och nyt helga.
    Klems Synnöve.

    SvaraRadera
  21. Snygga ripslöpare du gjort, kul att dom inte är lika på bägge sidorna.
    ha en fin helg
    hälsar Vävarfinken Mia

    SvaraRadera
  22. Vad fint du vävt.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62