30 december 2010

Gott Nytt År---------Happy New Year.


Jag vill tacka alla trevliga vänner som jag fått under de gångna året. Jag har ju inte haft möjligheten att träffa er personligen men det känns ibland som jag har er här ändå.
Alla fina ideer och all den inspiration som ni gett mig.
Hjälp med råd och tips när jag har undrat över något.

***
Alla fina utlottningar som jag har haft den otroliga turen att vinna , fantastiskt .

***

Fröer och växter har jag ochså fått.
Givmildheten verkar inte ha några gränser.


Tusen Tack.

***

Nu börjar snart en ny spännande trädgårdssäsong .
Jag längtar till våren när jag får se hur allt det nya som planterades i höst har klarat vintern.
Lite nya dekorationer har jag i tankarna och växter som skall införskaffas till de nyanlagda rabatterna. Så himla roligt att få ta tag i sitt stora intresse.
Lite spännande att  se hur växterna i trädgården har klarat vintern.
Det har ju varit så kallt en lång period, liknar förra vintern då många växter frös ner.

***

Jag hoppas att vi fortsätter att träffas genom bloggandet och får ett nytt givande bloggår tillsammans.
Många nya bekantskaper hoppas jag ochså  få tillfälle att hitta.
Och att få ta del av all inspiration som ni förmedlar i era fina inlägg.
Tack för att ni finns.

                                                    ***


55 kommentarer :

  1. Gott nytt år! Med förväntan på riktigt stor trädgårdsglädje 2011!

    SvaraRadera
  2. Visst längtar man till våren nu! Ska bli så härligt att ta tag i köksträdgården och växthuset när det blir dax...

    Gott nytt år!

    Kram/ Anna

    SvaraRadera
  3. Jag önskar dig ett fint år 2011!
    Gott Nytt år! / Irene

    SvaraRadera
  4. Japp, nu kör vi ett nytt "kompisår" med nya idéer o nya tävlingar o massa annat kul o så kan man kanske hoppas få träffa nån bloggvän personligen.
    Jag önskar dej en riktigt skön tid framöver o hoppas du får en bra start på det nya året som kommer. /Knatten

    SvaraRadera
  5. Jag har ingen trädgård eftersom jag flyttat ill lägenhet , men jag gillar att titta på trädgårdsbloggarna. Blomälskare som jag är finner jag mycket vackert på din blogg. Jag väntar också på våren och då är det balkongblommor som gäller.
    Jag önskar dig ett riktigt
    GOTT NYTT ÅR.
    Kram Viola

    SvaraRadera
  6. Happy New Year to you too, Gunilla!
    Yes, it is getting to that stage of looking forward to Spring. We seem to turn a mental corner after the shortest day.

    SvaraRadera
  7. Oh, ett riktigt Gott Nytt År till dig också!
    Ja, snart blir det odling av igen!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  8. Gått Nytt År!!!!!!!!!
    Önskar Linda

    SvaraRadera
  9. Hope you have the best year ever!

    SvaraRadera
  10. Gott Nytt Bloggår! På återseende. Allt gott!

    SvaraRadera
  11. Tack själv, kära du, för att du delar med dig av din fantastiska trädgård! Dina bilder har varit en stor inspirationskälla för mig!
    Ett riktigt gott nytt trädgårdsår önskar jag dig!
    Nyårskram, Monica

    SvaraRadera
  12. Gott nytt odlingsår till dig,kramar Nette på andra sidan.

    SvaraRadera
  13. Jag vill önska dig också ett Gott Nytt År. Och instämmer i det du skrivit, tänk vad många nya bloggvänner man hittar, jätteroligt.
    Kram Anne-Lie

    SvaraRadera
  14. Godt nyttår:) Gleder meg til å følge bloggen din videre.

    SvaraRadera
  15. Jag vill önska dej ett riktigt GOTT NYTT ÅR också. Hoppas det blir bra på alla sätt och vis.
    Kramar Birgitta

    SvaraRadera
  16. Hoppas du får en härligt nytt trädgårdsår och blogg år.Gott Nytt år på dig
    Kram
    Annika

    SvaraRadera
  17. Önskar dig också ett riktigt Gott Nytt År!!! Visst har det varit ett härligt år med många nya bekantskaper och härligheter man fått vara med om i blogglandia......

    Åh... vad man längtar till våren nu... vi går en spännande tid till mötes nu..... Mycket att se fram emot... Är också spänd över att få se alla lökar komma upp och förhoppningsvis klarar sig alla växter under vintern...

    Kram, kram
    Charlotte

    SvaraRadera
  18. Ett riktigt Gott Nytt År vill jag önska dig Gunilla!
    Kram cz

    SvaraRadera
  19. Det är du Gunilla som ska ha tack för att du delar med dig av dina trädgårdstankar och vackra bilder.
    Det är viktigt för mig som inte har någon trädgård. Det ska bli spännande att se hur 2011 blir. Året då jag blir ålderspensionär.....
    Kanske vinner jag på lotto och kan köpa en liten kolonistuga???
    Gott Nytt År, så ses vi snart igen.
    Elisabeth

    SvaraRadera
  20. Jag önskar dej också ett riktigt Gott Nytt År.
    Verkligen roligt att få träffa nya vänner så här. Väntar också på våren, men det ser ut att dröja ett tag ännu.
    Kram Birgit

    SvaraRadera
  21. Ett riktigt Gott Nytt År önskar jag dig.
    Kram från mig.

    SvaraRadera
  22. Ja, nu väntar man på våren....tänk vilken glädje.....att se allt ta fart och spira på nytt...så här års tänker jag att jag ALDRIG mer ska klaga på ogräs och gräsmattor som växer......hm....
    Jag önskar dig en underbar nyårsafton! Och ETT RIKTIGT GOTT NYTT ÅR 2011! Varm Kram fr C

    SvaraRadera
  23. Gott Nytt År önskar jag dig!
    Tjingeling

    SvaraRadera
  24. Hej Gunilla!
    Önskar dig ett Gott Slut av 2010 och ett Gott Nytt Odlingsår 2011!

    SvaraRadera
  25. Ha en riktigt bra nyårsafton och ett riktigt GOTT NYTT ÅR.

    SvaraRadera
  26. Detsamma önskar jag dig Gunilla. Och tack för all inspiration man får från dig.

    GOTT NYTT ÅR.

    Kram

    SvaraRadera
  27. Önskar dig också ett riktigt Gott Nytt odlingsår 2011/ Stina

    SvaraRadera
  28. Önskar dig ett gott 2011!

    Nyårskramar

    SvaraRadera
  29. Jag önskar dig ett riktigt
    Gott nytt år kram Gun-britt

    SvaraRadera
  30. Hej och tack för hälsning.. gott nytt år själv du okända bloggare:).. Pia

    SvaraRadera
  31. Av hele mitt hjerte Godt Nytt År!
    Stor klem!

    SvaraRadera
  32. Ett riktigt gott nytt år till dig :) och så himla fin din blogg har blivit sen jag var inne här sist :)
    kram :)

    SvaraRadera
  33. Tack det samma-
    Önskar dig ett härligt blogg och trädgårds år 2011!
    Vi ses, kramar:)

    SvaraRadera
  34. Tack själv för alla fina kommentarer och inspiration.
    Ett riktigt Gott Nytt År önskar jag dig!
    Kram Ninni

    SvaraRadera
  35. Gott nytt år! Hoppas att vinterkylan där uppe inte tar kål på dina buskar!

    SvaraRadera
  36. Gott Nytt År till dig med!
    Hälsningar
    Katarina

    SvaraRadera
  37. Önskar dig och din familj ett riktigt GOTT NYTT ÅR!!
    Kram Margot

    SvaraRadera
  38. Heisann!

    Ønsker deg alt godt i det nye året!

    http://viltogvakkert.blogspot.com/2010/12/alt-godt-for-det-nye-aret.html

    Stor nyttårsklem fra Bjørg Nina

    SvaraRadera
  39. Gott nytt år och yack för en härlig blogg :) Kram Suss

    SvaraRadera
  40. Hej Gunilla bättre sent än aldrig. Idag har det varit lite knepigt att hinna runt dit man vill för tiden har liksom inte riktigt räckt till. Ett fint inlägg har du det andas liv och livsglädje. Kram Ingela och ett riktigt gott nytt år önskar jag dig!

    SvaraRadera
  41. Hej Gunilla och tack för din fina hälsning! :-)

    Jag önskar dig och de dina ett Gott Slut och ett riktigt Gott Nytt År!

    Nyårskramar
    Beatrice

    SvaraRadera
  42. Önskar dig också ett underbart nytt år med många härliga trädgårdsdagar!/Anja

    SvaraRadera
  43. Godt Nytt år ønsker jeg deg også.
    Kjempefin blogg du har
    Klem Synnøve med bloggen Synnøvesheim

    SvaraRadera
  44. Godt nyttår, Gunilla :)

    Klem fra Hilde

    SvaraRadera
  45. Och tack för att du finns och inspirerar oss med dina inlägg! Gott nytt år till dig!

    SvaraRadera
  46. HAPPY NEW YEAR!! Thank you for all your visits to my blog. I hope you'll keep visiting me this year...I'll do the same!:)

    Kanak

    SvaraRadera
  47. Gott Nytt År!
    Hoppas du hade en fin nyårsafton:)

    SvaraRadera
  48. Önskar dig ett Gott Nytt År och en god forsättning.
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  49. Kjære Gunilla!
    Ønsker deg og dine et riktig godt nytt år!
    Takk for koselig blogge år, gleder meg til å følge deg videre inn i et nytt og ubrukt 2011:)
    Klem Hanne

    SvaraRadera
  50. Gott nytt år! Jag längtar också till våren nu, inte för att vi har någon trädgård men jag älskar att fotografera natur, speciellt på vår/sommaren. :-)

    /Louise
    www.wizy.blogg.se

    SvaraRadera
  51. Ett riktigt Gott Nytt År till dig med, Gunilla!
    Ska bli spännande att få följa med dig in i 2011 också - visst går det väl mot ljusare tider nu?
    Kram Allis

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62