14 december 2010

Kyla och värme

Inatt var det kallt minus 24 grader. Men nu har vi bara 18 så det har blivit lite mildare. Då gäller det att småfåglarna har att äta. Så det är en strykande åtgång på både fågelfrön och talgbollar.
Undra om de fryser om fötterna.?

En vinst hade jag turen att få hos Ewa som gör smycken i glas och gummi. Jag blev så jätteglad för dessa örhängen och de passar mig perfekt. Gå in till Ewa och titta vad mycket fint hon gör.
http://www.evawadenhed.se/

TUSEN TACK .
Ewa för denna fina vinst.

Nu gäller det att hålla värmen.

Kramen/Gunilla

20 kommentarer :

  1. Stackars lilla fågel, minus 24! Hoppas att du matar dem!
    Ha det gott!/Laila

    SvaraRadera
  2. Ja, nu går det åt fågelmat, man får inte glömma bort de små vännerna som är ute i kylan.
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Så söt liten pippi!
    Grattis till en jättefin vinst!
    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  4. Fåglarna äter massor nu även här i söder, huva -24 vi har "bara"-8..kram

    SvaraRadera
  5. Hej min namne!

    Du har verkligen en vacker sida. Hur bär man sej åt att ändra skriften så vackert? Det måste väl vara med html-code? Sånt kan inte jag.

    Jag hade ju nog inte hittat hit, om du inte ville tävla hos mej. Du har nu två lotter, som kommer att vara med i dragningen i morgon kväll.

    Kram/Gilla/Gunilla

    SvaraRadera
  6. Oj så kallt ni har!
    Kul att du kikade in hos mig! :)
    Önskar dig all lycka till i utlottningen och en fin kväll!
    Hälsar,
    Anna-Karin

    SvaraRadera
  7. Grattis till vinsten. Du verkar ha tur du.
    -24 de´hotade med -19 här till på torsdag.
    Ja nu är det vinter kan man säga.
    Ha det gott
    annika

    SvaraRadera
  8. Grattis till vinsten!
    Vidrigt kallt är det, ca minus 20.
    Ha en fin kväll!

    SvaraRadera
  9. Hej igen Gunilla.

    Det är nåt som är märkligt: Först verkade din text vara av vanlig stil men med kursiv stil. Plötsligt ändrade det sej till en stil, jag inte känner igen från de vanliga stilarna i Blogspot. Det ser ju nästan ut som en slags skrivstil.

    Tidigare bloggade jag i Metrobloggen med Comic Sans Ms och det såg trevligt ut tycker jag. Men det kan man ju inte välja här.

    Kram/Gilla

    SvaraRadera
  10. Hej Gunilla!
    Grattis till din vinst.
    Ibland tänker jag också att småfåglarna kanske fryser men när man ser dem, som det ser ut som i varje fall, leka i snön, då tänker jag att de är nog skapta för detta klimat eftersom de stannar kvar under vintern.
    Ha en fin kväll.
    Kramis

    SvaraRadera
  11. Det är så märkligt, när jag går in hos dej. Först så ser jag texten vanligt typsnitt och efter en stund, så byter det till din nya fina Papyrus.

    Skulle du bli sur om jag lyckades ändra till det, eller möjligen ett annat typsnitt? Jag är så trött på att bara använda det jag har.

    Så fantasstisktfint med fågelsången också.


    Kram/Gilla

    SvaraRadera
  12. Tack! Jag har ju inte gjort nån ändring ännu, för jag måste försöka hitta sidan du berättade om. Kanske jag kan få en ännu snyggare sida i fortsättningen.

    Kram/Gilla

    SvaraRadera
  13. Grattis till vinsten... kul!!! Hör att du har en aningens kallare än vad jag har det.... Nu är det FÖR KALLT!!!! tycker jag i alla fall.... Har inte det minsta lust att vara ute mer än nödvändigt.....

    Jo, förresten, vet inte om jag svarade angående min kompis svärföräldrar som bor i Rundvik.... Det stämmer att dom heter Lars och Sonja...... Å du ser deras hus - var det så!? Världen är liten.....

    Nu börjar det dra ihop sig inför jul.... har alla mina julklappar kvar..... Det blir en intensiv helg då allt ska klaras av, men med listan i högsta hugg ska det nog gå :-)

    Härligt med luciatåget!

    Kram Charlotte

    SvaraRadera
  14. Jag fryser också, men vi har bara typ minus 7....så jag ska inte gnälla.
    Fina örhängen du vunnit. Grattis ;)

    SvaraRadera
  15. Grattis till din vinst!
    Nej, fåglar fryser inte om "fötterna", dom lär inte ha någon känsel där!
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  16. Ojojoj vilken kyla! Här har vi bara ett par minusgrader men vindkylningen gör nog att vi tidvis hamnar på samma låga temperaturer. Fåglarna äter på och visst ser man att de ibland drar upp ena benet bland dunet under magen.Kanske för att hålla blodcirkulationen igång.
    Kram
    Kerstin

    SvaraRadera
  17. Ja, snart så smäller det. Lycka till i dragningen.

    Kram/Gilla

    SvaraRadera
  18. Hua, vad kallt. Minus 18 grader det är kallt det. Håll dig inne och drick något gott och varmt. Jag förstår att du tycker synd om fåglarna. Det gör jag också.

    Grattis till vinsten, jättefina örhängen.

    Ha det gott i kylan,
    Kerstin

    SvaraRadera
  19. Grattis till vinsten - jättefina!
    Även här nere i söder går det åt mycket frön till de små liven och idag klamrar de sig förtvivlat fast vid talgbollarna i blötsnöstormen.... *hua mig* Gott att sitta inne och kura!
    Med önskan om en fin dag!
    Kram Allis

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62