14 januari 2011

Blooming Friday--Blommig Fredag

Saxifagra paniculata ,Silverbräcka.                                 


                                           Hosta "Majesty"
                                           Rosa Mundi
                                          Baksidan på clematisen"Piilu"

Mina mönsterbidrag till Blommig Fredag.som har temat MÖNSTER.
Ett liten tillbakablick från sommaren som varit ,och avslutas med en frostig mönsterbild.

Fler fina mönster hittar du hos Katarina som har bloggen
Roses and Stuff.

Tusen Tack för alla fina kommentarer den senaste veckan.
De värmer så gott och jag blir så himla glad.


Nu går vi mot ljusare tider. Och frösådderna börjar trängas både ute och inne.

Önskar er alla snälla bloggvänner en riktigt trevlig helg.

Kramen/Gunilla

58 kommentarer :

  1. Så vackra bevis på naturens vackra mönster du visar. Blir riktigt avis över att du redan kommit igång med frösådder.
    Kram Randi

    SvaraRadera
  2. MAAAOOOWWW!!!!
    Jag gillar STORT!!!!
    Primulan och den där prickiga varelsen... Vad heter de och var får man fatt i dem?

    SvaraRadera
  3. Vilka underbara bilder och härliga färger. :)
    Önskar dig en fin helg.

    SvaraRadera
  4. Underbart vackert!
    Nu är det bara knappt ett halvår kvar innan vi får njuta av den prakten :)
    Den vita blomman uppe till vänster, vad heter den?
    Kram /Bea

    SvaraRadera
  5. Det finns verkligen mönster i mängder i naturen och i trädgården. Prickiga primulan var kul! ha en skön helg/Sophia

    SvaraRadera
  6. Ja naturen är verkligen fantastisk med sina olika mönster.
    Här har jag fått den första fröbeställningen så endera dagen skall jag också börja :-)
    Trevlig helg
    Birigtta

    SvaraRadera
  7. very exotic looking flowers..., especially the blue ones, hanging down sweetly

    SvaraRadera
  8. Finfina bilder! :) Silverbräckan satte verkligen igång "vill-ha-begäret". ;)
    Ha en fin helg!
    Kram Anna-Karin

    SvaraRadera
  9. Måste bara berömma dig för den där mattan! Och alla blombilderna sedan! Jag längtar efter att sätta fingrarna i jorden.
    Kram
    Kerstin

    SvaraRadera
  10. Många vackra mönster. Kanon bild på ormbunken och fjärilen!!
    ha det gott

    SvaraRadera
  11. Hej Gunilla.
    Dejlige mønster-blomster du viser.
    Ha' en god weekend.
    Kh Lone

    SvaraRadera
  12. Når jeg ser dine fine bilder lengter jeg til mine egne iris står i blomst:))

    SvaraRadera
  13. Jättesnygga mönster Gunilla.

    Ha en riktigt bra helg, Kerstin

    SvaraRadera
  14. Underbara bilder.
    Ha en bra fredag.
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  15. Härliga bilder på naturliga mönster.
    Ha det bra
    /Helen

    SvaraRadera
  16. Ljuvliga mönster! Visst är det härligt med alla frösådder nu:)
    Ha en trevlig helg!

    SvaraRadera
  17. Oh vilka fina mönster du plockat fram. Den Saxifragan skulle jag inte tacka nej till.
    Härligt, trevllig helg,
    Agneta kram

    SvaraRadera
  18. Oh, den prickiga skönheten skulle gärna få en plats i min trädgård! Fina bilder!
    Tjingeling

    SvaraRadera
  19. Lovely, sista var unikt perfekt!
    ;)

    SvaraRadera
  20. Ljuvliga bilder! Vilken trädgård ni har! Och vilken skicklig fotograf du är!
    Ha nu en skön helg, kram, Monica

    SvaraRadera
  21. Naturen vet vad som är vackert!
    En skön helg önskar Eva Linnea

    SvaraRadera
  22. Underbara bilder du visar, längtar till sommaren. Men snart är den här. Ha en fin helg/Gela

    SvaraRadera
  23. Wow, den där prickiga blomman har jag aldrig sett förut..så läcker !
    Jättefina bilder - naturen är fantastisk !
    Ha en skön helg
    Kram

    SvaraRadera
  24. Underbara bilder på en massa olika mönster. Saxifragan...WOW ! Ha en fin helg
    Lisa/Lisas trädgård

    SvaraRadera
  25. Äh! blir ju helt sjuk! Det är så vackert och jag längtar till våren.
    Ha en riktigt bra helg!
    Kram Pella

    SvaraRadera
  26. You've chosen some of nature's loveliest patterns. I also like the foliage photo with a bug and of course, the last one is beautiful!

    SvaraRadera
  27. underbar bräcka och underbara mönster
    Berit

    SvaraRadera
  28. Oj, vilken vacker silverbräcka! Den var en nyhet för mig!! Så vacker!
    Isrosor är ju inte så dumt heller, eller hur?
    Ha det gott!
    /Ruben

    SvaraRadera
  29. Vilka tjusiga mönster du visar!
    Ormbunksbladen med lilla fjärilen känns i hjärteroten!/Anja

    SvaraRadera
  30. Beautiful blooms! happy weekend

    SvaraRadera
  31. Tjusiga mönster skapade av naturen själv vi får se här. Med lite tålamod så är vi snart där igen.
    Ha en trevlig helg
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  32. What a spännande flower the first one with little spots. I have never seen quite like that. Great photos.
    Ha en fin helg
    Henrietta

    SvaraRadera
  33. Vackert mönstrade mönster,kram o trevlig helg på andra sidan viken,nette

    SvaraRadera
  34. Härliga mönster-bilder!
    Ha en fin kväll! / Irene

    SvaraRadera
  35. Underbart vackra mönster och blommor!
    Ha en fin helg!
    Kram Margot

    SvaraRadera
  36. Ai poze multe si frumoase.Sa ai o zi buna!

    SvaraRadera
  37. Vilka fantastika bilder på naturens mönster du visar oss. Isblommorna går inte heller av för hackor, även om man börjar bli lite less på vintern :)
    Ha en fin helg/ Stina

    SvaraRadera
  38. Vilka fina mönster du har hitta :) Kram Suss

    SvaraRadera
  39. Så många fina!
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  40. Gillar verkligen dina mönster//Britt

    SvaraRadera
  41. Härligt vackert! Silverbräckan är ljuvligt fin........

    Önskar dig en skön helg!
    Kram Charlotte

    SvaraRadera
  42. Man kan inte annat än förundras - över naturens rikedom men också över dina ljuvliga bilder!
    Trevlig helg, önskar jag!

    SvaraRadera
  43. Vilken söt saxifraga, isblommor är också fina, ha en bra helg.

    SvaraRadera
  44. många vackra mönster hos dig. Och lite isrosor på slutet. :)

    SvaraRadera
  45. Underbart du bjuder på nu börjar längtan här också.
    Ha en skön helg
    Annika

    SvaraRadera
  46. Nice pictures. I like the Saxifraga - such a lovely spotted pattern. Rosa mundi is one of my favourite Roses.
    Have a good weekend.

    SvaraRadera
  47. så fina *mönster* du visar ur växtvärlden.
    Kramar:)

    SvaraRadera
  48. Heisann!

    Så merkelige de aller første blomstene er, har aldri sett dem før...
    Og frostbladene er fantastiske!
    Go' hælj ;:OD)

    SvaraRadera
  49. Vilka härliga bilder du visar! Du skriver om dina frösådder och jag har inte börjat att så ännu. Jag måste skaffa lite jord först.
    Ha det riktigt gott!
    Christina

    SvaraRadera
  50. Tack för de bilderna, nu på morgonen hade vi -30, men snart vänder det.
    Vi har inte så mycket snö, men, inte heller blött i backen när kylan kom, så jag tror att allt har klarat sej, fast vintern varit kall.
    Men nu ska vi först ha den underbar vårvintern, då vi är ute på isen och fjällen...

    Vilken fin ripsmatta!

    Önskar dej en fortsatt skön helg
    Kramar
    /Maggan

    SvaraRadera
  51. Beautiful flowers and splendid photos!

    SvaraRadera
  52. Such beautiful examples of patterns in the garden! I love them!

    SvaraRadera
  53. Oj, så ljuvligt att titta in här! Jag blir följare mesamma!
    Ha en skön söndag!

    SvaraRadera
  54. Vilka underbara bilder som får mig att längta till sommaren...fast jag måste ju medge att även frostrosorna är gudomligt vackra :)
    Den prickiga primulan gillar jag verkligen.
    Här har vi blidväder igen...+3 är det idag.
    Ha en skön söndag!
    Ninni

    SvaraRadera
  55. Sikke skønne mønstre. Saxifagra paniculata har jeg skrevet mig bag øret. I sær den til venstre må da gerne finde vej til min have.

    /Birgitte

    SvaraRadera
  56. Vilka fina mönster du har hittat, naturen är vacker på många sätt. Kul att du gillade min blogg! Här kommer jag också att titta in fler gånger...alltid kul att hitta fler trädgårdsbloggare.
    mvh Mia

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62