28 januari 2011

Blooming Friday--Blommig Fredag

Syringa Vulgaris. Alba.  Syren.
Convallaris majalis L.
Liljekonvalj
Lily-of-the-valley
Hägg Prunus padus

Jag tar de växter som jag riktigt kan känna doften av när jag gör detta inlägg.

***

Blommig Fredag har temat DOFTER. Scents.
Det finns ju så otroligt många växter som doftar gott och som jag har i trädgården men jag kan inte välja så jag tar det som känns riktigt somrigt.

***

Katarina har gett oss ett doftrikt tema i Blommig Fredag.

***

Tusen tack för alla fina kommentarer.
Alla nya och gamla vänner uppskattar jag otroligt mycket.
Ni förgyller bloggandet.

***

Önskar er alla en riktigt fin helg
Kramen/Gunilla


60 kommentarer :

  1. Jag känner också doften från dina bilder. Underbara foton.
    Trevlig Helg ock Kram!

    SvaraRadera
  2. Jag känner också doften ända hit, lufveligt!

    SvaraRadera
  3. Härligt, det andas lite försommar i dina ljuvliga bilder.
    Ha ett fint veckoslut!
    Kram /Bea

    SvaraRadera
  4. Aaahhhhhhh ljuvliga doftminnen!!!!

    SvaraRadera
  5. Åh så härligt det ska bli när den tiden kommer....
    Ha en riktigt bra helg ;)

    SvaraRadera
  6. Liljekonvaller er forårets duft. Syrener sommerens. Det bliver så dejligt! Den sidste kendte jeg ikke, men det gør jeg så nu ;-). Ha´ en god weekend.

    /Birgitte

    SvaraRadera
  7. Vilka fina doftbilder! Kan behövas i dessa isiga tider!
    Ha det gott!/Laila
    PS Det var lilla Alba som målade burketiketten, inte jag!

    SvaraRadera
  8. Ahhhh...i dag känns det nästan som om man hade doftdator :) Det går faktiskt att känna dofterna hos alla:)
    Tjingeling

    SvaraRadera
  9. Så underbart härligt...mina favoriter sen barnsben är just syren, liljekonvaljer inte hägg men schasmin och vilda violer - vilka dofter !
    Ha en skön helg , kram

    SvaraRadera
  10. Nu längtar jag ännu med efter vår och sommar! Snygga bilder.
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  11. längtar,längtar till jag åter få gå och lukta i trädgården:)
    Berit

    SvaraRadera
  12. Kram till dig också för att du finns här i bloggvärlden:)

    Underbara dofter av försommar du bjuder på!

    Ha en underbar helg! Kram!

    SvaraRadera
  13. Ljuvligt! Utanför där vi bor i Sverige så har vi flera stora häggträd. De är både mäktiga och doftar så härligt på våren!

    SvaraRadera
  14. Vakre blomster på en vinterdag. Dette får en til å lengte mot vår.

    SvaraRadera
  15. Underbart!!!!
    Underbart!
    Jag har ju turen att vakna med vita syrener varje morgon :) (fondtapeten)

    Kram!

    SvaraRadera
  16. Visst är sommarens dofter helt underbara. Älskar dom alla. Häggen är ju för underbar. Tänk snart så är sommaren här. kram Gela

    SvaraRadera
  17. Oh så underbara vårdofter! Längtar! :)
    Ha en fin helg!
    Kram,
    Anna-Karin

    SvaraRadera
  18. Deilig:) Gleder meg til syrinen blomstrer - min favorittduft:)

    SvaraRadera
  19. Ja jag känner också doften när jag tittar på dina fina bilder. Tänk när häggen blommar....Ha en fin helg
    Lisa/Lisas trädgård

    SvaraRadera
  20. I love the scent of syren, that is amazing scent. It so long time from summer that I really have forgotten everything but now I do remember syren:)
    Tack och trevlig helg

    SvaraRadera
  21. Syrener, liljekonvaljer - underbara dofter! Hägg - litet för sött, kanske!
    Några andra dofter, som jag gillar är mina doftpioner och kaprifolhäcken!
    Helt ljuvliga!
    Ha en fin helg, kram, Monica

    SvaraRadera
  22. Läckert vilka doft minnen det sprider.
    Härligt.
    Trevlig helg:)

    SvaraRadera
  23. Oj. vilket underbart tema, vi kommer att få en överdos av sommarens ljuvligheter!

    Jätte fint inlägg Gunilla

    xoxo Tyra

    SvaraRadera
  24. Amazing how a photograph can evoke the scent of a plant. They are lovely choices. Have a good weekend!

    SvaraRadera
  25. Fågelsång och doftande vita syrener, fredagseftermiddagen kan inte vara bättre!
    Trevlig helg
    Birgitta

    SvaraRadera
  26. härliga dofter du bjuder på ,o vita blommor ,härligt ,kram Nette

    SvaraRadera
  27. Ljuvligare än så här kan det inte bli...längtar nu ännu mer efter vårens ankomst!

    My entry is here

    SvaraRadera
  28. Känner doften av dessa underbara blommor, ljuvligt.
    Önskar dig en trevlig helg.
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  29. Åh...nu längtar jag till våren, känna syrenens och liljekonvaljens dofter. Häggens doft kommer jag inte riktigt överens med :/
    Ha en fin helg/ Stina

    SvaraRadera
  30. Härliga blommor, tänk om man kunde bli den förste att uppfinna en doftknapp på blogger...
    det vore något.
    Kram ullamaria

    SvaraRadera
  31. Detta tema är en av dom bättre tycker jag. Så härligt det är att bli fört tillbaka till sommaren och minnas alla goda dofter. Dina val känns i näsan när man ser på bilderna, nydelig :)

    SvaraRadera
  32. Ljuvliga bilder!
    Ha en fin helg! / Irene

    SvaraRadera
  33. Så ljuvligt, jag kan känna doften av den vackra syrenen! Helt underbart, bara några månader så är vi där!!
    Ha en fin helg!
    Kram Margot

    SvaraRadera
  34. Riktigt "svenska" dofter!
    En skön helg önskar Eva linnea

    SvaraRadera
  35. Mmm, underbara dofter, längtar! ha en skön helg/Sophia

    SvaraRadera
  36. Tänk att bilder känns i näsan! Trevlig helg!

    SvaraRadera
  37. Inte klokt vilka foton!
    Mesamma jag klickade in på din blogg så drog jag ett djupt andetag! Vilken doft!!!
    Tack för energin jag fick!
    Ha en riktigt skön lördag!
    kram

    SvaraRadera
  38. mmm, somrigt är aldrig fel! Det kan man verkligen se fram emot nu!
    trevlig helg!

    SvaraRadera
  39. Lördagsmorgon - unnar mig en stund vid datorn och först ut Norrskenets trädgård. Mina älsklingsblommor, syren och konvaljer. Jag instämmer med så många andra - jag känner doften och längtar till vår och sommar.
    Tänker på promenaden till skogbrynet där konvaljerna står och väntar. Plockar bara en liten bukett, de ska räcka till många.
    Trevlig helg.
    Kram Viola

    SvaraRadera
  40. Heisann, heisann!

    Vår- og tidlig sommerdufter er det som sitter klart i minnet, for da er de nesten alene om å gi oss opplevelsen når vi trekker inn store drag med frisk luft!
    Ja, vi tenker på liljekonval og syriner ;:OD)

    SvaraRadera
  41. Hej Gunilla!
    Oj, vilken underbar doft, tänk snart får vi känna den på riktigt.
    Ang. din fråga om stengods så har jag en länk om keramiken liggande på höger sida i bloggen. Där kan du fördjupa dina kunskaper.

    Önskar dig en riktigt fin helg.

    SvaraRadera
  42. Doftminnet är så starkt så det fungerar nästan genom cyberspace!

    SvaraRadera
  43. Mmmm! Hägg och syrén, vad finns där emellan ;) Härliga vårliga bilder.
    Önskar dig en mysig helg.
    Kram Pella

    SvaraRadera
  44. Hej igen! :) Ja, vist blir man glad när det börjar spira. Mina växter står i ett isolerat förråd med alldeles för lite ljus men eftersom det bara är ca 12 grader så verkar de gilla läget... :) Nu har vi precis satt in armatur för alla frösådder så nu verkar de sätta fart ordentligt. :) Ha en fortsatt fin lördag!

    SvaraRadera
  45. Love the fragrance of lilac and lily-of-the-valley. Your post makes me long for spring!

    SvaraRadera
  46. Mmmmmmm - some beautiful scents Gunilla :)

    SvaraRadera
  47. MMMM man känner verkligen dofterna och man längtar till våren Kram Suss

    SvaraRadera
  48. Välbekanta och underbara dofter i ditt inlägg:)
    Du undrade om jag har en stor trädgård, nej den är pytteliten, 400 kvadratmeter inkl ett ganska stort hus, har jobbat mycket på höjden med växterna.
    Kram

    SvaraRadera
  49. Vilka dofter..... Älskar alla tre! Något att riktigt, riktigt se fram emot!!!! Jag hoppas så att det inte blir så jättemycket mer snö i vinter.... utan att det kan töa bort så sakta..., men det är väl att hoppas på för mycket. Man får vara glad de dagar som det är plusgrader...

    Kram
    Charlotte

    SvaraRadera
  50. I can imagine the smell...must be sooo good! It must have been difficult for you to choose the flowers considering there are so many! I had a tough time too!!:)

    Have a great Sunday!

    Kanak

    SvaraRadera
  51. Takk for hyggelig kommentar hos meg. Da fant jeg deg.. en velgig vakker blogg. Hit kommer jeg nok ofte til å titte innom. Ønsker deg en fin uke.

    SvaraRadera
  52. Vilka dofter! Men skulle jag behöva välja mellan hägg och syren skulle det bli den sistnämnda;)!/Anja

    SvaraRadera
  53. Härliga doftbilder tänk snart är vi där härligt//Britt

    SvaraRadera
  54. Vad vore en trädgård utan dofter o fåglar....
    Kramar från mig!

    SvaraRadera
  55. Hej Gunilla!
    Jag ville bara tacka för att du vill va med i utlottningen:-)
    Ha en skön kväll, kram H.

    SvaraRadera
  56. Jag kände doften på en gång jag kom in på din blogg, och så läste jag att det var temat, lyckat.

    Trevligt att du vill vara med pä min utlottning, önskar dej lycka till!

    Kram Maggan

    SvaraRadera
  57. Duften av hegg ! Åh! Tenk om det hadde vært Mai!
    Du viser så mange vakre blomster!
    Ha en vakker uke!
    Klem fra bestemor!

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62