23 januari 2011

En närmare titt.

En närmare titt på ochiden som jag skrev om i nedre inlägget.
En färgklick mot den vita utemiljön som är hos mig nu.

                                         ***

Jag har kikat runt på bloggar som finns över hela Sverige och längst ner i söder verkar våren vara pågång. Snödropparna har börjat visa sig.                
                                          ***

Jag väntar på att solen skall börja värma och tiden när jag kan sitta ute.
 En underbar vårvinter dag , tillbakalutad med ansiktet mot solen.
Gärna med en termos och något gott.  Då njuter jag.

Ha en fin fortsättning på helgen

Kramen/Gunilla

30 kommentarer :

  1. ha en fin söndag!
    kram
    Hanna

    SvaraRadera
  2. Vem väntar inte på solen. Grått och trist. Vi brukar vara ute på Mälaren och då med termos och ibland blir det grillning. Men vintern är inte slut än. Februari kan komma med överraskningar
    Ha det bra.
    Kram Viola

    SvaraRadera
  3. Vilken vacker orchide! Tror inte jag sett någon röd sådan tidigare!
    Lär nog dröja ett bra tag till innan några vårblommor visar sig här, men så jag längtar....
    Ha en fin söndag!
    Kram Margot

    SvaraRadera
  4. Vakker orkide. I dag har jeg faktisk gått tur uten lue - første gang siden oktober tror jeg:)

    SvaraRadera
  5. Så vacker din orkidé är ,här var det vinter -16 grader idag o dimma ,ha det bra Nette

    SvaraRadera
  6. Hellre vit fin snö än slask och brunt och grått. Någon fördel skall ni väl ha...
    Snygg kontrast.
    Annika

    SvaraRadera
  7. Vilken vacker färg den har ;)
    Ha det bra ;)

    SvaraRadera
  8. Så vacker orchidé!

    Idag har det varit snudd på vårväder här!

    Kram Ingela

    SvaraRadera
  9. Jag längtar också efter solen, värmen och lite mer färg i naturen.
    Jag såg att mina snödroppar börjar titta upp, men jag bor ju i södra Sverige.
    Kram Anne-Lie

    SvaraRadera
  10. Visst är det härligt att våren håller på att ta sig upp genom sverige även om jag inte kan tro det i dagsläget//Britt

    SvaraRadera
  11. Vilken härlig röd färg, vacker mot den vita bakgrunden :)
    Ingen sol här idag men snart är det Solsidan på TV :-)))
    Kram

    SvaraRadera
  12. Orkidén har en fantastisk färg, som nog skulle göra sig mot min gröna utsikt också...
    Ha en skön söndagskväll!
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  13. Det var en vacker orkidée. har nog aldrig sett en röd förut. Urtjusig!
    jingeling

    SvaraRadera
  14. Ja, den är verkligen vacker!!!

    mmmm.... väntar också på sol med lite värme.....

    Ha en fin vecka!
    kram
    Charlotte

    SvaraRadera
  15. Tack för den nyheten! Skönt att höra att vi är så långt nu. Snödroppar i södra Sverige...

    Otroligt vacker bild!!!

    Ha en fin början på veckan!

    kramar

    SvaraRadera
  16. hej hej
    här i norr är våren långt bort, men längtan är stor.
    vacker bild på orchiden.
    kram Catthie

    SvaraRadera
  17. Det var ett ovanligt exemplar, påminner nästan om gladiolus. Ingen vår här men jag väntar precis som alla andra.

    SvaraRadera
  18. Så fin orkideen var mot det hvite!
    Syns også at sola varmer litte litte gran her, så det går mot varmere tider!
    Ha en fin uke!

    SvaraRadera
  19. Härlig röd färg, väldigt vacker.
    Vänta också på våren, men den dröjer nog.
    Kram Birgit

    SvaraRadera
  20. här i södra finland lär de nog räcka ännu åxå, innan man får köra ner fingrarna i myllan! men drömma kan man ju!
    ha en bra vecka! jag far till IPM floristmässan i essen för att njuta av blommor och blader =)

    SvaraRadera
  21. så fin din orkidé är.
    Javisst längtar man till man kan sitta ute på en fäll och dricka kaffe ur termosen.
    Kramar:)

    SvaraRadera
  22. Jeg venter også på våren! Tenk i solveggen med kakao på termos lukten av våt jord! Herlig!
    Nydelig bilde forresten!
    Klem fra meg!

    SvaraRadera
  23. tittar tillbaka - tack för dina fina ord hos mig...
    4 grader plus låter toppen och mycket närmare våren än hos oss, kanske i april vi får känna av värme och takdropp..
    allt gott till dig
    kram Catthie

    SvaraRadera
  24. Så trevligt att du hittade min blogg...
    här har vi haft en jättefin dag sol och några -gr.
    Jag tog fram murikkan och lagade mat ute idag...

    Kram

    SvaraRadera
  25. Ja, Gunilla, vem längtar inte efter våren!
    Ha det gott!/Laila

    SvaraRadera
  26. En knallröd orchidé! Inte så vanligt vad jag vet.
    Visst väntar och längtar vi nu. Tror att trädgårdsmänniskor drabbas särskilt mycket av vårlängtan...
    Ha det gott!/Laila

    SvaraRadera
  27. Vilken vacker färg det var på din orchidè. Har några som står och väntar på att knopparna ska komma. Men vet inte helt hur jag ska sköta dom. Men de blommar nog snart igen.

    Har inte pimplat jag heller ännu.
    Men det måste nog bli en tur ut snart.

    Men nu....
    Baka pizza.
    Kram Synnöve.

    SvaraRadera
  28. Wish some sun comes fast to you!

    SvaraRadera
  29. Vilken härlig orkidé! Verkligen upplysande i vintermörkret.
    Agneta kram

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62