3 januari 2011

FROSTIGA BILDER




Jag har tittat i arkivet och plockat ihop lite frostiga bilder från trädgården.
Blommor och blad blir riktigt vackra med lite frost på.
Naturen själv fixar till en sista iögonfallande dekoration på växterna.

Jag har tittat in på de sidor som jag fick förslag på om trädgårdsdekorationer, som jag skall ta mig en fundrare på.

Det är så trevligt när ni kommer in och hälsar på mig , det piggar verkligen upp och jag får ny energi.
Alla ni har ju så många fina ideer och tankar runt trädgård , planeringar och allt som går att plantera.
Jag vill ha allt och mer därtill men jag får ju ha min begränsning.

Ha en riktigt bra dag, vi hörs.

Kramen/Gunilla

16 kommentarer :

  1. Vilka härliga bilder....kanske man kan kalla dem "krispiga"...känns lite som man får lust att äta dem!
    Tack för dina rader igår, blir glad över dem, visst har min blogg "spårat ut lite"...tänk att från början var det en inredning/antikblogg som startades upp för att locka in folk på min medicinblogg www.jernsaxen.blogspot.com
    , men min blogg blev "levande" som livet själv och jag skriver om det som roar och oroar mig.
    Men visst blir jag avundsjuk när jag tittar in på denna blogg.....fågelsången och vinterblommorna...skönhetsupplevelsen blir total.....sådant behövs också och gör en lite irriterad medelålders man glad!
    Ha en fin vecka!
    kram ifrån Oumberlige Peter!

    SvaraRadera
  2. Underbara bilder!
    Begränsning var ordet! Har också svårt att hålla igen när jag sitter där framför frökataloger och plantlistor, för att inte tala om all inspiration man får när man kikar in på andras bloggar!
    Ha det gott!/Laila

    SvaraRadera
  3. Mmm frost är vackert men förödande för vissa växter :O)!

    SvaraRadera
  4. Usch, vad det ser kallt ut. Men bilderna är jättefina, jag gillar den sista med löjtnatshjärtat.
    Kram Anne-Lie

    SvaraRadera
  5. Vackra frostiga bilder! Naturen är verkligen en skicklig dekoratör ;o)
    Ha det gott!
    Kram Margot

    SvaraRadera
  6. Jag älskar bilder sådana som du har med idag, blommor med frost på, det är så tappert, dom blommar vidare så länge det gå¨r.
    IDag har vi lite ljust väder här och kanske kanske kan man börja hoppas på våren så småningom.
    Agneta kram

    SvaraRadera
  7. Så vackra frostiga bilder du har tagit.
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  8. Jättevackert! Men det gäller att SE det och det gör man mera nu när man bloggar, tycker jag!
    Ha en bra vecka, kram, Monica

    SvaraRadera
  9. Hejsan!
    God fortsättning på nya året!
    Du visar så härliga bilder ... sådana som man inte tänker på i kylan :)
    Skönt att det blir längre dagar nu, syns ju redan!
    Önskar dig lycka till i mitt lotteri!
    Ha en bra dag!
    Kram V.

    SvaraRadera
  10. Väldigt vackra bilder. Tittar in för att önska dig en god fortsättning på 2011.
    Birgitta

    SvaraRadera
  11. Så fine bilder. Frossen Løytnantshjerte var nok min favoritt:) Vakkert!

    SvaraRadera
  12. Vackert frusna blommor ,kram Nette

    SvaraRadera
  13. GOD fortsättning på dig och tack för kommentaren. Hann inte riktigt med här i slutet på grund av lite tråkiga omständigheter här. Hoppas du haft det bra kram

    SvaraRadera
  14. God kväll i stugan! va gott det låter när du håller på att planera för sommaren. Jag kan riktigt se det framför mig. Det låter så fint det där med armeringsnätet med clematis i. Ser fram emot att få se bilder i sommar därifrån.
    Nu önskar jag dig en god fortsättning på det nya året!
    Kram Åsa.

    SvaraRadera
  15. Med alle disse vakre bildene må du velge et å bli med på Moseplassens konkurranse Frøken Frost!
    Herlige motiver!
    Klem fra bestemor!

    SvaraRadera
  16. Jippi min favortit bild!
    Först var jag avis på dig och ville så gärna själv ta en bild på frostigt hjärta. Det fick jag i maj i år men se det vill jag inte vara med om igen.
    Super fina bilder.
    Kram och god fortsättning
    annika

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62