2 januari 2011

Funderingar.

Nu har jag rörigt i tankarna. Allt snurrar runt i huvudet och jag har inte fått någon ordning på dem.
Fröinköp, växter och dekorationer.

*****
Jag sitter vid vävstolen óch har snart vävt allt jag rivit upp så nu börjar mattan att växa till slutlig längd.

*****
Medans jag väver så spelas en film upp i huvudet och det är trädgården ute på sommarstället , jag planterade flera nya växter och lökar i fjol höst så det blir spännande att se om de kommer upp.

*****

En armeringsmatta monterades som rumsavdelare och på den skall jag plantera clematis.(Skall beställa från Estland)

Men jag vill även ha lite dekoration på den, så nu är jag och kikar runt och försöker hitta några bra ideer....  Du kanske har någon som du vill dela med dig....

Önskar alla en riktig bra start på det nya året.

Kramen/Gunilla

14 kommentarer :

  1. Vad tänker du på för dekoration i armeringsmattan?
    Trådspira har ju som små rutor som passar perfekt där.
    Låter härligt med vävning och tankar som flyger iväg till plantering i din fina trädgård.
    God fortsättning 2011.
    Kramar:)

    SvaraRadera
  2. Jag tycker det är fint med kristalprismor i armeringsmatta.
    Sånna där från gamla kristallampor.

    SvaraRadera
  3. Ja visst är det härligt att väva (när allt går bra) och man slår in inslag efter inslag och låter tankarna flyga. Jag har inte vävt på flere år nu, men ibland längtar man så efter att få sätta sig vid vävstolen.
    Ett riktigt Gott Nytt År till Dig!
    Kramar, Mona

    SvaraRadera
  4. God Fortsättning!
    Vad härligt jag känner verkligen din framtidstro och längtan att få sätta igång igen. Tiden går fort så du är snart där.
    Kram/Helen

    SvaraRadera
  5. Å, du her heldig som har fått montert armeringsjern som romdeler. Det blir sikkert kjempeflott. Clematis var et fint valg, og så ville jeg ha plantet en eføy for å ha litt vintergrønt også:)

    SvaraRadera
  6. Så duktig du är! Nu är du väl glad att du drog upp det felaktiga?
    Angående ditt armeringsnät, så såg jag för ganska länge sedan på bloggen "Välkommen till Lilla Huset" med adress: detlillahuset.blogspot.com
    att Merja där, sålde dekorationer till armeringsnät. Du kan ju kolla?
    ha en fortsatt skön söndag!
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  7. Vad pysslig du är, det ska bli roligt att följa dig i vår.
    Kram Bibban

    SvaraRadera
  8. ja alla dessa filmer som finns i våra huvuden. Det blir en del även hos mej. Men sen vill man ju genomföra denna film o hos mej har det knappt aldrig blivit så bra=))). Men det gör inget. Jag trivs med drömmar o filmer ändå. /Knatten

    SvaraRadera
  9. Clematisdrömmar låter härligt, men misstänker att jag inte får lov att importera hit till Norge,suck.. Kanske jag kan sända dom till pappa så han kan hålla liv i dom till midsommar, har du en nätadress?
    Jag har sett sån stilig dekoration till nätet men jag klarar inte komma ihåg var det var..
    Gott nytt år:)

    SvaraRadera
  10. Ett riktigt gott nytt trädgårdsår 2011 vill jag önska dig idag! Tack för all härlig inspiration det gångna året. Jag vann ju tre jättefina rutor som jag ska sätta i ett av mina armeringsnät - de är från www.tradspira.se.
    Kram,
    Charlotta

    SvaraRadera
  11. Kreativiteten har kommit igång hos dig, så trevligt. Dekorationer är inte min starka sida, men du får säkert tips:)

    SvaraRadera
  12. Very cute photo! I hope you find good ideas for your decoration.

    SvaraRadera
  13. Låter som ett spänannde projekt, har ett oxå...ska bygga ett kombinerat växthus/uterum på Bossgård, så här snurrar det oxå...:-) ha en skön kväll, KRAM

    SvaraRadera
  14. Tack för ditt besök hos mig. Ser att du redan är igång med trädgårdsfunderingar... härligt! Nu börjar nedräkningen iför våren, hurra!

    God fortsättning
    Kram Eva-Mari

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62