12 januari 2011

Nu är den klar



Hej alla goa vänner
här snöar det idag och snöskottningen
fortsätter.

***
                                   Nu är äntligen ripsmattan klar som jag
                       har haft lite extra jobb med, jag repade
                       upp 1,5 m. Jag har gjort hela mattan
                       med inplock av klippta mattrasor.
                                                  
                                                   ***

                       Som avslutning gjorde jag en knuten kant
                       och det blev en ny kunskap för mig.
                       Jag gjorde Råbandsknop.
                                            
                       Lite huvudbry innan jag kunde göra
                       den.
                       Det är tur att internet finns för där
                       hittar man ju det mesta.
                          
                           http://www.jedo.se/radbandsknop.html

                                                ***

                        Iden till mattan fick jag hos Ulla.
                        Bloggen.  Hemgjord och Hemgjort
                        Hon rekommenderade boken
                              Så fint med trasmattor.

                                                ***

                         Mattan har jag vävt till hallen ute
                         på sommarstället.
                         Väggarna där är målade med en färg
                         så att det ser ut som ådermålat. 
                                           i Guldockra.
                         Färgerna på mattan är brun, gul och
                         en brytning i rödgula ränder.
                         Det blir en bra kombination och en
                          fin brytning mot det enfärgade
                                          väggarna.

                                               ***
                             
                          Ha en fin fortsättning på veckan
                              
                                Kramen /Gunilla
                            

18 kommentarer :

  1. Vad fin ripsmattan blev. Det var tur du repade upp så du slapp gå och reta dig på felet sen. Underbara färger du vävt i.
    Kram Anne-Lie

    SvaraRadera
  2. Så snygg den blev, vilket jobb! Så duktig du är.
    :)
    Här snöar det också, för fullt. Har varit ute en sväng och skottat men får väl gå ut igen snart. Inte kul.
    Nu vill jag ha vår.
    Ha det gott.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Grattis till den fina mattan. Vilket jobb du hade med den, men resultatet blev ju jättefint.Du kan vara nöjd.
    Kram Birgit

    SvaraRadera
  4. It looks great! I like the colors.

    SvaraRadera
  5. Åh, vad jag är imponerad! Jättefin blev den och den kommer säkert att passa alldeles underbart i er hall på landet!
    Här är det kring nollstrecket och JÄTTEHALT!
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  6. Så fin den blev snygga färger ihop-
    Kram:)

    SvaraRadera
  7. beautiful overlaps of colours....

    SvaraRadera
  8. Men så fin den blev... kommer ju passa perfekt till ditt sommarställe! Hemvävda mattor är ju så exklusiva och speciella......... Vad duktig du är!!!!!

    Många kramar
    Charlotte

    SvaraRadera
  9. Vad fin matta du vävt. Den kommer att bli jättefin där den ska ligga.
    Ha det så gott.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  10. Ripsmattor är fint, kul med en egen:)

    SvaraRadera
  11. Vad fin mattan blev och tack för att jag fick ett litet hedersomnämnande! Den kommer att pryda sin plats när du beskriver var den ska ligga.

    SvaraRadera
  12. Önskar att jag hade lite tid över att väva. Har så mycket mattrasor som ligger och väntar.

    SvaraRadera
  13. Ripsmatten ble fin. Nå er det lenge siden jeg har vevd i rips. Ser ut til at det er veldig populært i Sverige. De eneste ripsmattene jeg har sett i Norge er mine egene.

    SvaraRadera
  14. Helt fantastisk matta ! Blir säkert helt underbar på sin tänkta plats.
    Kram

    SvaraRadera
  15. Marie Sjöström13 januari 2011 19:41

    Hej Gunilla
     
    Tack för en fin blogg!
     
    Jag hittade er sida och undrar om ni skulle vara intresserade av att publicera en länk till våran klients hemsida?
    Denna artikel har en diskret länk till Expedias hemsida, som vi sammarbetar med.
     
    Namn: Expedia
    URL: http://www.expedia.se/

    Tack för att ni har tagit er tid och läst. Tveka inte att kontakta mig om ni har några frågor. Jag skickar gärna artikeln till er om ni är intresserade.
     
    Med vänlig hälsning,
     
    Marie Sjöström
    OBAN Multilingual
    marie.sjostrom@obanmultilingual.com

    SvaraRadera
  16. hej
    så jätte fin matta - vilket jobb!!1
    ha en toppen helg
    kram Catthie

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62