9 januari 2011

Snörapport

Idag har det snöat ymmnigt så att
barrväxterna som växer på framsidan
är helt övertäckta och snötyngda.

Blågranen och Brödtallen har rikligt med snö

                              
                     Soffan på altanen har helt försvunnit under snötäcket.
Under den står en odlingslåda med frösådder av perenner, i väntan på våren.
Men jag har inte frösått klart ännu lite till blir det nog.:o)


Temperaturen har under hela dagen legat på plus så att snön är ganska tung.

Har ni kontrollerat snömängden på drivhuset.
Garagetaket och uthusen. Stor risk att snötyngden blir för stor.

Ha det gott
Kram/Gunilla

19 kommentarer :

  1. Här har vi fått regn..tack o lov..på ett sätt men inte på ett annat..det e GLASHALT..så det blir fotsatt innesittarläge..ha det..Maria

    SvaraRadera
  2. Vi här på andra sidan viken har hård vind o regn ,så allt det vackra är borta ur träden ,kram Nette

    SvaraRadera
  3. I dag är här bara grått och trist och i går regnade det hela dagen.
    kram
    Hanna

    SvaraRadera
  4. Här har snön bråttom att försvinna :( !

    SvaraRadera
  5. Det ser ut hos dig, som det gjort en längre tid här hos mig., men i fredags kom + grader och i går var det +4 och REGNADE!
    Det är viktigt att försöka få bort den tunga blötsnön från taken. Min sambo var på landet förra veckan, och tog bort snö från taken. Sammanlagt på de 4 husen blev det 19 ton!
    Han behövde inte vaggas till sömns den kvällen;-)
    Elisabeth

    SvaraRadera
  6. Här har vi tögrader för tredje dagen i rad och snön sjunker ihop för varje dag! Men än är det massor! Och HALT har det blivit! Det går inte att gå ut över huvud taget...
    Måtte det smälta bort!
    Ha en skön söndagskväll, kram, Monica

    SvaraRadera
  7. Vackert, men farligt. Här är det plusgrader för första gången sen i november då det började snöa.

    SvaraRadera
  8. Här har det töat JIPPIE!
    Linda

    SvaraRadera
  9. I do hope the snow is not too heavy! It certainly is beautiful!! Kram Carol

    SvaraRadera
  10. Oj...föredrar ditt snöläge framför mitt just nu....

    SvaraRadera
  11. Hos oss blev det blåst och regn. Grått, kladdigt och väldigt tungt så valet att stanna inne är inte svårt. Var försiktig med dina tak!

    SvaraRadera
  12. Oj så mycket snö! Lite besvärligt när den är så där blöt och tung, man blir orolig för att det ska bli för tungt! Här töar det, och jag är inte ledsen... /Katarina

    SvaraRadera
  13. Här har det töat så det är slaskigt och blött...och mycket halt! Otroligt hur mycket snön har sjunkit ihop på bara en dag!
    Ha en fin kväll!
    Kram

    SvaraRadera
  14. Här töar det idag - tjoho! Förra vintern lärde vi oss att skotta tak den hårda vägen; hela vårt stora vedskjul kollapsade! Detta har vi nu eldat upp också....

    Kram,
    Stina

    SvaraRadera
  15. Här har också varit plusgrader efter några dagars rejält snöande, så jag tog det säkra före det osäkra och skickade upp gubben på taken för att skotta lite :).
    Det som var så fint ute...nu är det slask och fult.

    SvaraRadera
  16. Hej!
    Här har det töat och alla snötyngda granar är ett minne blott tills vidare.
    Men det har onekligen varit vackert med snöklädd skog sedan december - rena julkortet :)
    Ha en fin vecka!
    Kram /Bea

    SvaraRadera
  17. Ja, i dag har snøen blitt tung her også. Alltid spennende med hekkene og mine kjære busker etter et slikt vær.

    SvaraRadera
  18. Ja, hua bua..... säger jag bara... Här har skottats, och skottats, och skottats.... det tar liksom aldrig slut......

    Jag skottade av 50 cm från växthustaket härmodagen..... Nu tänker jag be till vädergudarna på mina bara knän om ett stopp.......... ;-) Det värsta är att plusgrader en dag eller två gör ju knappast någon skillnad.......

    Hoppas du får en fin vecka!
    Kram Charlotte

    SvaraRadera
  19. Och här regnar det och regnar och stormar och är isgata överallt ute.
    Vackra bilder.
    Agneta kram

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62