17 januari 2011

Vinter sådd

Några bilder av frösådda sorter som står ute under snön.

Hosta Revolution
Gentiana asclepiadea "Alba"
Primula zambalensis
Thalictrum delavayi "Album"

Hoppas på att det blir några plantor av dessa fröer.
Det känns lätt att bara ställa ut krukorna i snön och täcka dem.
Primulan har jag i uterummet för den är ljusgroende och jag täcker inte den krukan , utan den får stå kallt.

Gå gärna in och rösta på de frostiga bilderna hos Moseplassen.
Klicka på bilden uppe till höger.
Jag deltar med King of Hearts


Ha det gott
Kramen/Gunilla

17 kommentarer :

  1. Spännande med sådder under vinter-duk!Hoppas du får många groddar av de söta blommorna.
    Kram /Bea

    SvaraRadera
  2. Spännande och se vad som göms i snö...nu har jag varit inne och röstat på dig, hoppas du går vidare och vinner :)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Fröerna har det sökert bra under snön....
    Nu ska jag gå och rösta ;)
    Lycka till...

    SvaraRadera
  4. Så härligt att se så många vackra bilder på växter o blommor nu när snön täcker allt !
    Längtar till våren !
    Ha en fin dag ! Kram , Helen

    SvaraRadera
  5. Bra val av växter hoppas de vill ta sig väl.
    Annika

    SvaraRadera
  6. Och jag visste inte ens, att man kunde så och ställa ut i snön...
    Det är tur att man har bloggen, så att man kan lära sig något nytt!
    Ha en fin vecka, kram, Monica

    SvaraRadera
  7. Det ska bli spännande att se vad som kommer upp!
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  8. Det skall bli kul att se hur det blir, jag kan inte sånt men hoppas att jag kan lära mig lite nu!
    Fina sorter!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  9. Lycka till!
    Hoppas att alla tar sig!
    Linda

    SvaraRadera
  10. Jeg har stemt på ditt vakre bilde:) Spennende og se hvordan plantene kommer under snøen:)

    SvaraRadera
  11. Ha en fin vecka.
    kram
    Hanna

    SvaraRadera
  12. Tror nog att fröerna trivs bra där under snön.
    Kram:)

    SvaraRadera
  13. Så spännande med nya sådder. Hoppas att det blir riktigt fina plantor så småningom.
    Ha en fin kväll.
    Kramis

    SvaraRadera
  14. Hoppas det gror under snön. Fint med vitt!

    Hälsningar
    Ingela

    SvaraRadera
  15. Du lyckas säkert för blommor är väl din "gren"?

    SvaraRadera
  16. Det är såå kul med sådder! Det är dessutom superspännande... vad gror, vad gror inte, när, hur många...... :=)
    Lycka till med sådderna!

    SvaraRadera
  17. Vilka vackra växter, som väntar på att få komma upp ur jorden, när det blir lite mer sol och värme! Spännande!
    Jag har också Photoshop Elements 7. Jag använder magnetlasso, när jag klipper ut blommor och markerar runt om det jag vill ha med. Sedan går jag in på 'markering' och väljer 'omvänt', så får jag en markering i kanten av fotot också. Sedan är det bara att 'klippa ut' så är den klar.
    Ha det gott!
    Christina

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62