13 februari 2011

Alla Hjärtans dag


Bilden är tagen på senhösten, efter den första frosten.

Edelweiss. Leontopodium alpinum.
Den högalpina formen är det sällan man ser, den Edelweiss som oftast säljs i plantskolorna är vanligen en stäppväxt från Asien.
Den riktiga L.Alpinum är endast 15 cm hög.

***
Så den växt jag har är inte den riktiga, men vad gör väl det.
Den är ju fin iallafall fast blomstänglarna blir höga.

***
Önskar alla trevliga bloggvänner en riktigt fin

Alla Hjärtans Dag.

***

Kram/Gunilla





24 kommentarer :

  1. Tack Gunilla!
    Och tack detsamma till dig!
    Kram V.

    SvaraRadera
  2. Edelweiss, den har jag också, fast nu undrar jag vad det är jag har. Det får jag studera i sommar.
    Önskar dig också en fin alla hjärtans dag i morgon.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Trevlig Alla Hjärtans dag till dig oxå!O grattis till priset....
    Kram från mig!

    SvaraRadera
  4. Min pappa hade edelweiss i stenpartiet, jag hade köpt frö i Schweiz till honom, så de var låga.
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  5. Vilken fin Alla hjärtans dag blomma.

    Ha en fin Alla hjärtans dag :)

    SvaraRadera
  6. Edelweiss er flott:) God Valentinesdag til deg også:)

    SvaraRadera
  7. Fin bild! Låter spännande med Edelweiss!
    Ha det gott!
    Kram Margot

    SvaraRadera
  8. Men du den där har jag glömt bort.
    Har för längesedan önskat mig en sådan. I den nya trädgården tror jag att den skulle trivas.
    Ha en bra hjärtedag.
    Grattis till vinsten.
    Mejla din adress ifall jag inte har den kvar.
    Kram
    annika

    SvaraRadera
  9. ja fin är den oberoende om det är den äkta eller inte!
    trevlig vändag till dig åxå, gunilla!
    susanne

    SvaraRadera
  10. Tack detsamma och din Edelweiss är helt underbar !
    Kram

    SvaraRadera
  11. Edelweiss är för alltid förknippad med filmen sound of music som var den första film jag såg på bio .Har aldrig sett blomman nu fick jag se den,ha en bra vändag imorgon Nette

    SvaraRadera
  12. Edelweiss har jag haft här, men det var ingen större hit... tyvärr!
    Önskar också dig en fin alla hjärtans dag!
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  13. Så vacker!
    Tack för hälsningen.
    Ha en fin Alla ♥♥-dag
    Kram

    SvaraRadera
  14. När jag hör Edelweiss tänker jag på Sound of music.
    Trevlig Alla Hjärtans Dag!

    SvaraRadera
  15. Edelweiss, underbar blomma! Jag önskar dig en fortsatt skön Alla Hjärtans Dag!
    Kramar
    Christina

    SvaraRadera
  16. Tycker att Edelweiss är ett så vackert namn.
    Ha en skön måndag!
    Camilla

    SvaraRadera
  17. Önskar dej en fin "alla hjärtans kväll".
    Du har alltid så fina bilder.
    Kram Birgit

    SvaraRadera
  18. Detsamma till dig min vän!
    Kram /Bea

    SvaraRadera
  19. Fin är den ändå!!!!

    Önskar dig en fin alla hjärtans dag!!!!

    Våra katter är ragdolls.

    Kram
    Charlotte

    SvaraRadera
  20. Roligt att du vill vara med och tävla! Lycka till!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  21. Vill ge dej hjärtekram också. Det kan behövas i kylan.
    Kramar Birgitta

    SvaraRadera
  22. Underbart vackert foto du bjuder Gunilla! Nu får jag önska dig en härlig dagen efter alla hjärtans dag.

    Tack för en värmande kommentar på mitt inlägg.

    Kram till dig! Du som väver kanske har du någon reflektion och konkret tips om du kollar på mina förra inlägg ???

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62