11 februari 2011

Blooming Friday--Blommig Fredag

Temat idag i Blommig Fredag är Vinter, Winter .

Så denna bild på ett användbart fortskaffningsmedel i vintertid är Sparken.
Så den får symbolisera vintern . 
Snön kom ju rätt så tidigt denna vinter så den har kunnat användas flitigt.

***
Gå in till Katarina och se på flera deltagares tolkning av Vinter.

***
Vi har minus 19 grader idag.

Jag vill önska er alla trevliga bloggvänner
en skön och mysig helg.

*****

Tack alla för era fina kommentarer.

*****

Ha det Gott


Kramen/Gunilla

53 kommentarer :

  1. En spark är bra att använda för att ta sig fram. Minns hur roligt det var att åka spark när jag var liten.
    Trevlig Helg!

    SvaraRadera
  2. 19 minus!!!! Ja kära hjärtanes!

    SvaraRadera
  3. Här är det minus 24 grader så kallt som bara den!!Man sticker inte ut på någon sparktur idag:)
    Kram och en trevlig helg!

    SvaraRadera
  4. Så fint med sparken. Jag hade lyckan att få tag på en spark oen den är ett minne blott då mannen backade över den :(
    Ha en fin helg.
    Kram Pella

    SvaraRadera
  5. Hua då, vad kallt ni har! Här känner man sig riktigt insnöad i dag ....
    Tjingeling

    SvaraRadera
  6. Fy, vad kallt ni har!!! Brrrr.... Men en superfin bild på sparken! En sån bild som gör att man faktiskt kan längta efter vinter, lite:)
    Kram och ha en vilsam helg,
    Charlotta

    SvaraRadera
  7. Dem findes der vist ikke mange af i Danmark, men vi er jo heller ikke. som I, garanteret sne hvert år. I år kunne jeg nu godt have brugt en.

    Ha´en god fredag
    Birgitte

    SvaraRadera
  8. Oerhörd vacker bild!/Anja

    SvaraRadera
  9. Beautiful winter-photo !!!
    Thank you, have a nice weekend, too !
    Greetings

    SvaraRadera
  10. Vilken roligt bild, den tyckte jag om. Även om sparken är bra så ser den inte ut att ha varit använd på ett tag..... eller så har det bara kommit mycket snö på en gång.....

    Ha en bra helg,
    Kerstin

    SvaraRadera
  11. En fin bild på något jag verkligen saknar!
    Ha en bra helg!
    Ylva

    SvaraRadera
  12. En spark! så fin :) och det fortskaffningsmedlet är nog det bästa i det väglag vi haft i år :) Det är nästan så jag borde införskaffa mig en för här är ju isgata igen :)

    Ha en skön fredag :)

    SvaraRadera
  13. Åh, it´s a KICK som de sa i Sällskapsresan! Vilken fin bild, åka spark på isen på Vänern var något jag gjorde ofta som barn när jag var med pappa ute och isfiskade, saknar de soliga dagarna på vita vidder.
    Ha en fin helg
    Lisa/Lisas trädgård

    SvaraRadera
  14. En spark är ovärderlig! Annars hade jag inte fått hem barnen från skolan vissa dagar denna vintern. kram Sophia

    SvaraRadera
  15. Såååå fiiin vinterbild du presenterar!
    Och varken kyla eller snö i Skåneland...Än så länge...
    Ha en fortsatt skön fredag&trevlig helg!
    hälsn
    AnnA

    SvaraRadera
  16. Ja, nu är det stora skillnader i vårt land! Här har vi 6 plusgrader och absolut snöfritt!
    Ha en fin fredag, kram, Monica

    SvaraRadera
  17. Här vaknade vi till snökaos. Såg inga sparkstöttingar under morgonpromenaden, däremot en massa översnöade cyklar...
    Ha det gott!/Laila

    SvaraRadera
  18. Din bild andas verkligen vinter!
    Har aldrig provat att "sparka", men skulle vara kul att testa!

    Ha en fortsatt trevlig fredag
    //Annica

    SvaraRadera
  19. En spark det är toppen att ha.
    Det låter inte klokt men jag har letat spark här i Stockholm sedan årskiftet och handlarna ser ut som jag driver med dom när jag säger att jag vill köpa en spark.
    Har ännu inte hittat någon.
    Kramar:)

    SvaraRadera
  20. Fin bild!Hade ju passat på temat glömd i snö tror jag det var.
    Kram från mig!

    SvaraRadera
  21. That scene looked very coldddd but what a lovely photo Gunilla! Happy weekend!

    SvaraRadera
  22. Vilken fin vinterbild! Oj vad kallt du har det!
    Ha en skön helg!

    SvaraRadera
  23. Spark har jag inte åkt sen jag var liten :) mamma och pappa är ofta ute och åker på sina grusvägar :) vilken härlig bild Kram Suss

    SvaraRadera
  24. bra med spark,trevlig helg Nette

    SvaraRadera
  25. Härlig bild! Oj så kallt, här har vi "bara" 8 minusgrader bland snömassorna:)När jag var liten åkte vi alltid spark på vintrarna, tror inte jag sett någon sedan jag flyttade hit till Sverige!
    Ha en fin helg!
    Kram Margot

    SvaraRadera
  26. Can't imagine how cold that can be!! Your picture's a perfect symbol of that kind of weather. Hope your warmer days come soon!

    SvaraRadera
  27. I do not envy you your -19. I think your picture describes your situation very well.
    Have a good weekend.

    SvaraRadera
  28. Vacker bild på sparken jag ser att boken har kommit till hjälp.

    SvaraRadera
  29. Ja, sparken är ovärdelig på vintern. Jag använder min flitigt! Varje dag tar den mig till arbetet,tryggt och snabbt :)
    Ha en fin helg/Stina

    SvaraRadera
  30. Sparken var en bra symbol för nuläget för oj vad snö det kommit! Våren kommer men vi får nog ha tålamod, trevlig helg!

    SvaraRadera
  31. Huff og huff det er kaldt det.
    Her er det 5 minus, det er jammen kaldt nok for meg:)
    Vi fyrer på peisen og koser oss:)
    Klem Hanne

    SvaraRadera
  32. -19! Ojojoj! Härligt vintrig bild!
    Kram,
    Anna-Karin

    SvaraRadera
  33. Vacker vinterbild!
    Man borde införskaffa sig en spark nu när vi har så fin vinter.
    Ett bra färdmedel och ett bra motions redskap.

    Trevlig Helg

    SvaraRadera
  34. En spark skulle man ha, det verkar vara ett utmärkt fortskaffningsmedel! Ha en fin helg!

    SvaraRadera
  35. Underbar vinterbild Gunilla! Låter alldeles för kallt hos dig...burr
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  36. Hei! Nå er det visst kjempelenge siden jeg var her inne?!! Så artig å se bildet av sparken! Det er et godt fremkomstmiddel, selv om jeg ikke har noen selv.. :)

    Mange nydelige bilder av blomstene nedover her!!

    Ønsker deg en god helg, klem fra meg! :)

    SvaraRadera
  37. Har inte åkt spark på eviiigheter. Den är ett bra fortskaffningsmedel - om den inte är insnöad, eller om gatorna blivit sandade.
    Ha det gott!
    /Ruben

    SvaraRadera
  38. vilken mysig bild! Har inte åkt spark sedan jag var barn - och då tyckte jag det var jättekul!

    SvaraRadera
  39. Heisann!

    Ååååå jeg minnes 'gode, gamle dager' med spark. Det har jeg ikke hatt på lenge, men kunne godt ha hatt brukt for en i vinter. Flott bidrag.
    Her var det 15 i morges, minus. Nå er det fem pluss!

    Ømnsker deg go' hælj ;:OD)

    SvaraRadera
  40. Hej du, vad mycket snö det kommit här hos mig. Skulle jag ha en sparkstötting vilket jag inte har här i storstan så skulle den vara väl använd!!!! Ha en fin helg/Gela

    SvaraRadera
  41. Nostalgi! Har inte åkt spark sedan början av 70-talet. Snyggt parkerad i drivan - precis så minns jag att det var. :D

    SvaraRadera
  42. Spark är ju så bra och användlig. Dessvärre ( eller kanske inte..) så strör dom så fort på vägarna här att man inte kommer fram..
    Snön har vi men brrrr, den kylan har vi sluppit dom sista veckorna.

    SvaraRadera
  43. En spark har jag tänkt på, det hade varit bra att ha en när man skall på halk promenad till postlådan. :) Men idag har jag köpt mig broddar.
    Ha en fin helg,
    kram

    SvaraRadera
  44. Längesen jag åkte sparkstötting, går inte i stan.
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  45. Ah it's so cold where you are! The snow is beautiful though.

    SvaraRadera
  46. Nu har det blivit ännu kallare här i norr. Hos oss i Norrbotten har vi nu -30 grader kallt. Inte ens katterna vill gå ut.
    Ha en bra dag / Hans

    SvaraRadera
  47. Åh, vad roligt det är att åka spark! Tyvärr är det nästan ogörligt när man bor i en stad där de sandar åtminstone bitvis.
    Hoppas solen värmer lite uppe hos dig också!
    Ha en skön söndag!
    Kram Ninni

    SvaraRadera
  48. Tack för att du tog dig tid att titta in hos mig och lämna en kommentar jag blir så glad.

    SvaraRadera
  49. En härlig vinter bild du bjuder på//Britt

    SvaraRadera
  50. Hej Gunilla!
    Underbar vinterbild!
    Sparken får vila, det är -28º, brrr!

    SvaraRadera
  51. Underbar bild. Allt göms inte i snö :-)
    Ha det gott
    Birgitta

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62