25 februari 2011

Blooming Friday--Blommig Fredag

Corydalis nobilis.
Sibirisk Nunneört.

Amelanchier spicata
Häggmispel

Epimedium x rubrum
Bladen av röd Sockblomma sticker upp ur snön.
Den har det nog lite kallt men klarar sig fint till våren när jag klipper bort alla bladen. Då kommer det fina nya blad och massor med röda små blommor.

*****
Veckans tema hos Katarina . Blommig Fredag är "En gnutta grönt"
A Pinch of green

Gå in och kika på en gnutta grönt hos Katarina


*****
Jag önskar alla en riktigt trevlig helg och jag hoppas att vi snart får njuta av en gnutta grönt.

*****
Tack för alla underbara kommentarer det värmer verkligen.

*****

Kramen/Gunilla


48 kommentarer :

  1. Hej!
    Det är mycket vårlängtan på alla bloggarna runtom nu!
    Kanske den ihärdiga vintern spelar oss ett spratt :)
    Hoppfullt med våren du visar!
    Ha ett fint veckoslut! /Bea

    SvaraRadera
  2. Inget är som längtans tider....minsta lilla får oss att gå i taket ;)))
    Ha en bra helg ;)

    SvaraRadera
  3. Hej Gunilla! Vad söt den var den där nunneörten. Min favoritfärg är limegrönt så växter med en gnutta lime ligger bra till;-)
    Ha en fin helg. /Anette

    SvaraRadera
  4. Åh ja, visst längtar man till vår nu! Det har varit en så lång vinter ... Fina bilder, en känsla av vår!

    SvaraRadera
  5. Vilken tjusig bild på nunneörten!

    Ang din fråga: De där knopparna är från Indiska (för några år sedan)./Anja

    SvaraRadera
  6. Heia, er innom for å ønske deg en superfin helg. Nyt den. Hilsen Helen

    SvaraRadera
  7. Din sibiriska nunneört är så vacker!

    Kram Anna Vattenkanna

    SvaraRadera
  8. Skönt att vi går mot rätt årstid det tar lite tid till men snart kan vi börja att skåda lite grönt, skönt//Britt

    SvaraRadera
  9. Jag älskar nunneört. Den är så vacker. Men den är lite svår att få att trivas.
    Trevlig Helg!

    SvaraRadera
  10. ja vårlängtan är stor nu och suget efter att få se nått grönt är stort:)
    Ha en underbar dag!!

    SvaraRadera
  11. Härliga bilder, så fin corydalis, passar så bra till temat !
    Ha en skön helg
    Lisa/Lisas trädgård

    SvaraRadera
  12. Är häggmispelbilden nytagen? I så fall har ju våren kommit väldigt långt uppe hos er! Ibland får jag för mig att vi nog har mer norrlandsklimat än ni!
    Ha det gott!/Laila

    SvaraRadera
  13. Jättefina bilder du visar! Alla längtar efter våren och det är en härlig tid vi har framför oss nu.
    Ha en bra helg!
    Ylva

    SvaraRadera
  14. Vår - Ja
    Nu
    Idag är det mildare, bara -4C. Inte illa.
    En fin helg önskar jag dig
    Kram

    SvaraRadera
  15. Flotte bilder:) Når jeg ser at du viser blåveisknupper blir jeg litt misunnelig. Snøen ligger fremdeles tung her.

    SvaraRadera
  16. Jag har en gul sockblomma, som jag passade på att klippa ner när vi hade barmark! Och idag är det faktiskt litet över nollstrecket här!
    Ha en fin helg, kram, Monica

    SvaraRadera
  17. Så fin Nunneörten är! Nu är vårlängtan stor hos oss alla nu när temperaturen börjar närma sig nollstrecket får man lite förnyat hopp:)
    Ha en fin helg!
    Kram

    SvaraRadera
  18. Nu får gärna de små gnuttarna av grönt bli stora, stora fält snart. Jag längtra dit. Nå´n annan??
    En jätteskön helg önskar Eva Linnea

    SvaraRadera
  19. Ja man njuter av den minsta lilla bit av grönt just nu.. tittade i mina arkiv i morse och förra året blommade snödroppar och de tidigaste krokusarna om en månad exakt.. så det är inte sååå långt kvar.. *ler*.. ha en härlig helg.. MOnica

    SvaraRadera
  20. Vilken fin nunneört!! Man har sett flera riktigt vackra blommor med grönt i idag! En fin blomfärg!
    Ha det gott!
    /Ruben

    SvaraRadera
  21. The Corydallis is very pretty. I think white and green go very well together.
    Have a good weekend.

    SvaraRadera
  22. Nunneört har jag aldrig hört talas om men den ser jätte fin ut. man längtar bara mer och mer efter vår :) kram Suss

    SvaraRadera
  23. Vilken fin liten nunneört! Längtan efter vår blir starkare och starkare! Nu vill vi inte ha mer sträng kyla utan hoppas på varmare väder!
    Ha en riktigt go' helg!

    SvaraRadera
  24. Ja, visst är det LÄNGTAN nu!
    Ha en härlig helg,
    Charlotta

    SvaraRadera
  25. Sockblomma, underbara sötnos, snart kommer hon fram. Vi får njuta det vi kan fram tills dess :)

    SvaraRadera
  26. Jaaa, visst är sockblommans gracila blommor underbara :-)))
    Nu är verkligen längtans tider - men snart, snart kommer våren.
    Trevlig helg
    Birgitta

    SvaraRadera
  27. Härliga bilder till temat!
    Ha en fin helg!

    SvaraRadera
  28. Jag åker söderut ikväll och hoppas att få lite vårkänning, skickar hem ett smakprov i så fall.

    SvaraRadera
  29. Hej!
    Tack för dina snälla ord om min spaljé. Vilken fin blogg du har!
    Trevlig helg! Anna

    SvaraRadera
  30. I see Spring came early in your garden, lovely blooms to show us today. Have a happy weekend!

    SvaraRadera
  31. Hej Gunilla!
    Vad fin Nunneörten är, den lägger jag till på min 'vill ha lista'!
    Ja..äntligen har kylan släppt värsta greppet om oss, -6 grader idag,härligt, men snålblåsten var värre i Umeå som jag besökte i eftermiddags,huva
    Ha en fin helg/Stina

    SvaraRadera
  32. http://vindsromantik.blogspot.com/

    Här kan man stanna länge, underbart med fågelsång, och blommorna.
    I dag har vi -5, nu först kan jag förstå att det blir vår, efter månader med -30.

    Kram Maggan

    SvaraRadera
  33. å vad härligt det ser ut. Hoppas det blir verkligt snart.

    SvaraRadera
  34. Fin tolkning:)
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  35. Ja, nu längtar vi efter att få njuta av grönt utomhus! Hoppas du får en trevlig helg!

    SvaraRadera
  36. Åh.. fina, gröna blilder. Vilken söt nunneört! Den blev jag genast kär i :) Frösådd? eller var hittar man den plantan?
    Ha en skön helg :)

    SvaraRadera
  37. Hej!
    Tack för kommentaren till min nystartade blogg!
    Ja vi skall väll inte klaga på vintern som bor så här långt söderut:-))

    Men nu tycker till ock med vi att det börjar bli segt.....kyla o snö
    usch!

    Häggmispeln är vacker,verklgen en vårens budbärare!

    Ha en trevlig helg!
    Ps Hummern smakade jättegott;-))

    SvaraRadera
  38. Ah vilken söt liten Nunneört, de är alldeles för underskattade tycker jag.

    Trevlig helg / Tyra

    SvaraRadera
  39. O vad fina bilder du visar idag :-)
    Häggmispelns alla stadier jag gillar verkligen den!!!O nunneört åh den är så söt.Har den vita men av den rosa finns hos mig mängder :-)
    KRAM från mig!

    SvaraRadera
  40. Härliga bilder!
    Ojoj vad vi längtar efter våren. Men idag känns det som om den är på väg till oss. +4 och det slaskar fast solen gömt sig bakom grå moln. Lite skillnad mot de -24 vi hade i onsdags.
    Hoppas du får en fortsatt skön helg!
    Kram Ninni

    SvaraRadera
  41. Ha en fortsatt fin helg.
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  42. Ja nu längtar vi till våren när det blir mera grönt...
    härliga bilder du visar!

    SvaraRadera
  43. Sibirisk nunneört var fin. Vitt och grönt är allt bra snyggt.
    Kram

    SvaraRadera
  44. Hej Gunilla!
    Härliga bilder och spännande växter du valt till veckans tema!
    Passar helt perfekt!
    Önskar dig en trevlig helg!

    SvaraRadera
  45. Den sibiriska nunneörten är en ny bekantskap för mig. Jättefin!

    SvaraRadera
  46. Heisann!

    Jammen har vi noe å glede oss til ;:OD)

    SvaraRadera
  47. Vilka vackra bilder! Tänk så skönt det blir om några månader när vi kan njuta 'live'!
    Ha en bra vecka!

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62