2 februari 2011

Jag älskar solen



Idag har vi plus 3 grader och det tööööööööööööar.

       Ett trixande i Photoredigeraren av en bild som jag tog igår på morgonen. Solen har börjat stiga upp bland tallarna.



Nu börjar våren närma sig för nu har vi ju gått in i Februari månad. 
Solen känns att den värmer för det töar från taken och tempen stiger. Fåglarna kvittrar och allt känns mycket lättare.

Nu spritter det i benen och allt är bara plus.:o)

Ha det gott och gå ut och njut av det fina vädret. (Om ni har det.)

Kramen/Gunilla

Har du sett att jag tagit bort snöflingorna och snögubben från bloggen. Nu är det ingen återvändo.
Jag lääääääääängtar till VÅREN.

16 kommentarer :

  1. Har precis kommit hem från en promenad i solskenet. Härligt vårväder ute även om det blåser kallt. Men +3,5, ljuvligt
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Solen är härlig men det allra bästa är ändå att se all snö som smälter undan. :)

    Ha det gott,
    Kerstin

    SvaraRadera
  3. Jeg elsker solen ogsa, her i Skottland! I dag har vi 11 grad!

    SvaraRadera
  4. Ingenting er bedre en tøvær. Høre lydene som forandrer seg, og kjenne sola varme litt.

    SvaraRadera
  5. Ja, här har vi ingen sol men tögrader och det är skönt! Hoppas, att det håller sig, så att alla smutsiga snöhögar och alla isfläckar kunde försvinna!
    Nu väntar en härlig tid!
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  6. Visst e SOLEN härlig......
    Nu längtar man till sol å värme.....
    ha det gott
    Håkan

    SvaraRadera
  7. Jag delar Er längtan till våren, det känns toppen att mörka januari är förbi. Här i Brännberg är det ikväll "bara" - 8 grader.
    Jag har en känsla av att vintern inte har varit lika svår för en vinterhatare som mig denna kalla vinter då jag har upptäckt en värld full av trädgårdsbloggar som har sommarens blomster i färskt minne.
    Ha en bra kväll, häls. / Hans

    SvaraRadera
  8. Hej igen Gunilla!
    Såg att du varit inne hos Monika på Tjernhus och kommenterat och ville ha receptet på grötbullarna. Om du tittar in hos henne igen så har hon lagt ut receptet på grötbullarna nu. Hon fick min tillåtelse till det.
    Kram Anne-Lie!

    SvaraRadera
  9. Samma väder här på andra sidan viken ,skönt Nette

    SvaraRadera
  10. Fina bilder.
    Ha en mysig onsdagskväll.
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  11. Ja även Jag har haft lite Vårkänslor i dag :)

    Så härligt!

    Kram!

    SvaraRadera
  12. HÄRLIGT! Det kommer en vår till oss med, men lite senare bara :)
    Kram /Bea

    SvaraRadera
  13. Ja visst är våren på G nu!Äntligen står nästan inte ut med denna snö...Vill ha grönt nu o det i massor!
    Kram från mig!

    SvaraRadera
  14. Jaaaa, solen är finfin nu... man liksom törstar efter ljus och värme.... Skönt väder även hos mig och det töar i rasande takt just nu.

    Vilken klok iakttagelse om att man troligtvis kan använda något superlim för att fästa en knopp... Har lagt till det nu i inlägget :-))

    Många kramar
    Charlotte

    SvaraRadera
  15. Har du sol! Det har då verkligen varit en bristvara hos mig hela långa vintern. Idag såg den ut att kunna titta fram men ångrade sig tydligen för nu är dt lika grå himmel som tidigare. Uppiggande är det dock att vi är inne i Februari =)

    SvaraRadera
  16. Visst är det vår. NÄSTAN! För jag tror inte Kong Vinter har tänkt ge sig ännu nej...
    Men just idag skiner solen. Efter en natt med regn, regn och åter regn.
    Halt och otäckt ute är det med.
    Men det droppar från tak, snön smälter och man känner sig lättare på nått vis.
    Härlig bild på solen mellan tallarna.

    Ha en skön dag du med.
    Kram Synnöve.

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62