27 februari 2011

Lägesrapport.

Så här såg det ut igår hos mig.
Plus 1 grad och blåst.
Enligt mätningar så har vi ca 60 cm snödjup
Tjäldjupet är 10 cm.
***



Vi håller på att varmbona uterummet och har då
använt fogskum för att täta där isolering inte går att lägga.
Det sväller och stelnar efter ett tag.
Denna roliga "skulptur" bildades när massan trycktes upp
och stelnade. Ca 25 cm hög är den.

***

Ha en riktigt fin fortsättning på helgen.
Tusen tack för alla era kommentarer, utan dom stannar bloggen.
***
Kram/Gunilla

16 kommentarer :

  1. Tänkte först om du börjat ägna dig åt att göra skulpturer,häftig bild ,kram Nette

    SvaraRadera
  2. Häftig skulptur ni fick till och snygg färg på den.
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Oj, så mycket snö...men din skulptur var ju urtjusig!

    Kram Anna Vattenkanna

    SvaraRadera
  4. Brr det låter kallt! Och så mycket snö!
    Men jag har inte sett Norrskenets trädgård i Vårteckensutmaningen!!! Du, med din underbara trädgård borde ju absolut vara med! Det är ju min dotter Viveka på Humlebacken, som har dragit igång det!
    Rolig skulptur!
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  5. Hej Monica!
    Vilken häftig skulpur det blev av fogskummet :=)
    Du undrade ang. frösådd av olika sorter av Meconopsis...
    Har du växtbelysning och svala utrymmen kan du fröså nu. Jag har min sådd i garaget där tempen pendlar mellan ca. +10º-+15º.
    Det gror på ca. 1m. i den tempen. Meconopsis mår bra av svala nätter och varmare dagar. Värmen får dom av lysrören.
    Du kan titta på min blogg under rubriken frösådder - Meconopsis ifall du har tid och lust.
    Önskar dig en härlig avslutning på helgen!

    SvaraRadera
  6. Ja ha ha det lever sitt eget liv det där skummet.Här hemma har jag sånt gult i skafferiet efter att ha tätat ett mushål...
    Vi har massor av snö oxå fy sjutton det räcker nu!!!
    Ha det bra!
    KRAM från mig!

    SvaraRadera
  7. Den påminner lite om Monolitten här i Oslo. Har du sett den, Vigelands höga pelare med människokroppar?

    SvaraRadera
  8. Så mycket snö ni har.
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  9. Så läcker skulptur du fick till med fogskummet.
    Ja vi har också snö kvar ca 30cm skulle jag tro.
    Kramar:)

    SvaraRadera
  10. Hej! Roligt att du vill vara med och fira hos mej. Vi har också mycket snö. Maken var ute i skogen idag och han uppskattade snödjupet till ca 80 cm. Så nog tar det tid innan det försvinner. Väntar på vår och värme nu.
    Rolig skulptur.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  11. Masse snø hos deg også kan jeg se!
    Så flott en skulptur! :)

    Klem fra meg! :)

    SvaraRadera
  12. Här har det töat hela helgen - YES!!! Kul skulptur........

    Även om det är svårt att tro det så är våren på gång. Hoppas bara att den inte blir så kall som förra året. Någon gång skulle den ju kunna få vara tidig och varm...... eller hur!!! Man tycker ju att det borde finnas en rättvisefaktor :-)

    Ha en fin vecka!
    Kram
    Charlotte

    SvaraRadera
  13. Vilken tur du har som har snö som skyddar dina växter.
    Här är allt brunt och trist men i veckan blir det +grader hela veckan sägs det.
    Ha det gott
    Annika

    SvaraRadera
  14. Trodde det var någon kinesisk skulptur i jade. Snygg var den i alla fall:)
    Ha en trevlig vecka, får hoppas plusgraderna fortsätter!!
    CAmilla

    SvaraRadera
  15. Hej Gunilla! Blev väldigt fascinerad av fogskumsskulpturen! Håller på med ett projekt i skolan där jag tänkte använda fogskum och hade behövt ett fogskum som bildar en relativt blank och slät yta. Bå din bild ser det ut som att det blev det. Jag undrar därför, vilket märke på fogskummet du använde? Kommer du ihåg vad märket heter och var du köpt det? Hade varit väldigt snällt! mig kan du nå på mail;

    andy_87nudetrimmar@hotmail.com

    Vänliga Hälsningar

    Andreas

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62