20 februari 2011

Längtan

Jag förstår inte riktigt varför jag skall sitta och bläddra i mapparna från ifjol sommar när jag längtar så otroligt efter vår och sommar.
Längtan blir ju bara ännu större.

Här är en bild som är tagen i Juli och allt står i full blom.
********************************************
Men när längtan är som störst så kommer målet bara närmare.
Men ibland går det i snigelfart.
********************************************
8 dagar till så är det Mars månad och förhoppningsvis så får vi känna av att solen börjar värma.
Här har vi minus 9 grader idag så kylan känns inte så påtaglig som den senaste tiden vi har haft ner till minus 30 grader.
*********************************************
Nu skall jag fortsätta att drömma mig bort i bildarkivet.
*********************************************

Ha en riktigt fin fortsättning på helgen och en br start på den kommande veckan.
Tack för alla goa kommentarer det blir jag så glad för och det värmer gott.
Kramen/Gunilla

17 kommentarer :

  1. Här har vi kallt i dag också, men soligt och fint.
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  2. Tror det är tur vi har korten att GOTTA OSS I, när nu längtan är så svår
    KRam Ninne

    SvaraRadera
  3. Så grönt och frodigt du visar! Även här i södraste Skåne har vi det kallt - minus 7 i morse. Snön är borta sedan några veckor så växterna far illa nu. Mina hjärtbergenior ligger platta och mörkbrungröna tätt till marken - och de tidiga vårlökarna har liksom krymt ihop och bara står där och undrar vad det var som hände egentligen...

    Håll ut!

    Kram Anna Vattenkanna

    SvaraRadera
  4. Vilken vacker trädgård :) inte konstigt man längtar till sommar :) Kram Suss

    SvaraRadera
  5. Nu har vi bara -7 grader men det vita kommer ner,skön söndag ,Nette

    SvaraRadera
  6. Det är underbart att man kan sitta och titta på bilderna och njuta och det är så trevligt att ha något så fint att se fram emot som våren och sommaren.
    Härliga bilder, kram
    Agneta

    SvaraRadera
  7. Vackert, visst längtar man! Idag känns det inte gott i halsen sonen är helkass... ber en stilla bön... Kommer precis från brädgården där vi införskaffat lite skruvar och muttrar till väven så nu är det ett steg närmre... tack vare dig! Nu ska det "bara" monteras och justeras ;-)

    SvaraRadera
  8. Alltså, din trädgård är SÅÅÅ vacker! Synd att du bor så långt borta, annars hade jag kommit och njutit då och då...
    Just nu har jag "Hamavans äppelkaka" i ugnen och det doftar underbart, så tack för det receptet!
    Dottern och barnbarnen kommer på middag, så det passade bra att göra en sådan idag.
    Här har vi c:a 2 grader kallt och sol idag, men det är kallt i vinden.
    Ha en fin kväll, kram, Monica

    SvaraRadera
  9. Beautiful garden and photo !!!
    I hope the summer come soon !!!

    SvaraRadera
  10. Ja, lengselen råder. De første spirene står i vinduskarmen, så da går det rette veien:)

    SvaraRadera
  11. Nog är det så, att nu börjar man verkligen längta efter sol o värme. När vi gick inne i Stockholm i lördags var det -15. Mellan husen där drog det riktigt kallt.
    I dag hade vi bara -6. Rena värmeböljan.
    en vecka kavar som sagt och vårmånaden börjar....
    Ha det gott, och kämpa på.
    Elisabeth

    SvaraRadera
  12. Snudd på outhärdigt är det nu!!!Ett sätt att härda ut är kanske att drömma sig bort i bilder :-)
    Kram från mig!

    SvaraRadera
  13. ja inte är du ensam med denna längtan inte, denna tid är den träligaste på hela säsongen, man längtar till värma och sol och man ser bara stora snödrivor:) fast snart, snart..

    SvaraRadera
  14. Jag håller med, vintern känns väldigt lååång just nu...helst när vi haft så himla kallt. Då är det svårt att njuta av vintern :/ Men... håll ut snart kommer vårvintern....sen våren... :D
    Ha en fin söndagskväll/Stina

    SvaraRadera
  15. Nydelig hage, nå vil jeg ha vår snart:)
    Klem Hanne

    SvaraRadera
  16. Vad vore livet utan längtan? Tur att den finns och driver oss framåt, speciellt nu när det blåser iskallt och man vill inte ens sticka ut näsan.

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62