6 februari 2011

Vallmo--Papaver.

Papaver radicatum. Fjällvallmo



Papaver orientale"Royal Wedding"

Meconopsis betonicifolia Blå Bergvallmo


Det är bara att välja fyllda eller ofyllda vallmon, allt har frösått sig i rabatten.
Här är jag snabb på att klippa bort frökapslarna och låter bara någon enstaka sitta kvar.


En liten titt i vår trädgård, snart så är vi där.:o)

Jätte stort Tack för alla kommentarer det gläder mig jättemycket.
Ni är fantastiska jag blir så glad.
Alla nya som föjer min blogg , hoppas att ni ska trivas en stund.


Kramen/Gunilla

27 kommentarer :

  1. Vallmo hör till mina favoriter med sina silkespappersliknande blad o vackra färger ,ha det bra Nette

    SvaraRadera
  2. Så många underbara vallmo! Den rosa fyllda ser helt ljuvlig ut!Den sista bilden är så underbar, vilken härlig trädgård du har!!
    Ha en fin söndag!
    Kram Margot

    SvaraRadera
  3. Vallmo är underbara blommor, så mycket variationer och olika sorter det finns. Fina bilder du visar.

    Ha det bra, Kerstin

    SvaraRadera
  4. Nu längtar jag ÄNNU mer till vår och sommar!!! Har iaf beställt lite fröer...

    SvaraRadera
  5. Åh, vad man längtar när man ser alla dina fina bilder på vallmo. Vad många olika du har.
    Kram!

    SvaraRadera
  6. Oj, så mycket vallmo! Det är verkligen favoriter för mig, så underbart vackra. :)
    Tiden går fort så vi är där snart, härligt. :)

    Önskar dig en fin kväll.

    SvaraRadera
  7. Very beautiful! love that Royal Wedding

    SvaraRadera
  8. Fjällvallmon verkar underbar, jag måste försöka hitta en sådan någonstans, eller kanske köpa frön och så själv.
    Hur gör du för att lyckas med Blå Bergvallmon? Jag skulle behöva lite goda råd när det gäller den. Mina blir inte långlivade.

    SvaraRadera
  9. Vallmo - en riktig sommarblomma! Den blå bergvallmon har jag försökt med flera gånger, men aldrig lyckats, tyvärr!
    Söndagskram, Monica

    SvaraRadera
  10. For en fantastisk samling valmuer, nydelige!! Jeg liker valmuer.
    Fjellvalmue har jeg også i hagen, den er veldig søt.

    SvaraRadera
  11. O jag gillar vallmo.Alla utom den dubbla orange som fått fäste hos mig :-( Klipper oxå bort frökapslar i tid så det inte blir för mycke!
    Kram från mig!

    SvaraRadera
  12. Vallmo tycker jag oxå om,men blå har jag aldrig sett förut,den är helt underbar!
    Tag väl hand om dig!
    Kram!
    Märta

    SvaraRadera
  13. Den ena finare än den andra...så härligt att ha så många olika ;)
    Ha det bra ;)

    SvaraRadera
  14. Gillar vallmon:)
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  15. Tack för dina vallmotips du gav mig på min blogg.
    Kanske jag till sist kan lyckas med den Blå bergvallmon.
    Hälsningar Hans

    SvaraRadera
  16. underbara blomsterbilder.
    ha en bra söndags kväll.
    kram
    hanna

    SvaraRadera
  17. Vilka underbara vallmo du har!!! Älskar vallmo.... Även om de blommar kortvarigt är de riktiga favoriter...

    Ja, snart är vi där.... Solen och ljuset är hoppingivande!!!

    Kram
    Charlotte

    SvaraRadera
  18. Åh, vilka underbara vallmon du visar - de är en av mina absoluta favoriter bland blommor! Helst den "vanliga" röda, men ser också många andra fina hos dig!
    Ha en skön dag ... det är snart vår! Tyvärr inte här, bara mera snö kommer :/
    Kram V.

    SvaraRadera
  19. Valmuer er flotte. Mine favoritter er ferskenfarget og lilla fylte og store:)

    SvaraRadera
  20. Åh, vilka underbara vallmos du visar. Den vita liknar en jag har...
    Och så blev jag följare till din blogg...
    En grå avtöad skånsk måndag, och jag besökte en lokal plantskola, och började känna sprittet...Men jag tror ändå inte riktigt på våren än, ens här i Skåne, även om man får drömma när man ser dina vallmobilder.
    Ha en skön vecka!
    hälsn
    AnnA

    SvaraRadera
  21. Så många vackra vallmosorter du har. Den ena har ju en förvillande lik blomma som pion...

    SvaraRadera
  22. Åhhh vilka fina vallmon du visar !! Nu bara måste jag ju ha vallmo i trädgården i sommar ! Det blir till att beställa fler fröer ... bums !
    Ha en trevlig vecka !
    Kram/Isa

    SvaraRadera
  23. Hej Gunilla...
    nej, det är en gammal bild, du kan vara lugn... (ler..)
    fast det är plusgrader och nästan igen snö alls mer :), och inatt har de lovat storm...inte lika skoj....
    Vilka fina bilder du visa...
    kram Malin

    SvaraRadera
  24. Härliga bilder på vallmo! Man kan ju nästan inte vänta till sommaren! Här vräker det ner snö just nu, så det tar en tid ännu...
    Trevlig fortsättning på dagen!

    SvaraRadera
  25. Hej
    Nu drar vi igång årets vårteckensutmaning, hoppas att du vill vara med igen. Gå in på länken och följ instruktionerna. VI har fått lite respons från media, och det kommer säkert att bli många som följer utmaningen i år.
    http://humlebacken.blogg.se/2011/february/varteckensutmaning-2011-startar-den-28-feb.html

    kram

    Viveka på Humlebacken

    SvaraRadera
  26. I dag har jag beställt vallmo frö så jag hoppas att jag får en lika fin blomning som dig till sommaren//Britt

    SvaraRadera
  27. Hej Gunilla,
    Many thanks for your visit to my blog and for your kind words !!
    I am happh to that visit the Greece and you like her.
    I like so much Sweden, i have visit Stocholm,Malmoe,Vaxhlom, Eskiltuna, Sigtuna,and many islands round Stocholm..Sweden is very nice country!!
    I wish you to come soon in Greece again !!!
    Greetings

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62