13 mars 2011

Det gäller att njuta.

En riktig färgklick har orchiden blivit.
Den har fyra stänglar full av blommor.
När blommorna slår ut så sprider sig doften i hela rummet.
En Cambria Hybr.


Idag har vi haft en riktigt fin och solig vårdag.
Plus 3 grader.
Så nu är det utevistelser som gäller, att sitta ute och känna hur solen värmer fast snön fortfarande har ett  ca 60 -70 cm djupt snötäcke.
Det är lycka det.
Och solbrännan får man som bonus.

***

Jag hoppas att du har haft en trevlig dag.
Och att den kommande veckan blir trevlig ochså.

***

Ha det gott
Kram/Gunilla

23 kommentarer :

  1. Oj så vacker blomma du har,jag har inte varit ute idag trots det vackra vädret är rädd för soleksem nu när solen är så stark ,kramis Nette

    SvaraRadera
  2. Vilken vacker blomma!
    Härligt väder även hos oss och solen värmde gott i skyddade lägen.
    Kanske det blir en vår trots allt :)
    Kram /Bea

    SvaraRadera
  3. Jättevacker blomma och som doftar också, vilken lycka !

    Vi väntar på det vackra vårvädret till veckan .. det som visade sig i går men var försvunnen idag igen !

    Ha en trevlig vecka !
    Kram/Isa

    SvaraRadera
  4. Men så fint med en doftande orchidé! Skönt med sol och plus nu!!! Det har det varit hos mig också. I dag har jag varit i växthuset och donat på. Försökt städa och göra i ordning för sådderna. En riktig mysardag!!!!

    Önskar dig en fin vecka!
    Kram
    Charlotte

    SvaraRadera
  5. Vilken härlig färgklick!O doft är ju bonus :-)
    Skönt att kunna vara ute lite grann om dagarna nu!Det behövs känner jag :-)
    KRAM från mig!

    SvaraRadera
  6. Underbar och jag bara njuter......

    SvaraRadera
  7. Vilken fin orchidé! Själv har jag bekymmer med att få Cambrior att blomma om. Har du några bra knep?
    Massor av snö i Fagerdala också, riktigt norrlandsklimat har vi.
    Ha det gott!/Laila

    SvaraRadera
  8. Det var en underbar orkidé. Och att den doftar - ovanligt!

    Ja, här i Malmö är det vår nu på riktigt så trädgårdsarbetet har ÄNTLIGEN börjat.

    Kram Anna Vattenkanna

    SvaraRadera
  9. Snygga blommor, härligt att de doftar också. Hoppas att den blommar länge hos dig.

    SvaraRadera
  10. Vilken orkidé! Och som doftar!
    En sån har jag aldrig haft!
    Och härligt också att våren har kommit till er där uppe!
    Här har det varit plusgrader, men ganska så gråmulet...
    Ha en fin vecka, kram, Monica

    SvaraRadera
  11. Hvilken flott Orchidé!! Og så fargerik! :)

    SvaraRadera
  12. Vilken underbart vacker orkidé. Jag förstår att du vill visa den. :)

    Ha det gott, Kerstin

    SvaraRadera
  13. Så vacker blomma...
    Ha det bra ;)

    SvaraRadera
  14. Härligt med doftande Orchidé, dessutom med flera blommande stängler.

    Du funderade över såddtid av Petunia. Jag frösår den 20/3 varje år, så det är gott om tid fortfarande.
    Petuniorna hinner bli stora och blommar för fullt i växthuset då det är dags för plantering i krukor och lådor.

    SvaraRadera
  15. Det finns väl inget bättre än vårsol?!
    Vilken underbar orkidé du har i ditt fönster, och med doft också!
    Inleder min vecka med en ledig dag efter jobbhelgen så nog blir det trevligt alltid ;))
    Önskar dig detsamma!
    Kram Allis

    SvaraRadera
  16. Vilken underbar orchidée du har, en sagolik blomning.
    Bra idé du fick där med att titta på loppisar om du hittar något gamalt skåp, för den där odlingsvitrinen skulle dom ha ca 7000 kronor för.
    Väl dyrt tyckte jag.
    Kramar:O)

    SvaraRadera
  17. Så underbart vacker orchidén är och härligt att den dessutom doftar! Det är inte så vanligt!
    Här har vi haft soligt och fint idag också, nu börjar jag nästan få lite vårkänslor:)
    Ha det gott!
    Kram Margot

    SvaraRadera
  18. Orkidéer som doftar är väl inte så vanligt. Jag har haft en Camria men jag fick den inte att blomma om.
    Det har lovats fint väder i hela Sverige den kommande veckan.
    Här är all snå så grå, nästan svart. Vill vi ha vitt och fint får vi gå ut på Mälaren och så blir det nog i morgon och lite solbränna skulle inte skada.
    Ha det bra.
    Kram Viola

    SvaraRadera
  19. Ny adress
    http://fotopunktmishalmstad.blogspot.com/
    Maria

    SvaraRadera
  20. Din orkidé ser väldigt exklusiv ut, och visst behöver vi färg nu:)
    Kram

    SvaraRadera
  21. underbar färg på den cambrian! du har verkligen gröna fingrar som får den till blomma sådär yvigt!

    vårsoliga hälsningar
    susanne

    SvaraRadera
  22. hej hej!

    Tack för din kommentar=)
    Vilken underbar djup färg och vacker orchidee.De skönheterna lyfter humöret i väntan på våren.
    Hlsn. från mej!

    SvaraRadera
  23. Heisann!

    Hvilken vakker orkide. Går ikke annet enn å bli gla' av å ha en sånn ... ha go' hælj ;:OD)

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62