31 mars 2011

I väntan på vårvärmen




I väntan på att snön skall smälta bort så får jag trösta mig med lite krukväxter och blommande perenner.
En småblommande  Änglapelargon "Light" och en begonia med söta blommor fick följa med hem från blomsterhandeln.
Även en Lewisia (gul) den hade jag inte tidigare och primulan Gold Lace Black .
                                             ***

På nedre bilden syns det hur mycket snö vi har kvar.
Det går att gå obehindrat på snön för det är så hård skare.
Jag hoppas verkligen att den utlovade vårvärmen kommer så att den sätter fart på snösmältningen.
Idag blåser det rejält men det töar ingenting.

                                              ***


Min förkylning har gett med sig, så nu känns det riktigt bra.

                                               ***

1:a April imorgon så då får vi akta oss för att inte bli lurade:o))

                                               ***

                              Önskar dig en riktigt fin vårhelg.


                               Kramen/Gunilla

21 kommentarer :

  1. Se der ja, snøen ligger like hardt hos deg. Tar sin tid før våre kommer skikkelig her også. Vi får nyte blomstene innendørs så lenge.

    SvaraRadera
  2. Vilka fina blommor du har. Var själv och shoppade loss i blomsterhandeln idag. Kunde ej låta bli. Blev en härlig blandning fynd. Ha en fin kväll/Gela

    SvaraRadera
  3. Oh. den lilla pelargonen är så söt!
    Vi har gott om snö kvar här också.
    solen skiner, men det är bara ett par plusgrader, så det hjälper inte så mycket. dom har lovat upp till 12-15 grader här i helgen. Men dom kanske bara luras!

    Elisabeth

    SvaraRadera
  4. Hej min vän!
    Visst behövs det en och annan tröst i väntan på den ljuva våren och då finner vi trösten på utsidan med alla små godingar :)
    Förresten då när våren och sommaren kommer, är det väldigt sällan jag köper blommor till köksbordet.

    Söta blommor du köpte!

    Ja, du hade så rätt, lite påskpyssel pågår och klart att de blir en lite vernissage närmare påsken kanske.

    Kram /Bea

    SvaraRadera
  5. Det var en riktigt fin begonia du hittade. Själv har jag ett kluvet förhållande till begonior men DEN var verkligen vacker!

    Men vad mycket snö ni har kvar... nu får den se till att töa bort!
    Jag ska sätta potatis och så räddisor nu i helgen på friland... det verkar ju som om jag bodde på en annan planet än du ;-)
    Ett mycket avlångt land vi bor i som märks just denna tid på året.

    Kram Anna Vattenkanna

    SvaraRadera
  6. Flera vackra blommor på gång .Den där snön får nog börja ge sig den här veckan som kommer,jag har fortfarande feber så det blir nog en hemmadag imorgon också ,suck,Nette

    SvaraRadera
  7. Många fina växter, Gold Lace gillar jag skarpt, har den i rabatten.
    Trött på snön och kylan är även jag.
    Kram

    SvaraRadera
  8. Vilken härlig färgprakt på blommor..förstår att du längtar..Maria

    SvaraRadera
  9. Ja vad man längtar till värme nu!Hoppas hoppas det kommer till helgen som de lovat man vet ju aldrig!
    KRAM från mig!

    SvaraRadera
  10. Den snön känner jag igen, här har det dessutom kommit mera idag, usch. Då är det kuligare med dina blomsterbilder, den primulan var riktigt tjusig med sina svarta kanter :)

    SvaraRadera
  11. Tittar in för att önska dej en mysig helg. Du har ungefär lika mycket snö som vi har. Så fina dina pelargoner är.
    Ha det så gott.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  12. OJJJJ!!! Så mycket snö ni har kvar!
    Men mycket vårblomning inomhus!
    Lewisia, så fin! Har försökt med den flera gånger, men aldrig lyckats!
    Ha det gott, kram, Monica

    SvaraRadera
  13. Så härliga blommor som fått följa med hem till dig.
    Man behöver sådana för att klara sig över den här sista puckeln innan snön försvinner och det är VÅR.
    Ha det gott:)

    SvaraRadera
  14. Vilka härliga blommor :) de lysser verkligen upp :) har ni fortfarande mycket snö? vi har nu äntligen blivit av med det mesta bara en stor snö hög kvar på tomten Kram Suss

    SvaraRadera
  15. Jeg gjør som deg.. nyter plantene som blomstrer i vinduskarmen. Riktig så mye snø har vi ikke.. men nok. Med mildvær og regn så får vi håpe at det snart blir grønt og frodigt ute i beddene.

    SvaraRadera
  16. Härliga blommor och snö hos dig också ser jag!!! (tack Plantagen ;-))

    Nu tar vi gemensamt fram våra trollspön!!!

    Ha en fin helg!
    Kram
    Charlotte

    SvaraRadera
  17. Hej Gunilla!
    Det är narcisser på sista bilden.
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  18. Vad kul att du tittade in till mig. Jag förstår din vårlängtan. Vi har inte haft så här mycket snö i Värmland sedan jag flyttade hit -89. I mina hemtrakter på västkusten har de haft snöfritt länge.

    Vi får gå och längta ett tag titt tror jag.

    Ha en fin lördagkväll!
    Katarina

    SvaraRadera
  19. Hej Gunilla däruppe i norr..du har lite galet mycket snö..men du snart smälter den..var så säker..jag var i mitt växthus idag och fixade så pass med allt möjligt..ställde ut Carlssons hus och låda..han ska snart flytta dit ut nu :)

    I trädgården blommar Helleborus och några blåsippor såg jag med..jag blir så glad av att räfsa lite så jag har städat och fick ihop ett par säckar gamla löv..imrogon fortsätter jag att vårfixa ..ha det fint o kram från Anna

    SvaraRadera
  20. Vi har ungefär lika mycket snö, men nu är det ju plusgrader så det smälter snart bort :=)
    Härlig med lite blommande växter inne som piggar upp.
    Krya på dig!

    SvaraRadera
  21. Åh fy vad mycket snö du har kvar. Hoppas att den försvinner nu. Kul att du är med i min utlottning.
    kram Agneta

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62