9 mars 2011

Vill gärna ha fler.

En liten växt som jag har frösått och som blir ca 10 cm hög.
Med små vit/rosa blommor..
Aethionema saxatilis. Något svenskt namn har jag inte.
Det är en riktigt fin perenn som jag har i stenpartiet.

Echinacea "Pink double delight" har en fin form på blomman när den slagit ut riktigt.
Jag skulle vilja ha flera sorter av Echinaceor för den är en stadig växt och den blommar länge.

***

Idag har vi riktigt gråkallt. Det blåser och är plus grader men det känns som flera minus.

***

Ha en riktigt fin fortsättning på veckan.

***

Tack alla fantastiska vänner som hälsar på hos mig , jag blir så glad.
Och lämnar du ett spår efter dig så värmer det gott.

***

Kramen/Gunilla 

16 kommentarer :

  1. Vilka fina växter du har idag på bloggen.
    Den översta tycker jag påminner lite om lingon.
    Ha det gott:O)

    SvaraRadera
  2. Ja, det var två söta små raringar att vilja ha fler av :-)

    Här i Björnrike har det faktiskt snöat i dag. Men nu verkar det spricka upp. Annars har det varit toppenväder med sol och kring 0°.

    Ha det gott!
    Kram
    Charlotte

    SvaraRadera
  3. Den lilla vita är jättegullig och på den andra är ju färgen bara sån så att man får en riktig hot pink kick :) Kram

    SvaraRadera
  4. The leaves are beautiful and the echinacea colour is very special.

    SvaraRadera
  5. Hej!
    Vilken vacker perenn med söta blommor. Du verkar ha en mängd fina växter i dina rabatter :)

    Ha en trevlig kväll!

    Kram /Bea

    SvaraRadera
  6. Men åhh så söt sedum!!!
    Jag blir riktigt kär!

    SvaraRadera
  7. Aethionema saxatilis det namnet ska jag lägg på minnet, den var superfin:)
    Ha en underbar dag!!

    SvaraRadera
  8. Jag blir så imponerad av att du har frösådda perenner! Själv har jag ingen erfarenhet av sådd, har alltid köpt färdiga plantor.
    Men idag har jag faktiskt sått litet, kommer på bloggen...
    Här är också grått idag och det regnar litet.
    Ha en fin kväll,kram, Monica

    SvaraRadera
  9. Fina växter! Måste googla på den där första, behöver fler växter i stenpartiet.
    Ha det gott!/Laila

    SvaraRadera
  10. Jag har inte en enda Echinacea, men det finns flera jag skulle vilja ha.
    Kram

    SvaraRadera
  11. Jättesöt liten .... Jag beundrar er som har tålamod att så perenner :)
    Tjingeling

    SvaraRadera
  12. En fin liten planta du har där i stenpartiet. Solhattarna är ju vackra dom också :)

    SvaraRadera
  13. Så fina dina växter är. Men än dröjer det väl ett tag innan de syns. Hos oss har det snöat hela dagen, trist.
    Ha det så gott.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  14. Vilken söt liten blomma och den ser ut att vara så mjuk.

    Kram/Magdalena

    SvaraRadera
  15. Hej på dej Gunilla!

    Planering och fröer, härligt!

    Här väntar också plantering, tänker börja nu till veckoslutet.

    Det låter som om ni har ruskväder fortfarande. Skulle ni få del av utlovad snö idag? Men till helgen blir det nog bättre kanske för oss alla. Nu väntar jobb Kram Ingela

    SvaraRadera
  16. Praktfulle bilder og blomster!! Og gjett om jeg hadde savnet den fuglesangen du har her!! ;)

    Klem :)

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62