15 april 2011

Majblomma


Årets Majblomma ser ut så här. Rosa och grön.
Jag köper alltid kransen för den är så fin. Jag har sparat ett antal genom åren.
De första jag har är gjorda av tunn plastliknande material men nu är de av pressat papp.

                                                *****
Våren har gjort stora framsteg här hos oss men än är det inte snörent.

Fåglarna kommer i stora flockar och landar på åkrarna.
Småfåglarna har börjat bygga i fågelholken som sitter på ett träd strax utanför sovrumsfönstret så jag kan stå och se på hur de flyger ut och in med bomaterial..
På morgonen när jag går ut och hämtar tidningen så är det ett otroligt fågelkvitter .
Nu gäller det att ta tillvara tiden och njuta.

                                           *****
                                   
                             Tusen Tack för alla fina kommentarer
Jag blir så otroligt glad för att du finns.

                                            *****
                            
                               Trevlig Vårhelg

                                             *****

                                  Kramen/Gunilla

                      

16 kommentarer :

  1. Hej!
    Även hos mig har naturen vaknat till liv och snön smälter ner för varje dag - härligt!

    Hoppas din helg blir angenäm!
    Kram /bea

    SvaraRadera
  2. Hej Gunilla!

    Så bra att örngotten äntligen kom fram; jag började redan tänka att de har helt enkelt kommit bort...

    Ha en skön helg!

    Kram
    Sari från Puumuli

    SvaraRadera
  3. Nu kan det inte vara mycket snö kvar hos dig heller, snart bart ville jag tro. Fågelsång är härligt, det har jag saknat. Här har jag bara högen som blev av all skottning från garaget kvar. Ha en fin helg.

    SvaraRadera
  4. Vilken söt 1:a maj-blomma det är i år!
    Rosa och grönt = vackert!
    Hoppas att all er snö är borta nu!
    Här har det varit ett underbart vårväder idag!
    Nu ska jag titta på "Trädgårdsfredag"!
    Ha det så bra, kram, Monica

    SvaraRadera
  5. Hej Gunilla!

    Tack för din fina hälsning! Vad roligt att du tyckte om vinsten och chokladen :-).

    Här är det inte heller snörent än, men den sjunker undan dag för dag. Idag var det ett riktigt oväsen utanför, för de sopade rent gatorna i hela stan. Det är också ett vårtecken! :-)

    Hoppas att du får en skön och solig helg!

    Många kramar
    Bitte

    SvaraRadera
  6. Kul att du sparar majblommorna. Min gamla farmor har sparat majblommor i en hel evighet och har en hel samling i sin hall, gillade som barn att kika på de olika..ha en skön helg/Sophia

    SvaraRadera
  7. Skönt att höra att snön är på tillbakagång. Lika skönt är det med fåglasången - nu är det helt underbart på morgonkvisten när man går ut...

    Kram Anna Vattenkanna

    SvaraRadera
  8. Hej!
    Titta in hos mig så har jag någonting till dig.

    SvaraRadera
  9. O TACK för de fina slutorden!
    Känns lite orättvist att en del dras med snön fortfarande men snart så...
    Trevlig helg o KRAM från mig!

    SvaraRadera
  10. Majblommorna är mcket finare nu när de är i papper igen...
    Ha en skön helg ;)

    SvaraRadera
  11. Hoppas att du inte har allt för mycket snö kvar.
    Så fin majblommskransen var i år, har inte sett någon som har sålt en.
    Fast skratt jag har knappt varit ute denna vecka.
    Ha en skönhelg:)

    SvaraRadera
  12. Ja majblommorna har förändrats genom åren :) o när man kan köpa dem då är de vår :) ett fint vårtecken Kram Suss

    SvaraRadera
  13. Hej Gunilla!
    Ja, det är en ljuvlig tid nu som man måste försöka ta vara på.
    Här har några barn varit och sålt majblommor också. Klart man köper men har aldrig sparat några sen förr, tyvärr!
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  14. Majblomman brukar också jag köpa, men de små.
    Jag vaknade av fågelkvittret i morse vid sextiden, ett otroligt liv de förde. Härligt!
    Idag har jag tänkt hänga ut tvätt, trots att det är söndag :) Vi har ganska mycket snö på gårdsplan ännu, men jag ska plumsa iväg dit till klädstrecket!
    Ha en skön söndag!

    SvaraRadera
  15. Ja majblomman är väl bara så söt iår !
    Jag gillar också att de är gjorda i papp istället för plast..men kransarna hade fler blommor förr !
    Ha en fortsatt skön helg
    Kramis

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62