21 april 2011

GLAD PÅSK




Denna Zantedeschia  , Calla var jag bara tvungen att köpa.
En mycket mörk plommon  färg som är lite svår att  beskriva.
Men snygg är den iallafall.
Jag hade ingen tidigare så nu blir det spännande att se om jag klarar övervintringen.

***

Jag har en makalös tur. Nu har jag fyllt Påskägget med fantastiskt fina vinster :o)))))
En alldelens speciell Glad Påsk hälsning till alla som jag har haft turen att vinna hos.

                                                                              ***
Dessa fina örngott vann jag hos Sari som har bloggen Puumuli.
De är så fina i ett mjukt tyg med brodyr.
Tack snälla Sari för den fina vinsten.


***

Nu väntar en hel veckas ledighet så då kommer jag att fara ut till sommarstället och vårstäda i trädgården.:o)))
Jag får nog skotta snön från rabatterna i skuggiga lägen, men nu börjar allt det roliga .
Jag blir som en kalv på grönbete, alldelens lycklig när jag ser något som sticker upp ur jorden.
Växten har klarat vintern.

***
                                    

Nu hoppas jag att ni alla  goa bloggvänner får en riktigt


TREVLIG PÅSK

med mycket sol och värme

ni är fantastiska

Kram/Gunilla

23 kommentarer :

  1. grattis till den fina vinsten:
    Jag önskar dig en underbar Påsk !!

    SvaraRadera
  2. Tack!
    Grattis till vinsten!
    Vilken underbar blomma, har aldrig sett en calla med den färgen förut!
    Glad Påsk och skön semester :)
    Kram V.

    SvaraRadera
  3. Grattis till fina vinster! Du verkar vara en riktig turgumma :)

    Ljuvlig Calla i den mörka färgen!

    Önskar dig en riktigt Glad Påsk! /Bea

    SvaraRadera
  4. Wow - verkligen spektakulär blomma både i färg och form.

    Ha en skön ledighet och GLAD PÅSK!

    Kram Anna Vattenkanna

    SvaraRadera
  5. Hejsan

    Denna är en av minna favvo blommor. Men har aldrig tordas att köpa dem, för jag tror inte att de överlever här hos mig :(. Men jag hade tänkt att ha dem i vita då den dagen jag gifter mig.

    Grattis Till den fina vinsten!!!

    Ha en underbar Påsk
    Påsk Krammizar
    Sussi

    SvaraRadera
  6. Vilken blomma !! Wow !
    Önskar dig en riktigt skön, solig och GLAD PÅSK ! Kramar

    SvaraRadera
  7. Så trevligt att du tyckte om örngotten!

    Din calla är underbar, jag har aldrig sett en sådan färg!

    Njut av påskhelgen med hela familjen!

    Kram
    Sari från Puumuli

    SvaraRadera
  8. Tack för påskhälsningen och grattis till den fina vinsten! Det var ju jättesöta örngott!
    Och din plommonfärgade Calla hade jag nog inte heller kunnat mptstå...

    Nu önskar jag dig och de dina en riktigt Glad Påsk!
    Ha det så skönt på sommarstället!
    Påskkram, Monica

    SvaraRadera
  9. Hej Gunilla!

    Grattis till den fina vinsten, jag tror du är inne i ett stim! Jag kikade nämligen nyss in till Tekla Maräng och såg att du vunnit även där... :-).

    Vilken ljuvlig kalla du köpt, vilken underbar färg den hade!

    Vad roligt att du tyckte om diffusern och chokladen, tack gulliga du som skrev så fint om vinsten och länkade till mig :-).

    Hoppas du får en riktigt härlig påsk!

    Många påskkramar
    Bitte

    SvaraRadera
  10. Det måste vara perfekt att vara ledig en vecka och i uppstarten av säsongen......
    Ha en riktigt bra påskhelg ;)

    SvaraRadera
  11. Glad påsk! Vad härligt att vara ledig en hel vecka och få påta i trädgården:D
    Grattis till dina fina vinster! Stina

    SvaraRadera
  12. Grattis till vinsten!
    Glad Påsk!
    Kram!

    SvaraRadera
  13. Glad Påsk! Jag hittade en kruka med groddar av svart akleja visst är det något speciellt med mörka blommor kan ske mina blir plommonfärgade...

    SvaraRadera
  14. Glad Påsk till dig också.
    Jättefin kalla, förstår mycket väl att du inte kunde avstå den i butiken.
    Kram!

    SvaraRadera
  15. Förstår att du inte kunde låta bli den :) vilken härlig färg :) glad påsk och glöm inte bort att njuta när du far runt :) Kram Suss

    SvaraRadera
  16. Grattis... hur gör du för att lyckas vinna hela tiden ;-))
    Jättefina... och vilken urläcker färg på kallan. Hade såna bland annat i min brudbukett med exakt den färgen :-)

    Vad skönt det ska bli med påskledigt nu.....

    Kram
    Charlotte

    SvaraRadera
  17. Grattis än en gång. Det är ju helt otroligt vilken tur du har! Callan är lätt att övervintra, jag ställer den bara bakom en av gardinerna i fönstret när den vissnat ner och låter den stå där orörd fram tills slutet av mars. Då börjar jag vattna den så smått och då vaknar den snällt till liv igen =)
    Glad Påsk / Kram gittan

    SvaraRadera
  18. Grattis till vinsterna!
    Hoppas du får en fin vecka! Skönt att få vara ledig en hel vecka.
    Jag längtar så till vårt sommarställe, men får ge mig till tåls tills det går att sjösätta båten.
    Glad Påsk och ha det så bra!
    kram

    SvaraRadera
  19. Dramatisk färg på callan:)
    Ha en skön annandag påsk!
    Kram

    SvaraRadera
  20. Wow! Really spectacular flower in both color and shape..
    Thanks for sharing..

    SvaraRadera
  21. Du visar blommor som är exotiska minsann! Hoppas påsken varit bra och att du skottat färdigt för i år.

    SvaraRadera
  22. Vilken fin vinst! Gratulerar till att ha tur!

    Hoppas du har en fin vecka och får gjort mycket men också tagit det lite lugnt och njutit.

    Callan är bedårande!

    Agneta kram

    SvaraRadera
  23. Hej på dej kyckling nu är påsken över ;-) Jag får gratulera turflickan... precis en sådan Kalla höll jag i min hand strax före påsk ser nu att jag var dum som motsto den... men det går säkert fler tåg!

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62