29 april 2011

TREVLIG 1:maj helg

Här har fjolårets inköp av påskliljor kommit upp.
Jag grävde ner lökarna sedan de blommat färdigt.
Den mindre sorten. Spännande att se om det blir någon blommning.

 Här syns det att Häckoxbärets  buskar börjar få  en antydan till blad. I bakgrunden syns det en snöhög som tar lite tid på sig att försvinna. Men snart så får den ge upp. 
En liten Scilla har börjat blomma.





Och jag hade ju den stora turen hos Marie Tekla Maräng
*****
Jag kanske börjar bli lite tjatig med min tur, men det är ju fantastiskt.
Jag blir så otroligt glad.

*****

Nu vill jag önska Er alla mina snälla bloggvänner
en riktigt skön och trevlig 1:a Maj helg.
Tusen tack för att just du finns och vill förgylla mitt bloggande.

*****

Kram
Gunilla

17 kommentarer :

  1. Hej!
    Ja, nu är den sköna våren kommen - härligt!
    Grattis till vinsten Du verkar ha en fenomenal tur i spel :)
    Glad Valborg!
    Kram /Bea

    SvaraRadera
  2. Hoppas du också för en fin 1:a maj helg ! Vädret här nere är fortfarande underbart men eldningsförbud nu till Valborg :( Men det går säkert bra att fira vårens ankomst ändå eller sommaren får man väl nästan säga...
    Jag brukar också gräva ner utblommade påskliljor och de kommer hur fint som helst året därpå :)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Detsamma önskar jag dig! Vi vänder hemåt idag och ska fira Valborg med lite trädgårdsarbete som jag faktiskt längtar efter.

    SvaraRadera
  4. Grattis till vinsten :) ha en riktigt skön valborg o 1 maj Kram Suss

    SvaraRadera
  5. Visst är det roligt att vinna, och du har verkligen haft flyt ett tag nu.
    På måndag postar jag brevet med din växt.
    Jag vill önska dig också en trevlig helg!
    Kram!

    SvaraRadera
  6. Nästan ofattbart, att ni har SNÖ kvar... Och här har det varit sommar de två senaste veckorna!
    Och påskliljorna och scillorna är sedan länge utblommade!
    Sen måste jag säga grattis till din nya vinst!
    Önskar dig en fin Valborg och 1:a maj!
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  7. Ha en jätte trevlig helg!
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  8. Grattis till vinsten, en riktig turgumma är du:)
    Ha en fin helg du med/Stina

    SvaraRadera
  9. Grattis till vinsten ;)
    Skönt att det är vår hos dig också ;)
    Ha en skön helg ;)

    SvaraRadera
  10. Önskar dig en trevlig helg också... Grattis till den fina vinsten..... (hur gör du för att lyckas knipa åt dig alla fina vinster :-)) Skönt att snön snart helt är borta hos dig så våren får ta över helt!

    I dag har jag fått mina nya odlingslådor. Känns jättebra, nu är det 'bara ågra' förberedelser innan de kan börja användas.

    Kram
    Charlotte

    SvaraRadera
  11. Nu har våren äntligen kommit.Jag önskar dig en trevlig valborg.

    SvaraRadera
  12. Grattis till vinsten!! Ja vissa har ju tur:)
    Ha en underbar dag!!

    SvaraRadera
  13. Ha en trevlig valborg!

    Kram
    Sari från Puumuli

    SvaraRadera
  14. Grattis till den fina vinsten! Förstår att du blev glad.

    Fina bilder!

    Ha en fin Första Maj!

    SvaraRadera
  15. Virkelig fin premie du har fått:)

    SvaraRadera
  16. Ha en skön första maj!
    Kram

    SvaraRadera
  17. Vilken fin vinst, gratulerar!
    Och jag önskar en härlig helg!
    Agneta kram

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62